AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #1 Skrevet 16. oktober 2012 Håret mitt har vært så slitt du bare kan tenke deg i flere år etter mye farging, bleking og retting av hår, men etter to år uten så mye av denslags(ok da, jeg retter håret 5-6 ganger i uken) og intens kuring med gode hårprodukter ser håret mitt helt fantastisk ut sammenlignet med dengang. Tuppene mine er litt slitte akkurat nå, men resten av håret ser både sunt og glansfullt ut. Dessverre ser det ut til at "skinnet bedrar". På toppen av hodet mitt er håret blitt kjempekort. Det skal sies at det har vært mest slitt på toppen, derfor har frisøren min klippet mer der også, men ikke SÅ mye. Det må rett og slett ha knekket kanskje 3-4-5 cm oppover. Jeg synes virkelig ikke håret mitt ser så slitt ut, derfor forstår jeg ikke dette. Har endelig fått litt lengde på håret også, etter å ha måttet klippe en GOD del tidligere grunnet slitt hår... Hva skal jeg gjøre?! Jeg føler jeg gjør alt som står i min makt for å ta vare på håret mitt. Jeg ser ut som huldra(bokstavelig talt) om jeg ikke retter håret mitt, så dere forstår kanskje at rettetangen ikke vil legges bort.. Jeg har prøvd å rette håret mitt sjeldnere, fra 7-9 ganger i uken, til som sagt 5-6 ganger. Såpass må jeg.. Betyr dette at jeg må klippe håret mitt? For meg virker det som om dette er hår som allerede er knekket... Når jeg grer håret mitt og jeg står i et spesielt lys, ser jeg at det kryr av tupper på 2-3 cm som faller av... Da er det ikke så sunt likevel, kanskje? :-( Må legge til at jeg ikke bruker produkter med silikon, så glansen i håret mitt er naturlig. Anonym poster: e8acd96e4225a3d5e0c69f00f04ef193
Professor Orm Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 Håret mitt har vært så slitt du bare kan tenke deg i flere år etter mye farging, bleking og retting av hår, men etter to år uten så mye av denslags(ok da, jeg retter håret 5-6 ganger i uken) og intens kuring med gode hårprodukter ser håret mitt helt fantastisk ut sammenlignet med dengang. Tuppene mine er litt slitte akkurat nå, men resten av håret ser både sunt og glansfullt ut. Dessverre ser det ut til at "skinnet bedrar". På toppen av hodet mitt er håret blitt kjempekort. Det skal sies at det har vært mest slitt på toppen, derfor har frisøren min klippet mer der også, men ikke SÅ mye. Det må rett og slett ha knekket kanskje 3-4-5 cm oppover. Jeg synes virkelig ikke håret mitt ser så slitt ut, derfor forstår jeg ikke dette. Har endelig fått litt lengde på håret også, etter å ha måttet klippe en GOD del tidligere grunnet slitt hår... Hva skal jeg gjøre?! Jeg føler jeg gjør alt som står i min makt for å ta vare på håret mitt. Jeg ser ut som huldra(bokstavelig talt) om jeg ikke retter håret mitt, så dere forstår kanskje at rettetangen ikke vil legges bort.. Jeg har prøvd å rette håret mitt sjeldnere, fra 7-9 ganger i uken, til som sagt 5-6 ganger. Såpass må jeg.. Betyr dette at jeg må klippe håret mitt? For meg virker det som om dette er hår som allerede er knekket... Når jeg grer håret mitt og jeg står i et spesielt lys, ser jeg at det kryr av tupper på 2-3 cm som faller av... Da er det ikke så sunt likevel, kanskje? :-( Må legge til at jeg ikke bruker produkter med silikon, så glansen i håret mitt er naturlig. Anonym poster: e8acd96e4225a3d5e0c69f00f04ef193 Kjære Anonym bruker. Hvis man har drevet på slik som du har gjort, kan man ikke vente annet enn slitt hår. Og tro meg, det kommer til å bli verre og verre. På meg knakk det ca. 20 cm på det verste. Håret ditt er sannsynligvis ikke sunt en plass. Slik jeg ser det, må man velge når det gjelder hår, man kan ikke få i både pose og sekk. Jeg vil ha sunt, langt hår, så jeg verken striper, bleker eller farger det, rette det gjør jeg ca. én gang i året sånn bare for gøy, og føne det gjør jeg to ganger i året, når jeg er hos frisøren. Fargen min er helt ok som den er, naturlig askeblond, som jo kler meg best. Håret kan også bruse seg hvis det får lyst, og noen ganger kommer det bølger rundtforbi. Men det er verd det, jeg hater splittede tupper og avknekt, tørt hår, jeg vil at det skal være mykt og glansfullt i seg selv, og ikke bare etter man har rettet det. Hva du skal gjøre? Du må kutte radikalt ned på rettingen, unngå å farge det og heller stripe det litt hvis du absolutt må, innse at veldig slitt hår ikke er noe å spare på (les: prøve å få langt), og prøve å bli fornøyd med å være slik som du er. Jeg er sikker på at du har kjempefint hår, og at det du gjør er helt unødvendig. Det er ikke meningen å være streng, jeg sier bare sannheten. Slik jeg har erfart, er de beste produkter mot slitt hår følgende: Elvital anti-breakage serien, altså den gule man får kjøpt på butikken. Redken "Anti-snap". Der er litt silikon her og der, men jeg er stor fan av det, det fungerer bra for meg. Jeg vil heller ha silikonglans enn glans fra rettetang. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå