Gå til innhold

Må man skrive ut biletter før utenlandsreise?

Anbefalte innlegg

Gjest student1993
Skrevet

Må man skrive ut biletter før utenlandsreise? Eller holder det å ha mobil med mail? Skal fly med Norwegian.

:fisk:

Videoannonse
Annonse
Gjest gressløk
Skrevet

Spørs vel hva det står på den. Neon flyselskap krever at man printer den ut, og da står det på billetten. F.eks Raynair. Men noen flyselskaper har maskiner man kan logge inn med på flyplassen for å hente billettene, men dette står på billetten eller på hjemmesidene til Norwegian.

Skrevet

Gør det for sikkerhetskyld! Med Ryanair fikk jeg betale 800nok pga deres nettside ikke tilat meg å skrive ut når jeg ville og det var "forseint" at gjøre det på flyplatsen".

Tull det dere, tror egentligen at du skall være sikker med Norweigan men etter min herlige episode med Ryanair ville jeg gjort det uansett. Just in case.

Koooos deg masse på tur!! Vill å bort til sol og Pina Coladas ;):)

Gjest student1993
Skrevet

Okei, takk for svar!

Har ikke skriver så hadde vært kjekt å slippe å skrive ut biletter, har ikke skriver... Mener å ha sett sånne norwegian maskiner, men er vel best å være på den sikre siden. Vil helst slippe å betale 800 kr i bot, det er jo nesten dyrere enn flyreisa i seg selv :sjokkert:

Skal til spania så blir vel ikke så alt for varmt, men bedre enn her på Vestlandet skal vel ikke så mye til! :laugh:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Norwegian har egen app, der biletten er tilgjengelig med sånn bilde som de scanner på automaten ved innsjekk. Har aldri skrevet ut billetter med norwegian.

Skrevet

Anbefaller alle uansett hvilket flyselskap en flyr med å alltid ha med seg reisedokumenter! Skulle det vise seg at det er noe problem med billett o.l så har du noe skriftlig i hånden som kan være til hjelp for de i skranken og da løser ting seg oftere raskere enn når man skal begynne å fikle med mobil, nett tilgang osv... :)

Skrevet

Skriver alltid, for sikkerhetsskyld. Man vet aldri hva som kan skje.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har reiset med Norwegian 5-10 ggr per år i 4 år og har aldri printet ut noen ting. Passet på skranken holder i massevis :-) Miljøvennelig også!

Gjest student1993
Skrevet

Jeg skrev ut bilettene for sikkerhets skyld. Er det ikke litt problematisk å bruke mobilen når man er i utlandet og skal hjem? :) Vil jo ikke bruke mobildata der, så blir litt vanskelig å logge inn på mail og den norwegian-appen?

Skrevet

De fleste flyselskaper krever det ikke, med noen unntak som Ryanair(tror jeg). Men da vi skulle reise til Egypt med Apollo måtte vi plutselig ha lappen ellers fikk vi ikke være med, på Gardermoen tok de 200,- for å skrive det ut, vi gikk tilbake til innsjekk som sjekket referansenummeret og bare det, så selv om jeg hadde det notert ned så måtte de lese det fra lappen. Tungvint! Nå har de fleste charterselskaper selvinnsjekk på Gardermoen, så da slipper man det der, og utenlands vil de som regel bare se pass.

Så pga den ene episoden har jeh begynt å skrive ut alt for sikkerhetsskyld, men bare på hoteller jeg har hatt bruk for det i ettertid.

Skrevet

Har reiset med Norwegian 5-10 ggr per år i 4 år og har aldri printet ut noen ting. Passet på skranken holder i massevis :-) Miljøvennelig også!

Å snakke om miljøvennlig når det gjelder et ark (som du senere kan bruke som handleliste, tegnepapir for barn etc) virker litt merkelig når det dreier seg om noe så miljøuvennlig som en flytur. Og har man de nyeste miljøtelefonene med allslags apper, byttes muligens mobiltelefonen ut såpass ofte at det slett ikke kan forsvares som miljøvennlig... ;)

Jeg skriver alltid ut for sikkerhets skyld når jeg skal til utlandet. ut går det gjerne greit uten, men hjem trenger man nesten alltid billett, virker det som.

Anonym poster: d8cf5ed6ba781ed34b538ec7d474d8b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...