Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor mange g karbo dere lavkarbo/ketogendiett jenter ligger på daglig? :)

Jeg lå på 15 g før, men kunne igrunn tenke meg å ha litt mer å gå på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veier aldri karbohydratene jeg..

Skrevet

Jeg veier ikke jeg heller. Noen dager ligger jeg på 5g, andre dager ligger jeg på 50g. Men vanligvis ligger jeg på 15-20g.

Skrevet

Noen som vet om jeg vil komme i ketose hvis jeg legger meg på max 30 gram?

Skrevet

Noen som vet om jeg vil komme i ketose hvis jeg legger meg på max 30 gram?

Ja det vil du sannsynligvis. Det er dog ikke alle som har like godt utslag på ketostix om du velger å bruke det. Blodprøve er en bedre måte å måle på.

Med det sagt så er det ikke nødvendig å være i ketose for å brenne fett. Du brenner ikke nødvendigvis mer fett av å være i dypere ketose.

Enkelte har eller får svært effektiv fettforbrenning med stor omgjøring fra fett (glyserol-delen) til glukose i stedet for ketonlegemer.

• Liker 1
Skrevet

Ja det vil du sannsynligvis. Det er dog ikke alle som har like godt utslag på ketostix om du velger å bruke det. Blodprøve er en bedre måte å måle på.

Med det sagt så er det ikke nødvendig å være i ketose for å brenne fett. Du brenner ikke nødvendigvis mer fett av å være i dypere ketose.

Enkelte har eller får svært effektiv fettforbrenning med stor omgjøring fra fett (glyserol-delen) til glukose i stedet for ketonlegemer.

Jeg vet at man ikke nødvendigvis må være i ketose for å forbrenne fett, men jeg er livredd for å spise fettet om jeg ikke er i ketose :O

Skrevet

Jeg vet at man ikke nødvendigvis må være i ketose for å forbrenne fett, men jeg er livredd for å spise fettet om jeg ikke er i ketose :O

Hvorfor? Ketose er ikke et mål på om man forbrenner fett eller ei. Verken kroppsfett eller kostfett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...