Lisette80 Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Lurer litt på hvor mange g karbo dere lavkarbo/ketogendiett jenter ligger på daglig? Jeg lå på 15 g før, men kunne igrunn tenke meg å ha litt mer å gå på...
Popc0rn Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg veier ikke jeg heller. Noen dager ligger jeg på 5g, andre dager ligger jeg på 50g. Men vanligvis ligger jeg på 15-20g.
Lisette80 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2012 Noen som vet om jeg vil komme i ketose hvis jeg legger meg på max 30 gram?
Supraspinatus Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Noen som vet om jeg vil komme i ketose hvis jeg legger meg på max 30 gram? Ja det vil du sannsynligvis. Det er dog ikke alle som har like godt utslag på ketostix om du velger å bruke det. Blodprøve er en bedre måte å måle på. Med det sagt så er det ikke nødvendig å være i ketose for å brenne fett. Du brenner ikke nødvendigvis mer fett av å være i dypere ketose. Enkelte har eller får svært effektiv fettforbrenning med stor omgjøring fra fett (glyserol-delen) til glukose i stedet for ketonlegemer. 1
Lisette80 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2012 Ja det vil du sannsynligvis. Det er dog ikke alle som har like godt utslag på ketostix om du velger å bruke det. Blodprøve er en bedre måte å måle på. Med det sagt så er det ikke nødvendig å være i ketose for å brenne fett. Du brenner ikke nødvendigvis mer fett av å være i dypere ketose. Enkelte har eller får svært effektiv fettforbrenning med stor omgjøring fra fett (glyserol-delen) til glukose i stedet for ketonlegemer. Jeg vet at man ikke nødvendigvis må være i ketose for å forbrenne fett, men jeg er livredd for å spise fettet om jeg ikke er i ketose :O
Supraspinatus Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg vet at man ikke nødvendigvis må være i ketose for å forbrenne fett, men jeg er livredd for å spise fettet om jeg ikke er i ketose :O Hvorfor? Ketose er ikke et mål på om man forbrenner fett eller ei. Verken kroppsfett eller kostfett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå