Gå til innhold

Kan man få jobb på parfymeri uten utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er elev ved VGS(VG3), og er veldig interessert i sminke, hudpleie o.l. Jeg føler jeg har veldig mye peiling på dette området også, men vet ikke helt hvordan jeg kan bevise det. Jeg kunne godt ha tenkt meg å jobbe på parfymeri som ekstrahjelp, men ansettes kun de med stylist/makeup-artistutdanning? Vel, jeg vet om et par på min alder uten utdanning innenfor dette området som jobber som ekstrahjelp på parfymeri, men spørsmålet mitt er vel: hvor vanlig er det, egentlig? Er det vanskelig å få jobb/unødvendig av meg å søke?

På forhånd takk! :-)

Anonym poster: 66ffae24684eb73f9185998cffc2fb5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man trenger ikke utdannelse for å jobbe på parfymeri. Men om det er folk som søker sammen med deg som har relevant utdannelse får nok de jobben, men slik er det jo i alle bransjer :)

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg har egentlig aldri tenkt at man må ha utdannelse til sånt, og tror ikke det er tilfelle heller. Selv om det sikkert er fint om du har det, så tror jeg det viktigste er at du er interessert i det og kan en del om det fra før

Skrevet

Jeg vet om relativt mange som jobber/har jobbet i parfymeri, og ingen av dem har relevant utdannelse. :)

Anonym poster: 21481cb93bd0c9d0e1019693a00d891e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...