Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er en gutt på 23år som gjerne vil jobbe innen barnehage,det har seg slik at forrige barnehage jeg var i så følte jeg meg ikke vel, mye baksnakking mellom personalet,jeg fikk skylda for alt, slik som vist en av de andre glemte ta på barna votter,da var det jeg som fikk kjeft, jeg ble rett og slett en hakkekylling, skal man inn i nye jobber så må man oppgi kontakt personer ifra tidligere arbeids steder, er det noe mulighet for at jeg kan få startet på nytt?vis jeg har dårlige referanser, starter jeg helt på nytt så vil jo alle si ,nej du har for lite erfaring, men et sted må jeg jo kunne starte for og få erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, klart du kan starte på nytt!

Det er helt opp til deg hvilke attester og referanser du legger ved. Hvis det er noen du er ukomfortabel med så bare utelater du dem.

Men kanskje trenger du ikke oppgi din han/hun som var leder i den barnehagen du mistrivdes i? Jeg vet at mange heller bruker kollegareferanse dersom de kom litt på kant med sjefen.

Det viktigste er at du kommer deg inn igjen på arbeidsmarkedet. Lykke til. Vi trenger menn i barnehagene! :)

Anonym poster: d68600547237dad678be43ed76098615

• Liker 2
Skrevet

Ser du er ganske ung, hvor lenge var du i den forrige barneahgen din?

Har du hatt andre jobber?

Du kan jo evt. gi opp andre referanser.

Som ung mann er det ikke så vanskelig å få jobb i barnehage som assistent.

Hvis du har andre referanser så ville jeg bare unlatt å snakke om tidligere barnehageerfaring på intervjuet. Kan jo si at du har vært noe vikar, men ikke noe fast over lang tid så du ikke har noen konkrete referanser. Slik sett får du sagt du har litt erfaring og.

Lykke til :)

Skrevet

jeg fikk spm om siste referanse som var en dårlig sjef for meg, jeg også fikk skylda for alt som gikk galt. Jeg sa bare at vi ikke kommuniserte men at jeg kunne oppgi en kollega. Den som intervjua meg sa at det var greitt siden jeg var ærlig.

Anonym poster: b719eb6579b4214fd86227e1121130cb

Skrevet

jeg fikk spm om siste referanse som var en dårlig sjef for meg, jeg også fikk skylda for alt som gikk galt. Jeg sa bare at vi ikke kommuniserte men at jeg kunne oppgi en kollega. Den som intervjua meg sa at det var greitt siden jeg var ærlig.

Anonym poster: b719eb6579b4214fd86227e1121130cb

Signerer den:) Oppgi en kollega om du har mulighet for det:)

Det du også kan gjøre er å oppgi referanser fra fritidsaktiviteter, f.eks. om du er frivillig noe sted, om du er med i noen sportsklubber eller slikt. Jeg oppgav referanse til lederen av karateklubben til min nåværende stilling, og jeg fikk i ettertid skryt for en god søknad(om de faktisk ringte vet jeg ikke).

Anonym poster: 7f4d4c33689fe321f3bd73fee3e326b8

Skrevet

Barnehager er som oftest desperat etter folk, spesielt unge og menn. Du er begge deler, så jeg tror du skal klare uten den referansen ;)

Skrevet

Lykke til! :)

Anonym poster: d68600547237dad678be43ed76098615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...