AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Hei, Jeg og min mann har vært sammen i over 3 år. Vi har ett barn sammen. Fra begynnelsen har han vært dominerende og kontrollerende. Flink til å nedverdige meg og behandle meg som om han er bedre enn meg. Jeg forsto nok ganske tidlig at dette ikke ville fungere, men før jeg visste ordet av det var jeg gravid og gikk inn for å gjøre det beste ut av det. Vi kranglet ofte og han kunne si så mye stygt til meg. Han la all skyld på meg hvis noe gikk galt i livet hans, fordi jeg da hadde vært en "stopper" og han skulle ønske han aldri hatt møtt meg osv. Og hver gang så tenkte jeg at dette gikk over, helt til neste krangel.. Sånn holder vi fortsatt på. Han snakker stygt om alle vennene mine og lar meg ikke omgåes hvem jeg vil. Jeg har kutta de fleste for å flytte vekk pga jobben hans og har idag ingen sosial omgang. I tillegg til at jeg har latt han drive ett firma på mitt navn og sitter nå i dyp gjeld. Men for 4 mnd'er siden tok jeg mot til meg etter en heftig krangel, og pakket tingene til meg og barnet vårt og dro til min mor. Etter kort tid begynte han å oppsøke meg der og trua med å ta fra meg barnet vårt og han skulle gi meg ett helvete og det hele endte i ett opphold på krisesenter, hvor jeg kunne være trygg. Han sendte meg mld'er jevnlig mens jeg var der og etter noen dager tryglet han om å få oss tilbake. Jeg sto på mitt og da tilbød han seg å forlate leiligheten vi deler så vi kunne komme hjem igjen til vi fant ett nytt sted å bo. Vi dro hjem igjen og han var så medgjørlig og skulle hjelpe oss å finne leilighet osv, og etter 3 dager var han fortsatt der. Siste dagen knakk jeg sammen og før jeg skjønte det selv, hadde jeg gått med på å gi det en sjanse til. Etter dette har jeg hata meg selv så mye, hvordan kan man være så svak?! Før jeg møtte denne mannen var jeg bestemt, egenrådig og sto på mitt. Hvis en av mine ex'er hadde snakka til meg og behandla meg som han gjør, hadde de vært borte tvert! Nå går jeg å venter på en krangel som skal være verre enn den forrige, for å kunne gjøre det samme igjen. Han har ett forferdelig temperament og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det på en annen måte. De venninnene mine som jeg har snakka med det om, sier jo bare at jeg må komme meg vekk, men de kjenner han ikke. Hvordan skal jeg gå? Jeg vet jo ikke hvilke konsekvenser det vil få og hvordan han vil reagere denne gangen. Vi hadde en krangel idag og jeg vurderte etterpå å skrive ett forklarende brev og bare reise. Men da kan han jo snu det til at jeg har kidnappa mitt eget barn og stukket av. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.. Ønsker også å tilføye at han er en del eldre enn meg og av utenlandsk opprinnelse, hvilket gjør at vi ikke er på helt samme "planet". Jeg trenger råd og hjelp! Anonym poster: a1d2734e8156224c8b5d5850deb901bb Anonym poster: a1d2734e8156224c8b5d5850deb901bb
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 been there! det første eg rådar deg til er å ta vare på ALLE smsar og evt mail. Ikkje diskuter noko munnleg. Dette er ting du kan få brukt for seinare! Uansett korleis ståa er i dag. Få krisesenteret til å journalføra at du har vore der. Det er dessverre ingen offentleg hjelp å få... Du må bryte kontakten! Alle desse tinga han gjer er imot han når han evt skal kreve samværsrett. Har de vore ril obligatorisk mekling? send meg ein pm om du vil. eg veit akkurat kva du står oppi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå