Gjest snyball Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ble nok en gang sendt ut av legekontoret med en resept på Tetracycliner, "fordi jeg har langt i fra et alvorlig acneproblem til å bli henvist til hudlege." Jeg har slitt med kviser i 9 år nå. Er 21 år. Jeg har prøvd Diane, i ung alder vel å merke, men jeg fikk så mange bivirkninger at jeg måtte slutte. Jeg har prøvd x-antall kremer, til ingen nytte. Dette blir min 3 kur med Tetracycliner, og jeg frykter at det nok en gang ikke vil gi effekt etter endt kur. Men det kan hende det vil hjelpe, etter som jeg har blitt eldre? Jeg har kviser i ansiktet, rygg og bryst. Så kommer spørsmålet. Legen min sa at jeg ikke nødvendigvis måtte bruke kvisekrem for å ta knekken på bakteriene utenfra, og det er jeg glad for. De kremene tørket bare ut huden, og bleket sengetøyet mitt. Jeg renser vanligvis huden min med produkter fra Decleor og Md Formulations, og lurer på om jeg kan fortsette i samme bane. Noen som har gått på Tetracycliner og brukt Md Formulations continuous renewal serum samtidig?
mariatherese Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Hei! Dette er nok ikke svaret du håpte å få; men jeg bare lurer på hvordan tetracykliner har fungert for deg? Ble du bedre, og så gikk huden tilbake til "normalen" etter kuren? Bivirkninger? Hvor lenge gikk du på dem? Tror dette vil bli det neste forslaget fra legen om jeg velger å dra til ham igjen pga huden min, så defor jeg spør. Ellers håper jeg du finner ut av det for din del - vet hvor kjipt uren hud kan være.
Gjest snyball Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ble bra da gikk på kuren, men dessverre blusset det opp til "normalen" kort tid etter at jeg avsluttet. Jeg tenker at det er verdt et forsøk til nå i og med at jeg har blitt eldre.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har gått på tetracyclin flere ganger i en periode på over fire år. Hver gang roa det seg ned jeg gikk på pillene, også blussa det opp igjen etterpå. (slitt med kviser i hakepartiet) etter hvert fikk jeg masa meg fram til hudlegehenvisning, og der fikk jeg beskjed om at det viktigste er at jeg bruker kremer som er ikke-komodogene! Dvs kremer som er testa og dokumentert at ikke tetter igjen porene. Det anbefaler jeg virkelig! Eneste som er dumt, er at svært få hudpleiere/butikkansatte i norge vet hva det er, så det er ikke så mye hjelp å få i butikkene. Da gjelder det bare å lese det som står på baksiden. Anonym poster: 6a36434eb87c4ec704a10cface76014c
c44 Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 jeg gikk på samme kur og sliterveldig med helt uttørket hud. er ikke noe fett eller spenst igjen i den :/ jeg hadde veldig oljete hud før og nå flasser jeg av all hud.. Ser ut som jeg er brannskadet med store røde flassete flekker. Sluttet med kuren for 3 måneder siden og jeg tror jeg aldri får tilbake huden min
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg gikk på tetracykliner og brukte produkter fra MD Formulations samtidig, inkludert Continuous Renewal Serum. Etter den første kuren min blusset det opp igjen en stund etter endt kur, så jeg endte opp med en runde til. Etter den har det roet seg virkelig betraktelig, og huden min er så utrolig mye bedre nå. Kanskje har jeg tre kviser til sammen i stedet for hele ansiktet fullt. Vi reagerer så forskjellig på legemidler, så det eneste man kan gjøre er jo dessverre å prøve og se om det funker. Du kan jo bruke serumet litt forsiktig i starten om du er utrygg, kanskje annenhver kveld eller noe slikt? Anonym poster: 630e3d803c5d407e56f9a905c02cdeac
Gjest snyball Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Det var et lurt tips, kanskje jeg kun skal bruke det på kveldene. håper på at det blir bedre nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå