Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak
Skrevet

Vurderte å poste som anonym, men renger med noen ville regne seg frem til at det var meg uansett.

Tenkte ikke over dette før det dukke opp et par tråder der folk snakka om dette med tøffelhelt.

Og lurer på om jeg kan i hvertfall i starten virke som en tøffelhelt, hver gang en eller annen mann sier noe teit, ender jeg altid opp på damenes side, blir kalt ting som feminist og ektremt politisk korrekt osv. Folk sier jo at jeg er hyggelig og snill, men er jeg for hyggelig og snill? Selv om jeg tror viss man blir kjent med meg vil de oppdage at jeg ikke er en tøffelhelt, så kan jeg kanskje virke sånn i starten før man blir godt kjent med hverandre og begynner med mer seriøse tema osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest test123
Skrevet

Kan jo hende du misforstår en del av diskusjonene, er ikke alltid personen som sier noe teit faktisk mener det, kan hende han bare ønsker å erte eller ha en morsom diskusjon.

• 2 uker senere...
Skrevet

Men det er jo hele prinsippet i denne tråden som gjør deg til en da. Hele problemstillingen underbygger jo på det å få kvinnelig aksept og vurdere å endre seg til noe kvinner respekterer mer. Jeg og tolker deg på en sånn måte ut i fra hva du svarte i aborttråden at det viktigste er ikke hva du mener men hva kvinner mener. Menn gjør dette hele tiden. Du er et produkt av feminisert skolegang og media og menn oppfordres til å vise et blindt øye til det som rammer dem i samfunnet og heller streve etter å bli det kvinner vil at de skal bli. At det er det viktigste.

Anonym poster: 4e33fe511a0b9a7c6572e45ae2c52e7e

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke meg til og sier det jeg tror kvinner vil like, det er mine egene meninger, det er enkelt sånn jeg er, og alle som begynner å snakke om feminiset skole gang, har noen rare problemer.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man har sine egne meninger og står for de, og ikke lar seg pushe rundt så er man ingen tøffelhelt, uavhengig om det skulle være de samme meningene som eventuelt noen kvinner skulle ha.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du skriver dine egne meninger, og ikke gjør det fordi du vil være enig med damene, så er du ingen tøffelhelt. Det er et typisk "argument" i en del kjønnsrelaterte debatter her inne, at menn som tilfeldigvis er på "kvinnesiden" i en debatt enten prøver å smiske eller er en tøffel/dørmatte/betamale/whatnot. Dette er det bare å overse, det er hersketeknikk og tull. Noen mener at det finnes en mening for kvinner, og en for menn, og hvis en mann mener det samme som en kvinne, så er det f.eks. smisking. Dette faller jo på sin egen urimelighet.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du skriver dine egne meninger, og ikke gjør det fordi du vil være enig med damene, så er du ingen tøffelhelt. Det er et typisk "argument" i en del kjønnsrelaterte debatter her inne, at menn som tilfeldigvis er på "kvinnesiden" i en debatt enten prøver å smiske eller er en tøffel/dørmatte/betamale/whatnot. Dette er det bare å overse, det er hersketeknikk og tull. Noen mener at det finnes en mening for kvinner, og en for menn, og hvis en mann mener det samme som en kvinne, så er det f.eks. smisking. Dette faller jo på sin egen urimelighet.

Men det ligger jo kanskje i at feministiske meninger, dagens pk kjønnsmeninger har et feministisk perspektiv da, einstein. Og at det ikke gavner menn overhode. Daer det ganske rart at noen menn skulle holde med om dem når det er dem det går utover.

Gjest Lurifix
Skrevet

Jeg er ofte på kvinnesiden i kjønnsrelaterte diskusjoner, men det er fordi mannsiden er ofte helt tullete og egoistisk her på forumet.

Skrevet

Men det ligger jo kanskje i at feministiske meninger, dagens pk kjønnsmeninger har et feministisk perspektiv da, einstein. Og at det ikke gavner menn overhode. Daer det ganske rart at noen menn skulle holde med om dem når det er dem det går utover.

Ja, men nå mener nå jeg at premisset ditt med "PK kjønnsmeninger og feministiske perspektiv" er diskutabelt, for å si det mildt. Det finnes skjevheter som rammer menn,ja, og det har jeg da heller aldri benektet.

Det jeg skriver, er at en mann kan være enig med en kvinne uten at han er en tøffelhelt. Hvis en kvinne f.eks. er uenig med meg og enig med en mann i en debatt om kjønn, så mistenker jeg da henne ikke for å ville smiske. Så grandiose tanker har jeg ikke om at jeg besitter Sannheten, og at andre har en agenda.

