Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I august flyttet jeg til Oslo for å studere, var kjempe gira da, men skjønte fort at det ikke var noe for meg så jeg sluttet.

Jeg er nå arbeidsledig og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vil finne meg en jobb og bli værende her, men takket være en varierende grad av depresjon siden åttende klasse og en gullmedalje i selvdestruktiv oppførsel er CVen min rimelig stusslig Fullført videregående (med 30-40% fravær siste semester) og to sommerjobber er alt jeg har å skilte med. I min favør er jeg helt OK på intervjuer og stiller rimelig få krav til en evt. jobb mtp. lønn, trivsel osv.

Det jeg lurer på er, hvordan er sjansene mine her i Oslo? Burde jeg bare bite i det sure eple og reise hjemme igjen, eller holde på leiligheten og leve på sparepengene (rekker frem til desember) til jeg får jobb evt. biter i det enda surere eple og reiser hjem uten en krone i mitt navn?

Anonym poster: 6443ac566a6214a52b537acaf0cb33fe

Videoannonse
Annonse
Gjest Darthoven
Skrevet

I august flyttet jeg til Oslo for å studere, var kjempe gira da, men skjønte fort at det ikke var noe for meg så jeg sluttet.

Jeg er nå arbeidsledig og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vil finne meg en jobb og bli værende her, men takket være en varierende grad av depresjon siden åttende klasse og en gullmedalje i selvdestruktiv oppførsel er CVen min rimelig stusslig Fullført videregående (med 30-40% fravær siste semester) og to sommerjobber er alt jeg har å skilte med. I min favør er jeg helt OK på intervjuer og stiller rimelig få krav til en evt. jobb mtp. lønn, trivsel osv.

Det jeg lurer på er, hvordan er sjansene mine her i Oslo? Burde jeg bare bite i det sure eple og reise hjemme igjen, eller holde på leiligheten og leve på sparepengene (rekker frem til desember) til jeg får jobb evt. biter i det enda surere eple og reiser hjem uten en krone i mitt navn?

Anonym poster: 6443ac566a6214a52b537acaf0cb33fe

Vanskelig. Prøv boliger av ulike typer. Psykiatriske, PU osv. Du kan ikke regne med 100% stilling, eller kanskje noen stilling i det hele tatt, men det er ofte svært mye sykefravær osv i slike boliger, så sjansene for 60-80% bare på ekstravakter i måneden er til stede. Jobbet selv tilnærmet 70% i flere år på psykiatrisk bolig som ekstravakt før jeg fikk fast jobb.

Ellers trengs det kanskje folk på lager eller matbutikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...