Gå til innhold

Dagsinntak, hvor mye - hvor lite er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg prøver for tiden å gå litt ned i vekt, er ikke overvektig men vil bare ha bort noen av kosekiloene som har ramlet på det siste året.

Matplanen jeg følger nå ser omtrent slik ut:

Frokost:

2 fiberrik med magerost m/kylling

Lunsj:

En skyr

Middag:

Dette vil jo selvfølgelig variere, men prøver å fylle opp 50% av tallerken med grønnsaker og 25% ris, pasta, potet whatever og de resterende 25% med kjøtt.

Til kveldsmat så er det ikke alltid jeg spiser noe, kommer ann på når jeg spiser middag, men hender jeg tar meg litt frukt evt et speilegg ellernoe.

Er jeg helt på bærtur med dette kostholdet eller er det ok? Tenker også å ha en dag i uka der jeg koser meg litt ekstra og spiser det jeg har lyst på!

Takk for svar :)

Anonym poster: ffc193d88aa6190864fa9f78fa15b34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes dette hørtes veldig lite ut.. Frokosten og middagen høres forsåvidt grei ut.

Hva med å legge til en kyllingsalat, eller et grovt rundstykke med egg til lunsj? Kanskje en liten neve nøtter og en frukt til mellommåltid i løpet av dagen? Også synes jeg du burde spise kvelds. Hva med en omelett? :)

edit: skrivefeil

Endret av Lilje:)
Skrevet (endret)

En middag som du beskriver vil normalt sett inneholde +/- 500 kcal, alt etter hvor mye saus/dressing/olje/smør du bruker. To fiberrik med smøreost er ca. 100. En skyr er drøyt hundre. Det er altså 7-800 kalorier, og alt for lite.

Legg inn en kyllingsalat eller tilsvarende til lunsj og et par knekkebrød til kvelds så snakker vi.

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...