Einstein, sjøl.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ofte på kvinnesiden i kjønnsrelaterte diskusjoner, men det er fordi mannsiden er ofte helt tullete og egoistisk her på forumet.

Jeg vet ikke hva du mener hva som er egoistisk men jeg vil tro at alt som sørger for at menn ikke holder seg til chivalrikodexen er urettferdig...her er min deffinisjon av likestilling. Menn skal ha like muligheter til å slippe unna kvinner i samfunnet akkurat som kvinner har i dag. det betyr at kjønnskvotering må ble totalt slutt på. Kvinnene må konkurere med menn på like premisser også i militær, politi, brannvesen og sykehus. Skoereformene må legges om og sluttes å legge vekt på skjønnlitteratur sojm kjærlighet og typisk kvinneinteresser. Mer fysisk aktivitet og mer praktisk anlagt arbeid. Slutt på sosialt arbeid som gruppearbeid ol. Slutt å kvinnekampanjer osv. Fram med konkuranseelementet i skolen. Menn må ha retten til å si fra seg økonomisk farskap på samme måte som kvinner har retten til det.

Hvis du mener dette er urettferdig på noen måte så betyr det at du holder deg til chivalrykodexen, kvinner og barn først. Vil vi ha likestilling må kvinner ha de samme byrdene som menn og færre privilegium enn de har.Menn skal slutte å bli kalt egoister bare fordi de vil leve selvstendige liv å dyrke seg selv akkurat slik som kvinner får gjøre i dag.

• Liker 3
Skrevet

Ja, men nå mener nå jeg at premisset ditt med "PK kjønnsmeninger og feministiske perspektiv" er diskutabelt, for å si det mildt. Det finnes skjevheter som rammer menn,ja, og det har jeg da heller aldri benektet.

Det jeg skriver, er at en mann kan være enig med en kvinne uten at han er en tøffelhelt. Hvis en kvinne f.eks. er uenig med meg og enig med en mann i en debatt om kjønn, så mistenker jeg da henne ikke for å ville smiske. Så grandiose tanker har jeg ikke om at jeg besitter Sannheten, og at andre har en agenda.

Einstein, sjøl.

Nja tøffelhelt eller ikke, de sikter vel til de mennene vi kaller manginas og white knights. De som holder seg til chvalrikodexen og nærmest ukritisk vil forsvare et kvinneperspektiv uavhengig hvor urimelig og ulgoisk det skulle være. De som ser sitt snitt til å motarbeide menns søken om rettferdighet fordi det ikke passer med kvinners interesser.

Skrevet

Nja tøffelhelt eller ikke, de sikter vel til de mennene vi kaller manginas og white knights. De som holder seg til chvalrikodexen og nærmest ukritisk vil forsvare et kvinneperspektiv uavhengig hvor urimelig og ulgoisk det skulle være. De som ser sitt snitt til å motarbeide menns søken om rettferdighet fordi det ikke passer med kvinners interesser.

Nå har det seg en gang slik, at det er uenighet om holdbarheten i noe av det som kalles "menns søken etter rettferdighet" her inne.

Og hva så om noen menn velger å kalle meningsmotstandere "white knights"? Jeg har sett dette argumentet og kallenavnet bli brukt mot helt legitime, logiske argumenter og saklige debattanter. Min erfaring er at menn blir kalt white knights/betamale etc. når motdebattanten går tom for holdbare argumenter.

• Liker 3
Skrevet

Nå har det seg en gang slik, at det er uenighet om holdbarheten i noe av det som kalles "menns søken etter rettferdighet" her inne.

Og hva så om noen menn velger å kalle meningsmotstandere "white knights"? Jeg har sett dette argumentet og kallenavnet bli brukt mot helt legitime, logiske argumenter og saklige debattanter. Min erfaring er at menn blir kalt white knights/betamale etc. når motdebattanten går tom for holdbare argumenter.

Nevn eksempler på disse "logiske" og rasjonelle argumentene som er blitt brukt for å forsvare kvinnerperspektivene da.

Skrevet (endret)

Så lenge man har sine egne meninger og står for de, og ikke lar seg pushe rundt så er man ingen tøffelhelt, uavhengig om det skulle være de samme meningene som eventuelt noen kvinner skulle ha.

Jeg ser veldig ofte mannemenn som er tøffe og ikke lar seg pushe rundt av andre menn, men som totalt snur og logrer med halen når kjæresten eller venninnene utfordrer dem. Ofte virker det ikke som de er klar over dette selv. De blir gjerne irritable om man påpeker det.

