Gå til innhold

Hvilken leverandør ville dere valgt?  

1. 1. Hvilken leverandør ville dere valgt?

• Telenor
      2
    • Tiscali
      0
    • Lokal leverandør
      1
    • Vet ikke
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken leverandør ville dere anbefale for ADSL

Her hvor vi bor har til mulighet til å få Telenor, Tiscali og en lokal (NTE Bredbånd) med samme priser som hos tiscali.

Vet ikke helt hvem vi skal velge

Negative og positive erfaringer med disse????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke valgt Telenor. Jeg ville ikke valgt Tiscali. Jeg ville ikke valgt Tele2.

Vi har NextGenTel og er knallfornøyde! Bare litt lang ventetid på kundeservice, de ytterst få gangene vi har måttet ringe dit. Og litt lang ventetid på kommunikasjon mellom fakturaavdelingen (aka Lindorff) og kundeservice.

Har hatt NextGenTel i 2 år og har vært nede i 5 minutter eller noe sånt...

Enkelt å installere, mange ip-adresser, servermuligheter, god linjekapasitet og god pris.

Fordi jeg er inhabil nevner jeg ikke noe om produktet min jobb selger. Bare fordi jeg er inhabil og det ville blitt reklame...

Skrevet

Jeg ville i allefall ikke valgt Telenor, bl.a. fordi det er dyrt og de har begrensning på nedlastingen (hvis du driver med slikt da). Tele2 har jeg også hørt utelukkende negativt om, samme med UPC. Vi bruker NextGenTel som ikke står på lista di da, men er svært fornøyde. Jeg vet om flere som har lokale leverandører som er svært fornøyde, de har fått veldig billige tilbud og er fornøyd med servicen. Det avhenger selvsagt av leverandøren da, men jeg har i allefall hørt mindre negativt om lokale leverandører enn om de store leverandørene.

Skrevet

Tiscali er skikkelig dårlig! Totalt misfornøyd. De har gebyrer på rgninga. de sender ikke ut regninger når de skal men purringa.. Nettet er skikkelig ustabilt.. Kundeservicen har ventetid lang som ett vondt år.. Nei alt annet sier nå jeg!

Skrevet

Vi har Mimer... ganske godt fornøyd med dem... er flere i samme hus som er koblet på samme, så pris og service er jeg ikke sikker på, da en nabo står for all kontakten på den måten

Skrevet
De har gebyrer på rgninga.

Det har de fleste i dag.

de sender ikke ut regninger  når de skal

Du er selv pliktig til å følge med på at du får fakturaene når du skal...

Gjest the imp
Skrevet

hadde tidligere NextGentel, og var veldig fornøyd med det i forhold til oppetid. Vi var vel ikke nede en eneste gang. I tillegg kjørte de ofte kampanjer der du fikk mere båndbredde gratis, for eksempel gjennom en helg, og mens vi var kunder der fikk vi også større båndbredde uten at det kostet oss mer i måneden fordi de skrudde opp båndbredden på alle ab.

MEN de har hatt en tendens til å være kranglete på regninger, og mener de du ikke har betalt må du ta alt med Lindorff, og de er håpløse å komme i kontakt med. NextGentel rører ikke en finger selv om du fint kan bevise at du har betalt, og du påpeker at Lindorff ikke er mulig å komme i kontakt med og det er NextGentel som har gjort en feil. Dessuten tar det uhorvelig lang tid å komme i kontakt med dem hvis noe skjer. Det trenger ikke være support, for det hadde jeg vel aldri behov for, men når det gjaldt andre ting Kundeservice f.eks. så måtte man virkelig beregne seg gooooood tid for å få pratet med dem.

Telenor har som mange nevner her begrensning på nedlastning, 1 GB på billigste ab. Ellers har du 10GB grense og 30 GB. Du kan også få fri nedlastning, men dette koster mer. I samme kategori har du Bluecom, som jeg vel ikke er helt fornøyd med, men vi deler ab. med dem vi leier av så det var ikke vi som bestemte. På Telenor er det sjelden problem å komme igjennom på supporten i det minste, men er du for sent ute med regninger sperres ab. og er det da helg kommer det ikke opp igjen før du kan snakke med faktura på mandag.

Tiscali har jeg aldri prøvd, men de jeg kjenner som har ab. derfra er IKKE fornøyde.

Skrevet

Hmmm....

Jeg tror vi ender opp med den lokale aktøren:

330,-

Fri nedlastning

720/128 (om jeg ikke husker feil)

Variabel IP

+ noe "småtteri" som Norton o.l.

Vel, får se.

Regner med at Bananmannen har noen sterke meninger når alt kommer til alt alikevell.... :wink:

Akkurat nå er han litt tvilende, men men...

*klem*

Skrevet

Jeg har telenor, 10GB og er forsåvidt fornøyd med det. Har ikke hatt noen problemer som jeg kommer på i farta.

Skrevet

Jeg har også Telenor med 10Gb grense, 1Mb ned og 256kb opp. Godt fornøyd, men valgte Telenor kun av en grunn: De var de første som kunne levere ADSL her i Vadsø. Og jeg måtte overbevise damen på Telenor om at de faktisk kunne levere. De visste det ikke, men jeg hadde kontakter innenfor Bravida som kunne fortelle at det var klart for levering.

Hvis jeg skulle valgt i dag, ville jeg kanskje valgt Bluecom, men foreløpig er jeg godt fornøyd.

Skrevet

Telenor har jo pådratt seg økenavn som Telehor og Stjelenor :P

Selv er jeg NGT kunde og er stort sett fornøyd med det..

Gjest Anonymous
Skrevet

Finnes det et nettsted der jeg enkelt kan skaffe meg oversikt over hvilke leverandører som er tilgjengelige hvor?

*Dyktig irritert på Telenor nå*

Skrevet

Det har de fleste i dag.

Du er selv pliktig til å følge med på at du får fakturaene når du skal...

Så derfor skal jeg godta det???

Skrevet
Finnes det et nettsted der jeg enkelt kan skaffe meg oversikt over hvilke leverandører som er tilgjengelige hvor?

*Dyktig irritert på Telenor nå*

www.telepriser.no kan være en grei start..

Skrevet

Nextgentel er best

Mest bredde, mange tilbud, billig, routeren er enkel å telnet'te

det negative

KUNDESERVICEN, VENTETIDEN PÅ ABBONEMET, kun leie av routeren

Skrevet
det negative

KUNDESERVICEN, VENTETIDEN PÅ ABBONEMET, kun leie av routeren

Vi har NGT og det tok 3 uker fra vi bestilte til vi hadde internet, kan ikke si det var så ille. Nå har vi aldri, på de 4 årene vi har brukt dem, hatt behov for å ringe kundeservice så det kan jeg ikke si noe om.

Skrevet

Tiscali er vel egentlig italiensk, tror jeg. Og de vurderer å selge ut driften av bredbånd og andre internettjenester i Norge, så da er det ikke godt å si hva som skjer etter det.

Jeg ville gått for den lokale leverandøren, hvis jeg skulle velge. Grunnen til at jeg ikke ville valgt Telenor, er at jeg er av den oppfatning at de tjener altfor grovt på sine tjenester. Men ellers har jeg ikke noen erfaring med de.

Bredbånd er uansett digg, og jeg skulle gjerne oppgradert til shdsl 8000/8000, hadde bare pengene strukket til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...