kaprifolen Skrevet 18. oktober 2012 #21 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) ojsann, rasistisk much? Anonym poster: 3aade6b01a948d8281c4e1bcdef0d9a5 Nope, oppegående og kulturellt interessert her! Noe mer du lurte på? Redegjør forøvrig gjerne for hvordan min kommentar var mer "rasistisk" enn den du kommer med om at all inclusive og Tyrkia er for white trash?! Endret 18. oktober 2012 av kaprifolen
Miss Lucky Skrevet 18. oktober 2012 #22 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) All inclusive er for white trash. Det er jo forøvrig alle stedene nevnt i denne tråden og. Hvorfor drar dere ikke på ferie til finere byer i Italia, Frankrike, Spania, Portugal, Hellas osv. hvor dere faktisk kan oppleve noe? Anonym poster: 3aade6b01a948d8281c4e1bcdef0d9a5 I løpet av de siste 2 årene så har jeg faktisk vært i både Milano, Nice, Cannes, Monte Carlo, Tenerife, Lisboa, Santorini, NYx2, Las Vegas, Miami, LA, Hawaii + Alanya. Om jeg skal rangere stedene så hadde listen min sett slik ut Hawaii LA (Beverly Hills) Las Vegas Monte Carlo Alanya Lisboa Milano + småbyen Stresa Miami Cannes Nice Santorini Tenerife Jeg har vært sikkert 30ganger i Alanya (vi har leilighet der) og aldri opplevd hverken dårlig mat, dårlig service eller folk som ikke kan engelsk. Reiser man derimot til Spania, Hellas og Portugal er språkkunskapene heller LAV Alanyaferien kan dog egentlig ikke sammenlignes med de andre feriene, i og med at vi i Alanya bor i privat leilighet, og ferien har en litt annen prisklasse enn de andre feriene vi har hatt. Alikevel står den høyt på listen min. Endret 18. oktober 2012 av Miss Lucky
Anglofil Skrevet 18. oktober 2012 #23 Skrevet 18. oktober 2012 Altså, det er for det første ikke et motsetningsforhold mellom det å oppleve noe, og det å faktisk bo på all inclusive. Man kan faktisk oppleve svært mye på all inclusive-ferie. Akkurat denne ferien har jeg ikke valgt å legge opp til noen opplevelser utover det å sole meg og bade, aller mest fordi jeg har vært i dette området før, hvor da hele familien dro på en rekke opplevelser, og fordi jeg har vært i Tyrkia tre ganger tidligere. Hvert hotell til hvert sitt formål. Jeg elsker opplevelser, men da må jeg også vært innstilt på det - det kommer helt an på formålet med ferien. I år har jeg vært på Kreta (Hellas), i tillegg til 5 netter i Florida, 7 netter på cruise i Karibien og 7 netter i New York. Deretter har det også vært London-tur, både i januar og nå i september. Med andre ord: verden er ikke så svart-hvit at det er enten-eller. Jeg reiser alene, ergo er det tryggest å ha alt på en plass. Samtidig, til neste år reiser min mann og jeg på nettopp all inclusive til Bulgaria (velger kun femstjerneshotell etter norsk standard), fordi vi da ikke orker å oppleve så mye. Jeg har vært i Bulgaria tidligere og opplevd masse, min mann derimot er ikke så lysten på det og vil bare slappe av. Og fordi vi helst ikke vil ha noen økonomiske overraskelser velger vi all inclusive, rett og slett fordi det er vanvittig deilig å slippe å tenke penger. Forøvrig har dette ift mat hatt motsatt effekt, i den forstand at jeg prøver mye mer ut maten i landet enn ellers. Mye fordi jeg er kresen, og jeg tar ikke sjansen på å brenne av penger på noe jeg kanskje ikke kan spise. Men, på disse flotte all inclusive-hotellene er utvalget et helt annet enn på et trestjernes hotell. Her er utvalget helt sinnsykt. Jeg har den siste uken smakt så mye ny mat jeg aldri har sett eller hørt om før, og det er herlig!. Dessuten er maten kjempegod, og alt blir skiftet ut hver dag: dvs at den samme matretten finner man ikke dagen etter. I går var det tyrkisk aften, og det var som å være på hvilken som helst annen restaurant. Poenget er: siden utvalget er så stort vil man garantert finne noe man liker. Og det appellerer veldig til meg. Hvis man mener all inclusive er for white trash så gjerne for meg. Det sier mer om de som mener dette enn om oss som ikke har noe i mot all inclusive. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #24 Skrevet 18. oktober 2012 Altså, det er for det første ikke et motsetningsforhold mellom det å oppleve noe, og det å faktisk bo på all inclusive. Man kan faktisk oppleve svært mye på all inclusive-ferie. Akkurat denne ferien har jeg ikke valgt å legge opp til noen opplevelser utover det å sole meg og bade, aller mest fordi jeg har vært i dette området før, hvor da hele familien dro på en rekke opplevelser, og fordi jeg har vært i Tyrkia tre ganger tidligere. Hvert hotell til hvert sitt formål. Jeg elsker opplevelser, men da må jeg også vært innstilt på det - det kommer helt an på formålet med ferien. I år har jeg vært på Kreta (Hellas), i tillegg til 5 netter i Florida, 7 netter på cruise i Karibien og 7 netter i New York. Deretter har det også vært London-tur, både i januar og nå i september. Med andre ord: verden er ikke så svart-hvit at det er enten-eller. Jeg