Gå til innhold

Dette blir dyrt!....

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg er den type som ikke orker å trene 1-2 timer på strekk, derfor har jeg kjøpt meg treningsutstryr som jeg kan trene hjemme flere ganger ( ca. 3 ganger daglig, 15-20min hver gang ). Problemet nå er at det koster meg masse på hudkrem!

Jeg har hørt at man skal vaske/dusje etter trening, og siden jeg trener flere ganger om dagen må jeg smøre på krem flere ganger, dermed går den fort tom. Er det sant at man MÅ vaske ansiktet/dusje etter trening, ellers får man kviser/uren hud? Eller kan man faktisk la være å vaske ansiktet, men kun dusje? Er det da bra for huden?

nb:etter hver trening svetter jeg ikke sånn innmari. Bare føler litt varmt på ansiktet, men dette går fort over ( etter 5min)

Håper noen kan gi meg gode tips :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å bruke såpe på fjeset. Jeg ville brukt krem etter den siste dusjen, jeg. Lettere å svare om du sier når på dagen du trener.

Skrevet

Du trenger ikke dusje etter hver økt - slik du beskriver det.

Dusj om kvelden?

Evt en rask dusj med lunkent vann uten såpe hvis du har lett for å svette og har trent ekstra hardt.

Tenk deg en kokke eller en gartner som blir svett tusen ganger i løpet av en arbeidsdag - hvordan skulle det tatt seg ut om de løp i dusjen hver halvtime?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg trener om morgen, 4-tida, 6-tida, av og til 8-tida.

Jeg dusjer alltid om kvelden, også av og til om morgen. Men det er ikke kroppen jeg bruker krem, dermed er ikke dusjing problemet her. Jeg lurer mest på ansiktet. Bør man vaske ansiktet hver gang etter trening? Får man uren hud uten å vaske?

Hver gang jeg vasker ansiktet mitt ( vasker kun med vann, rensing tar jeg om kvelden) må jeg smøre i hudkrem, ellers blir dem fort tørr. Defor blr det SÅ dyrt for meg :cry:

Skrevet

Siden jeg ikke kliner meg inn med pudder osv. så vet jeg ikke. Kan hende trenger sminken ned i porene, men du går jo uansett ikke gjennom en hel dag uten å bli det minste svett?

Men jeg kan ikke si at jeg vasker ansiktet bare jeg blir litt svett.

Tørker det heller med en myk papirserviett... og er ikke plaget med kviser.

Tror du har et litt hysterisk syn på svette = kviser.

For mye dusjing osv tørker jo bare ut huden og fjerner de naturlige bakteriene som er med på å holde huden sunn...

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at all denne vaskingen har noe for seg.

Hvis du bli veldig svett, så dusj deg i bare vann, evt en intimsåpe som ikke inneholder såpe. Bodylotion etc trenger du ikke hver gang.

Hadde jeg trent som du hadde jeg nok nøyd med med en gang om dagen ja. Når du skal ut kanskje? Ta på en tørr t-skjorte mellom slagene, du er jo hjemme likevel.

Tror ikke noe av dette innvirker på kviser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Å.....er det sant??! Fikk høre at man får dårlig hud av svett.....derfor er jeg skikkelig nøye med ansiktvasking :oops: Men når dere sier at det ikke har mye å si.......så....JIPPI!...sparer masse penger!!! ( og maset og stress ) :P

Da skal jeg ikke vaske ansiktet, enten med vann eller rens, etter hver trening. :wink:

takk for svarene :)

Skrevet

Bare syll av deg med en ett minuts dusj da vel og unn deg en sikkelig dusj om kvelden og smør deg inn da. Ser ikke helt den store utgiftsposten, du trenger jo ikke spandrer på deg den dyreste hudkremen når du skal dusje igjen om to timer. Du må huske på at kroppen trenger hvile for at musklene skal restituere seg, ikke engang toppidrettsutøvere trener tre ganger daglig. Om du er utrent bør du passe på at du ikke blir overtrent, ta det heller litt med ro og start forsiktig.

Skrevet

Lurer litt på hva du legger i begrepet "dyrt" gjest.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må alltid smøre meg i krem etter ansiktsvask/dusj, og siden jeg vasker 3-4ganger om dagen går kremen min nokså fort tom.....dermed må jeg jo løpe ut og kjøper nye :cry: Derfor er det dyrt for meg

Gjest Ethereal
Skrevet

Du trenger nok ikke vaske ansiktet mer enn to ganger daglig; morgen og kveld. Hvis du blir svett, vil jeg tro det holder lenge å tørke seg med papir, evt. våtserviett. Ellers skjønner jeg ikke helt hva problemet er; jeg trener ganske mye selv, og renser/smører morgen og kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...