Endret av Eriks
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser veldig ofte mannemenn som er tøffe og ikke lar seg pushe rundt av andre menn, men som totalt snur og logrer med halen når kjæresten eller venninnene utfordrer han. Ofte virker det ikke som de er klar over dette selv.

Dessverre så må du jo det også fordi hvis ikke kommer det en annen tøffel og smigrer henne i senk med krypinga si. Derfor det er så viktig å velge damer med omhu, aller helst ikke gå inn i nærere relasjoner med dem enn sexuelle.

Skrevet

Nevn eksempler på disse "logiske" og rasjonelle argumentene som er blitt brukt for å forsvare kvinnerperspektivene da.

Jeg har ingen intensjoner om å dra inn enkeltbrukere, nei.

Et eksempel kan likevel være når noen menn mener at det finnes skjevheter som rammer kvinner og skriver det i en kjønnsdebatt, og argumenterer for det. Eller når noen menn er uenig i at vi lever i en feminisert verden,ikke hater feminismen, og ikke mener at feminismen har skylda for alt fra gårsdagens snøfall til at flere kvinner enn menn deltar i høyere utdanning.

La oss nå¨ikke gjøre tråden til Gunfreak om til en kjønnsdebatt. Ditt premiss her må jo nesten være at alle motargumenter menn møter på i kjønnsdebatten er ulogiske og lite rasjonelle, dette stemmer jo ikke. Etter din logikk, vil jo det si at enkelte menn alltid har rett i kjønnsdebatten, og at de som har et annet syn (menn eller kvinner) tar feil, eller kun ser kvinners interesser og finner på ting. Dette stemmer jo som vi alle vet ikke. Verden er ikke svart-hvit, og det finnes både skjevheter som rammer menn og kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Et eksempel kan likevel være når noen menn mener at det finnes skjevheter som rammer kvinner og skriver det i en kjønnsdebatt, og argumenterer for det. Eller når noen menn er uenig i at vi lever i en feminisert verden,ikke hater feminismen, og ikke mener at feminismen har skylda for alt fra gårsdagens snøfall til at flere kvinner enn menn deltar i høyere utdanning.

La oss nå¨ikke gjøre tråden til Gunfreak om til en kjønnsdebatt. Ditt premiss her må jo nesten være at alle motargumenter menn møter på i kjønnsdebatten er ulogiske og lite rasjonelle, dette stemmer jo ikke. Etter din logikk, vil jo det si at enkelte menn alltid har rett i kjønnsdebatten, og at de som har et annet syn (menn eller kvinner) tar feil, eller kun ser kvinners interesser og finner på ting. Dette stemmer jo som vi alle vet ikke. Verden er ikke svart-hvit, og det finnes både skjevheter som rammer menn og kvinner.

Jeg syns kjønnsmarkedet er et dumt eksempel på likestilling. Det eneste som gjør det skjevt er at vagina er mer verdifull enn penis. Sånn er det bare. Problemet er når denne mentaliteten blir tatt inn i politikk og bygger lover og samfunnsstruktur etter denne og gir kvinner særrettigheter og privilegium basert på det.

Skrevet

Jeg syns kjønnsmarkedet er et dumt eksempel på likestilling. Det eneste som gjør det skjevt er at vagina er mer verdifull enn penis. Sånn er det bare. Problemet er når denne mentaliteten blir tatt inn i politikk og bygger lover og samfunnsstruktur etter denne og gir kvinner særrettigheter og privilegium basert på det.

Ja, ok, hvis du mener samfunnsstrukturer og politikk er basert på samme mentalitet som at vagina er verdt mer enn penis på sexrelasjonsmarkedet, så tror jeg aldri vi kan bli enige.

• Liker 1
Skrevet

Kan du fortelle meg hvilke skjevheter som rammer kvinner som er lovfesta i samfunnet? Kan du venligst peke ut de? Skjevheter i kjønnsnormer vil alltid eksistere. Uansett. Problemet er at disse kjønnsnormene har basis i flere lovskrivninger som gir kvinner privilegium.

Gjest Lurifix
Skrevet

Hvis det er rettferdighet du vil ha så er vi på rett spor. Kvinner har jo blitt herjet med i tusenvis av år. I rettferdighetens navn så er det mannen sin tur å bli herjet med. Det er ikke rettferdighet å gå fra en mannsdominert verden til en likestilt en. Blir nok noen tusen år med en kvinnedominert verden. Kos deg =)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...