Gå til innhold

Lårene mine vil ikke vekk! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke vekk lårene mine. Jeg har trent styrke / kondisjn siden mai, men det er nesten kun overkroppen jeg ser resultater på. Lårene og rumpa er nesten identisk til hvordan de var ved dag 1.

Jeg trener ca 4-5 dag i uka. Som sagt både styrke og kondisjon, for det meste etter DVD jillian Michaels eller butt bible på YouTube. Noe som har funket for meg, jeg har fått redusert en god del fettprosent, men bare ikke på nedre del av kroppen. Magen begynner å bi helt ok, muskler begynner å komme til syne. Men, problemet er mine love handles, slapp rumpe, lårene og jeg har ridebukselår.

Hva i all verden gjør jeg feil..??

Tror jeg blir gal av lårene mine, de er fortsatt store, og fulle av cellulitter.

Jeg har fått pæreform!!! :(

Hva gjør jeg feil??

Anonym poster: 939b4ce9f7205bff5928db12d3d90574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir vanskelig å gå uten lår.

• Liker 3
Skrevet

Det blir vanskelig å gå uten lår.

Haha. Moroper :P

Anonym poster: 2bd6db07e50423fbd9608c54845c6411

• Liker 2
Skrevet

Haha. Men fra spøk til alvor. Fettprosenten må ned. Det tar tid å gå ned i fettprosent og ikke tære for mye på muskelmassen. Fortsett som du gjør så vil du komme i mål :)

Skrevet

Haha. Men fra spøk til alvor. Fettprosenten må ned. Det tar tid å gå ned i fettprosent og ikke tære for mye på muskelmassen. Fortsett som du gjør så vil du komme i mål :)

Ja hvor lenge må jeg gjøre det da? Et år? To år?

Beklager altså men jeg er bare litt frustrert. Grunnen til at jeg begynte å trene var i hovedsak lårene mine. Det er bare ganske demotiverende å trene flere ganger i uka,og ikke se noen fremgang på snart et halvt år.

Skrevet

Hvordan kosthold har du ellers da? Kosthold og trening går hånd i hånd, dersom du spiser junk+trening vil du jo selvsagt erstatte noe av fettet med muskler, men dersom du spiser riktig+trening, DA kommer resultater.

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg ligger skjelden over 1500 kcal pr dag. Prøver å spise mye proteiner. Og eter ikke fritert mat, eller potetgull etc.. Meget sjelden, men der hender jo selvfølgelig, jeg er ikke helt fanatisk. Må kose meg litt en gang iblant.

Er det der det ligger? Må jeg kutte all kosemat or å i det hele tatt få dem vekk?

Kosematen jeg snakker om er ikke ofte, en gang i uka, Max.

Skrevet

For min del hjelper det å kutte ned på karbohydrater og erstatte feks poteter/pasta med risnudler og salat. Ellers så kan jeg kun innta lite gluten/melk/egg så jeg får nok noe hjelp derfra. Selv har jeg gått ned nærmere 7kg siden januar, samt blitt mer fast.

Kosthold er viktig, og det mange ikke tenker på er innholdet av feks palmeoje i maten, skjult som vegetabilsk fett. Dette er bare negativt for kroppen, og noe som kan være lurt å sjekke ut når du er på butikken, om maten inneholder dette.

Løping er btw fantastisk for lårene og rumpa! Da hjelper det med god musikk og sette seg realiserbare mål.

Men ellers så lurer jeg på:

1) Trener du noe med vekter, evt hva og hvor mye?

2) Løper du noe?

3) Drikker du ofte alkohol?

4) Hvordan ser en generell dag for deg ut mtp mat?

Skrevet

Ja hvor lenge må jeg gjøre det da? Et år? To år?

Beklager altså men jeg er bare litt frustrert. Grunnen til at jeg begynte å trene var i hovedsak lårene mine. Det er bare ganske demotiverende å trene flere ganger i uka,og ikke se noen fremgang på snart et halvt år.

Det kommer helt an på hvordan kroppen din lagrer fett. Om det meste ligger rundt lår så er det der det vil ta mest tid. Når det er sagt: jeg hadde ganske kraftige lår, men etter jeg startet å jogge krympet lårene min raskt. Det sammen med et sunt kosthold, men mine lår hadde ikke en sjanse mot joggingen :)

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan kroppen din lagrer fett. Om det meste ligger rundt lår så er det der det vil ta mest tid. Når det er sagt: jeg hadde ganske kraftige lår, men etter jeg startet å jogge krympet lårene min raskt. Det sammen med et sunt kosthold, men mine lår hadde ikke en sjanse mot joggingen :)

Ja det er lårene jeg sliter med. Spesielt øvre del av lårene, sånn i skillet mellom lår og rumpe. Sliter med å finne bukser som passer. De blir for stramme i øverste del av lårene, og for stor i midjen. skikkelig irriterende. Må enten gå med tights eller strømpebukse....

