Gå til innhold

Alkohol på "tom mage"

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man er nedfor og får i seg lite mat, kan man da bli dårlig når man drikker alkohol? Jeg skal hjem til noen og det serveres alkohol, men jeg orker ikke spise noe om dagene. Hvordan kan det bli da? Hjelper det å drikke masse vann? Jeg er litt redd for å bli dårlig dagen etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir nok sannsynlig godt brisen hvis du ikke spiser før du drikker. Om du blir dårlig kommer ann på, dette er jo individuelt :wink:

Skrevet

Alkoholen går raskere i blodet om du drikker på tom mage, og du vil garantert føle deg dårligere. Drikk masse vann underveis, gjerne et stort glass mellom hver alkoholholdige drikk, det hjelper. Dette er forøvrig et tips alle burde huske på, det gjør bakrusen mye mye mindre, for den kommer som oftest av dehydrering.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta dessuten en ss. tran på forhånd. Tips fra legestudent.

Skrevet

du drikke alkohol, da?

synes det virker litt rart at du ikke orker mat, men orker en dram?

du nevner å være nedfor, ikke lurt å dramme, da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du er så nedfor som du skriver bør du holde deg unna alkohol!!

Det hjelper ikke!

Skrevet

Trapp i alle fall ned på mengde alkohol, og drikk noe med "mat i" om du klarer det. Melk, juice eller liknende er bedre enn vann, da får du i alle fall i deg litt næring. Kanskje du klarer å spise yoghurt eller noe annet lett? Litt er bedre enn ingenting.

Skrevet

Jeg kan gå i bakken av en øl jeg da. Men nå tåler jeg ikke så mye heller.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvis du ikke klarer å spise fordi du er nedfor, må du være opps på at alkohol kan forsterke følelsene. Jeg ville uansett holdt meg unna alkohol hvis jeg ikke hadde fått i meg nok mat.

Jeg slet med diare her i en periode, men spiste normalt. Så gikk jeg ut og spiste med vennene mine, og opplevde å bli skikkelig pussa av én øl. Ikke så lurt, med andre ord.

Gjest lekebøll
Skrevet

Lite mat + alkohol =

:lol: - :hoho: - :danse: - :eeeh: - :flekke:

Skal jeg utdype det? :sminkedokke:

Gjest Ethereal
Skrevet

Så du bruker å vise rumpa di når du drikker for mye? :wink::sjarmor:

Tipper du har mange "venner" som vil spandere på deg da? men nå skal ikke jeg ødelegge tråden

Gjest lekebøll
Skrevet
Så du bruker å vise rumpa di når du drikker for mye? :wink:  :sjarmor:  

Tipper du har mange "venner" som vil spandere på deg da? men nå skal ikke jeg ødelegge tråden

Hvem har snakket om meg?

Jeg snakker på generelt grunnlag her, min kjære. :briller:

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg elsker å ikke tilhøre den delen av befolkningen som omfattes av "på generelt grunnlag". Men jeg blir som oftest mett, eller lei før jeg blir full.

Gjest lekebøll
Skrevet
Jeg elsker å ikke tilhøre den delen av befolkningen som omfattes av "på generelt grunnlag". Men jeg blir som oftest mett, eller lei før jeg blir full.

:ler:

Nå var det snakk om "på tom mage", da.

Det går ofte litt galt.

Du er heldig som klarer å bli mett eller lei av alkohol når du først er i siget.

Jeg pleier å glemme alle bekymringer for morgendagens bankkonto, og bestille en whisky til.

Skal vi bytte? :sur:

Gjest Ethereal
Skrevet

Ordet whisky gav meg flashbacks...Jeg har nemlig en forkjærlighet for single malts. :sjarmor:

Gjest lekebøll
Skrevet
Ordet whisky gav meg flashbacks...Jeg har nemlig en forkjærlighet for single malts.  :sjarmor:

:danse:

Skrevet

Når du er nedfor å ikke spiser mat kan det være farlig med alkohol , må du apsolutt drikke da, prøv heller å få i deg noe mat i alle fall .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...