Gå til innhold

Pinnekjøtt NÅ? I oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Vi har planlagt og invitert til pinnekjøttfest, men til vår overraskelse har vi ikke funnet pinnekjøtt enda, så har det ikke kommet? Er det noen som har sett pinnekjøtt i Oslo nå, noe sted? Vi trenger tips! :D

Skrevet

Jeg snakket med en Menybutikk i Porsgrunn og de sa at det ikke har kommet ennå. Det skal komme denne uka eller neste. Skulle tro det gjaldt Oslo også.

Om du finner noe så er det nok frossent.

Skrevet

Oh, takk for info. Vel, pinnekjøttkvelden er på lørdag.. alt annet er kjøpt inn, bare ikke selve pinnekjøttet. Hadde vært kjipt om den planlagte kvelden ble pinnekjøtt-fri.

Tar gjerne imot flere tips om noen vet om noe...

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Så merkelig. På vestlandet har de fått pinnekjøtt i butikkene for en god stund siden.

Ville tatt en liten ringerunde til slaktere og butikkene med aller best utvalg her i byn, som slakter Strøm-Larsen på Torshov, Jacobs på Holtet, Centra, Ultra, kanskje Meny. Mulig den nye Mathallen på Vulkan kan ha? Ikke vært innom der enda, men det skal være en slakter der iallefall.

Skrevet

Oh, takk for info. Vel, pinnekjøttkvelden er på lørdag.. alt annet er kjøpt inn, bare ikke selve pinnekjøttet. Hadde vært kjipt om den planlagte kvelden ble pinnekjøtt-fri.

Tar gjerne imot flere tips om noen vet om noe...

Når man skal ha så tidlig på året så lønner det seg å ta en ringerunde først. Jeg har fått dem til å bestille for meg litt tidligere enn de ellers pleier å gjøre.

Både Meny og Rema pleier å være greie der.

Skrevet

Når man skal ha så tidlig på året så lønner det seg å ta en ringerunde først. Jeg har fått dem til å bestille for meg litt tidligere enn de ellers pleier å gjøre.

Både Meny og Rema pleier å være greie der.

Bare vi som trodde det ikke var så veldig "tidlig på året" å forvente pinnekjøtt i butikkene. :( Meen der tok vi vel feil... Men takk for tips. Da vet vi hva vi skal gjøre neste gang. :)

Skrevet (endret)

Så merkelig. På vestlandet har de fått pinnekjøtt i butikkene for en god stund siden.

Ville tatt en liten ringerunde til slaktere og butikkene med aller best utvalg her i byn, som slakter Strøm-Larsen på Torshov, Jacobs på Holtet, Centra, Ultra, kanskje Meny. Mulig den nye Mathallen på Vulkan kan ha? Ikke vært innom der enda, men det skal være en slakter der iallefall.

Så heldige de er på vestlandet :D

Får ta en ringerunde nå, ja... så kanskje det ordner seg etterhvert. Tenkte på det store matvarehuset ultra på bryn, de har hvertfall godt utvalg i ting.

Endret av imbored
Gjest navnelapp
Skrevet

Pinnekjøtt skal tørke ei stund, og det er ikkje så lenge sidan slaktinga starta (då sauane kom ned frå fjellet), så det er ikkje så unatruleg at det tek litt tid før tørka kjøtt er i butikkane.

• Liker 4
  • 1 måned senere...
Skrevet

Vi fant på meny.. Litt sent svar, men :) Og NÅ er det jo overalt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...