Men hvor lang tid tok det før du så tydelige resultater? Løp du ofte?

Skrevet

Ja det er lårene jeg sliter med. Spesielt øvre del av lårene, sånn i skillet mellom lår og rumpe. Sliter med å finne bukser som passer. De blir for stramme i øverste del av lårene, og for stor i midjen. skikkelig irriterende. Må enten gå med tights eller strømpebukse....

Om du sliter med å finne bukser ville jeg prøvd levis demi curve, fantastiske bukser for oss damer med former! Jogging er perfekt for å trene lår og rumpe. For min del så jeg en del forandring etter ca 1 mnd.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samme problem som deg. Jeg er nesten bare skinn og bein på overkroppen :fnise:, men mer enn nok fett på underkroppen. Du må rett og slett bare fortsette, og ikke gi opp. Holder med de over her, jogging er fantastisk for forbrenningen. De sier at vanlig jogging forbrenner mest fett, men jeg sverger til hard intervall-løping. HELT fantastisk. Løp 4-5 ganger i uken, spis strengt, og du skal se lårene dine krymper fra uke til uke. Lykke til! :)

Anonym poster: 24d16797b3d819ce82aa778bc831dcd1

• Liker 1
Skrevet

Jenter skal ha litt lår og rumpe, timeglass er en flott fasong!

Jeg istemmer sistnevnte her. Løpetrening! En kombinasjon med harde intervalløkter, helst motbakker, og langkjøring (jogge i ca 2 timer), vil du garantert merke på rumpe/lår.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er "programmert" til å lagre fett på hofter, rumpe og lår. Mens menn ofte får kulemage, har kvinner oftere store lår og hofter. Det er for de aller, aller fleste kvinner mye vanskeligere å bli kvitt fettet her enn på overkroppen. Det å miste mye fett på overkroppen (farvel, pupper..) og likevel slite med fettet på baken er helt normalt. Og jævlig irriterende ;)

Anonym poster: 893a74b69b3cb8abe3e6319400ef157c

Skrevet

Jenter skal ha litt lår og rumpe, timeglass er en flott fasong!

Jeg istemmer sistnevnte her. Løpetrening! En kombinasjon med harde intervalløkter, helst motbakker, og langkjøring (jogge i ca 2 timer), vil du garantert merke på rumpe/lår.

Ja litt lår og rumpe, men det må da være grenser:-p og dessverre er det ikke timeglassfigur, men PÆRE! :(

Ja jeg får begynne å trene intervaller da kanskje. Er ingen fan av jogging, men får bare hive meg i det. Det er sikkert verdt det. Kanskje jeg får på meg fjorårets julekjole igår også hvis jeg er heldig

;)

Gjest Tigress
Skrevet

Det er no berre slik det er. Eg har også problem med rompe og lår, eg blir smalare rundt livet, men ikkje på lår og rompe. Men det er jo slik det er for kvinner, ikkje mye å gjere med. Men, sjølv ikkje ei pære kjem unna termodynamikkens lover, så ein får berre halde på.

Gjest Darthoven
Skrevet

"Lårene mine vil ikke vekk!"

Nei..det er ikke så rart. Trening vil ikke fjerne lårene helt. Det eneste som vil hjelpe deg er kirurgi. En god metode du kan bruke hjemme dersom du vil spare penger er at du først bruker en kraftig strikk rundt øverste del av låret, drikker deg drita på Whiskey, også får du en god venn til å bruke motorsaga. Ligg med begge stumpene høyt ett par dager og fortsett drikkinga. Vips så er du kvitt begge låra!

• Liker 1
Skrevet

Det er nok mer muskler enn du tror. Fordelen med joggingen er at du fremdeles får definerte lår, men mindre eksplosive lår. I tillegg brenner du hovedsakelig fett om du jogger med lav puls.

Skrevet

Jogging hjelper ikke på meg! Jogget en periode 3-4gng per uke + styrke 2-3 gng, og ble mer slapp og dissete i lårene.

Anonym poster: 89b6c33e4639a3e623eae86849f5a52b

Skrevet

Det er nok mer muskler enn du tror. Fordelen med joggingen er at du fremdeles får definerte lår, men mindre eksplosive lår. I tillegg brenner du hovedsakelig fett om du jogger med lav puls.

Ja det er sikkert muskler under der et sted. Med det hjelper jo ikke å ha muskler når det ligger et tykt lag med fett oppå. Ikke når jeg ønsker at de skal være smalere...

Nei man kan vel ikke få alt man vil er i verden. Men jeg var jo ikke sånn før. Hadde timeglassfigur og jevnt fordelt fett på kroppen. Det gjør meg gal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...