Gå til innhold

Kan dette stemme?!? BH-størrelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste vært på jakt etter BH'er, men finner virkelig ingen som passer. Har prøvd det meste av E- og F-størrelser jeg finner.

Sjekket på en kalkulator nå, og der står det at jeg skal ha størrelse 80 I !!! Er ikke det enormt stort? Puppene mine er ikke sååå store, syns de ser ut som D-pupper eller noe... Er 84 cm under puppene og 110 cm rundt puppene... Hvor får jeg i så tilfelle BH'er i denne størrelsen? Huff... Har lyst å krympe dem en god del størrelser ja...

Anonym poster: 195929aa9698a756d5909eac23ffb2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har sett på trinny og susannah så veit du at det er lett å bruke feil bh,jeg putta og måla mine inn i en sånn kalkulator og fikk da til svar 65 b men om jeg prøver b så er brystvorta mi uttafor,veit ikke om det er jeg som har rare pupper eller om sånne kalkulatorer ikke er helt 100% men uansett, http://www.freyalingerie.com/ har bh'er opp til k :)

Skrevet

Brukte du kalkulatoren til Changes? Jeg kjøpte meg BH der her om dagen og den størrelsen som passet meg best var 80E. Det høres veldig digert ut, og jeg har ikke så digre pupper. I butikker som HM, Cubus og Lindex bruker jeg 85B, evt. A... Synes størrelsene der var litt rare egentlig.

Anonym poster: f1fda90fd6b1232e118d70ef686a19bf

Skrevet

Det er ingen fast standard på dette, forskjellige kalkulatorer vil gi forskjellig resultat. Du har en centimeterforskjell på 26cm, som kan gi deg alt fra F til H-cup. Jeg vil tro 85G er et godt utgangspunkt.

Skrevet

Takk for svar :-) Får ta meg en tur på undertøysbutikk og prøve enda større BH'er. Dumt å ikke kunne handle på H&M som alle andre...

Anonym poster: 195929aa9698a756d5909eac23ffb2a3

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Dumt å ikke kunne handle på HM, fantastisk å få en bh i riktig størrelse som faktisk passer ;)

Jeg har nå tre fra change, og selv de jeg før tenkte at var "gamle og gode" er nå ute av bruk og erstattet av de tre :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Brukte du kalkulatoren til Changes? Jeg kjøpte meg BH der her om dagen og den størrelsen som passet meg best var 80E. Det høres veldig digert ut, og jeg har ikke så digre pupper. I butikker som HM, Cubus og Lindex bruker jeg 85B, evt. A... Synes størrelsene der var litt rare egentlig.

Høres veldig rart ut! A er jo nesten ingen pupp mens E er jo temmelig mye mer. Jeg bruker 80J-cup fra changes, og bruker definitivt ikke A, B, C eller D fra HM/Lindex.

Tror du må måle ganske rart da.

TS: Jeg har ikke forsøkt kalkulator på nett, men de aller fleste som ikke har fått profesjonell hjelp bruker feil størrelse. De flest for vid rund brystet og for liten cup. Det skal sitte stramt under puppene, og puppene skal ikke bule ut på sidene eller over og heller ikke ramle ut.

Og går man ned i cm rundt, skal man opp i cup. Som tommelfingerregel. Det er også ulikt fra bh til bh hvordan de sitter. (modellen altså)

Jeg er temmelig stor av meg (str. 44 i topper), men bruker alikavel 75(til vanlig)/80(ammende) i brystvidde. For bh'en skal sitte stramt for å sitte rett.

• Liker 1
Skrevet

Angående ikke handle på HM: Mine bh'er er dyre ja, men de holder myyye lengere enn HM sine, så synes ikke det gjør noe i det hele tatt. Koster på meg de ekstra kronene for en flottere kropp. Før var jeg bare en stor ball framtil. Nå er det en liten ball (magen..) og 2 pupper der. Så mye flottere, folk trodde jeg hadde gått ned i vekt da jeg fikk riktig bh.

Kan også anbefale La Lina i Oslo, for de som bor der.

• Liker 1
Skrevet

Høres veldig rart ut! A er jo nesten ingen pupp mens E er jo temmelig mye mer. Jeg bruker 80J-cup fra changes, og bruker definitivt ikke A, B, C eller D fra HM/Lindex.

Tror du må måle ganske rart da.

(...)

Ja, synes det er ganske rart selv. Joa, det begynner vel kanskje å bli en liten stund siden jeg brukte A, men jeg kan definitivt ikke bruke C i de vanlig kjedebutikkene. Ble målt i butikken, så størrelsen var det hun som fant. Selv om hun først sa jeg skulle ha 95F (!). Når jeg bruker 85 i vanlige butikker sitter den stramt, litt for stramt egentlig. Men jaja, BHene der i fra virker i alle fall gode. Selv om størrelsen varierte veldig..

Skrevet

^Meg over her

Nei, nå løy jeg. Sist BH jeg kjøpte er A-cup.

Skrevet

Kjøper selv på change og fikk hjelp første gangen! Fikk også kommentar på om jeg hadde gått ned i vekt når jeg fikk en skikkelig BH! Og ja, de koster litt mer, men nå har jeg to stykker jeg bytter på og de har holdt lengre enn noen annen H&M Bh jeg noen sinne har hatt!

Skrevet

Man skal ikke stole på slike kalkulatorer.. Gå heller til en undertøysforretning der de kan måle deg ordentlig. Jeg trodde jeg var en 75B, men viste seg at jeg egentlig var en 65F!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...