Gå til innhold

Hvor lenge vokser vanligvis bryster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hørt at brystene vokser omtrent 4 år etter første mens. Jeg fikk mensen da jeg var 12, er nå snart 20, og har bryster som vokser enda. Det tok lang tid før de kom igang skikkelig (da jeg var rundt 15-16), og de er fremdeles forholdsvis små. Men jeg kjenner veldig tydelig at de vokser. De vokser kanskje mer nå enn de har gjort tidligere. Jeg har ikke lagt på meg noe særlig i det siste heller, så jeg tror ikke det er derfor. Jeg kjenner jo at de er ømme som de pleier å være når de vokser. Er dette normalt? Hvor lenge vokste brystene deres?

Anonym poster: f4f8faaf4e1194a2584240d1fc400e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mensen som tiåring og den gangen hadde jeg en liten B-cup.

Nå, tjue år seinere, er jeg DD og brystene forandrer seg fortsatt.

At brystene slutter å vokse innen fire år etter mensen er sannsynligvis bullshit, men kvinner slutter å vokse i høyden i løpet av to-fire år etter første mens, så det kan hende du har hørt feil eller blander sammen litt. :)

Skrevet

At brystene slutter å vokse innen fire år etter mensen er sannsynligvis bullshit, men kvinner slutter å vokse i høyden i løpet av to-fire år etter første mens, så det kan hende du har hørt feil eller blander sammen litt. :)

Jeg synes også det høres usannsynlig ut, men det er stort sett det jeg har funnet ved å søke på nettet også. F.eks:

"When do your breasts stop growing?

Your breasts usually continue to grow for about four years after your first period. But what we mean medically by breast “growth” can be very subtle. Breast tissue develops through five “stages” during puberty. Stage 1 is the flat, childhood chest. Stage 2 is breast “budding”, when the nipples swell and become tender. In Stage 3, breast tissue enlarges from gland and fat development. Young teens usually start their first period about this time. During Stage 4, the breasts may change only in contour (shape) rather than size, and the nipples protrude. Then in Stage 5, breast growth is completed. By age 17 or 18 you’ll know your final breast size."

http://www.teengrowth.com/index.cfm?action=info_article&ID_article=1320

Uansett, takk for svar! :)

Skrevet (endret)

Jeg synes også det høres usannsynlig ut, men det er stort sett det jeg har funnet ved å søke på nettet også. F.eks:

"When do your breasts stop growing?

Your breasts usually continue to grow for about four years after your first period. But what we mean medically by breast “growth” can be very subtle. Breast tissue develops through five “stages” during puberty. Stage 1 is the flat, childhood chest. Stage 2 is breast “budding”, when the nipples swell and become tender. In Stage 3, breast tissue enlarges from gland and fat development. Young teens usually start their first period about this time. During Stage 4, the breasts may change only in contour (shape) rather than size, and the nipples protrude. Then in Stage 5, breast growth is completed. By age 17 or 18 you’ll know your final breast size."

http://www.teengrowt...ID_article=1320

Uansett, takk for svar! :)

Jeg vet ikke helt hvor mye som er fleip eller fakta i den artikkelen, evt om jeg er et medisinsk vidunder, men dette;

By age 17 or 18 you’ll know your final breast size.

var ihvertfall helt feil i forhold til hva jeg selv har opplevd.

Jeg vokste to størrelser etter fylte tjue. :fnise:

Endret av Minya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...