reiser alene, ergo er det tryggest å ha alt på en plass. Samtidig, til neste år reiser min mann og jeg på nettopp all inclusive til Bulgaria (velger kun femstjerneshotell etter norsk standard), fordi vi da ikke orker å oppleve så mye. Jeg har vært i Bulgaria tidligere og opplevd masse, min mann derimot er ikke så lysten på det og vil bare slappe av. Og fordi vi helst ikke vil ha noen økonomiske overraskelser velger vi all inclusive, rett og slett fordi det er vanvittig deilig å slippe å tenke penger. Vil bare si ifra - vi reiste med Ving, 4 stjerners til Bulgaria. Og jeg må ærlig si at jeg aldri har opplevd noe så dårlig. Maten var virkelig helt elendig, og servicen dårlig. I vannet var det fullt av glassmaneter, overfylt strand og kun turistbutikker. Vet ikke hvor i Bulgaria du skal? Jeg ville aldri dratt tilbake, vi var der i August, og det var ganske kaldt i vannet. Ikke å anbefale! Hvis du skal til Albena ville jeg avbestilt ferien. Har snakket med mange av samme oppfatning. Og jeg er vanligvis kjempefornøyd med mine reisemål og generelt ukritisk! Anonym poster: 9ec61c98cf7e8d9e2815b603140f9948
Anglofil Skrevet 18. oktober 2012 #25 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Vil bare si ifra - vi reiste med Ving, 4 stjerners til Bulgaria. Og jeg må ærlig si at jeg aldri har opplevd noe så dårlig. Maten var virkelig helt elendig, og servicen dårlig. I vannet var det fullt av glassmaneter, overfylt strand og kun turistbutikker. Vet ikke hvor i Bulgaria du skal? Jeg ville aldri dratt tilbake, vi var der i August, og det var ganske kaldt i vannet. Ikke å anbefale! Hvis du skal til Albena ville jeg avbestilt ferien. Har snakket med mange av samme oppfatning. Og jeg er vanligvis kjempefornøyd med mine reisemål og generelt ukritisk! Anonym poster: 9ec61c98cf7e8d9e2815b603140f9948 Vi skal ikke til Albena og jeg har vært i Bulgaria tidligere. Så jeg vet godt hvordan standarden der er, og jeg kjenner meg ikke igjen i dine beskrivelser (dog har jeg ikke vært i Albena). Dessuten har jeg selvsagt gjort en del research før vi valgte hotellet vårt, og det ser ut til å leve opp til de forventingene vi har av et femstjernes hotell. De har i tillegg "egen" strand, og utifra bildene (som andre turister har tatt) ser det helt greit ut. At det er mye folk må man bare regne med når man er nødt til å reise i juli. Enig at det er kaldt i vannet, men det er bare deilig, når får jeg ihvertfall virkelig kjølt meg ned etter å ha ligget på solsenga. Mvh Yvonne Endret 18. oktober 2012 av Yvonne
Kristina Skrevet 18. oktober 2012 #26 Skrevet 18. oktober 2012 All inclusive er for white trash. Det er jo forøvrig alle stedene nevnt i denne tråden og. Hvorfor drar dere ikke på ferie til finere byer i Italia, Frankrike, Spania, Portugal, Hellas osv. hvor dere faktisk kan oppleve noe? Anonym poster: 3aade6b01a948d8281c4e1bcdef0d9a5 For et merkelig innlegg. Er ikke Tyrkia fint nok? Men Yvonne, du svarer flott for deg og jeg er helt enig i at alt til sitt bruk - og hvis du reiser alene og skal jobbe med oppgaver så virker jo all inclusive kjempebra. Selv elsker jeg opplevelser og klatrer gjerne i fjellet i Bolivia, men kan kose meg akkurat like mye på et turisthotell på Jamaica. Jeg må ikke til Portofino for å ha det fint, liksom.
orgus Skrevet 19. oktober 2012 #27 Skrevet 19. oktober 2012 Vil bare si ifra - vi reiste med Ving, 4 stjerners til Bulgaria. Og jeg må ærlig si at jeg aldri har opplevd noe så dårlig. Maten var virkelig helt elendig, og servicen dårlig. I vannet var det fullt av glassmaneter, overfylt strand og kun turistbutikker. Vet ikke hvor i Bulgaria du skal? Jeg ville aldri dratt tilbake, vi var der i August, og det var ganske kaldt i vannet. Ikke å anbefale! Hvis du skal til Albena ville jeg avbestilt ferien. Har snakket med mange av samme oppfatning. Og jeg er vanligvis kjempefornøyd med mine reisemål og generelt ukritisk! Anonym poster: 9ec61c98cf7e8d9e2815b603140f9948 Reiste med Sas til Bulgaria og Sunny Beach på et leilighetshotell. Sunny Beach overrasket meg med en uteliv som ikke skremmer meg mer enn hva Trondheim sentrum gjør en lørdagskveld for å si det sånn. Superhyggelig lokalbefolkning som lar deg være i fred hvis du ønsker det. Massevis av restauranter og utesteder, så det er jo klart at alle ikke er 100% men jeg hadde en kjempefin opplevelse hvertfall. Og ja - det er klart det er folk på stranden, men ikke noe mer overfylt en en typisk turiststrand av samme type. Jeg anbefaler det videre hvertfall!
Helena83 Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #28 Skrevet 26. oktober 2012 Dessverre ble Tyrkia turen avlyst men jeg vurderer en tur etter jul isteden.Er det å anbefale å dra i januar eller blir det for kaldt og er alt stengt da?
Miss Lucky Skrevet 27. oktober 2012 #29 Skrevet 27. oktober 2012 Mye er stengt da ja.. og er ikke noe særlig temperatur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå