tonelise10 Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Hva legger du vekt på når du skal kvitte deg med fb-venner? Jeg vil høre hva slags kriterer du legger til grunn. Skal rydde opp og bli kvitt en hel haug siden jeg mistenker at mange er bare inne for å snoke/er nysjerrige
Pseudopodia Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg er ikke "venn" med folk på Facebook med mindre jeg sier "hei" og slår av en prat når jeg treffer dem. :-) 4
tonelise10 Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2012 Andre tips mottas med STOR TAKK
vinterspeil Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg sletter de som aldri er aktive. Siden jeg selv skriver endel føler jeg det blir altfor mye "enveiskommunikasjon". Av og til sletter jeg venner fra langt tilbake dersom jeg ikke har lyst til å ta opp kontakt, eller aldri har likt personen særlig godt. 2
Gjest Ratata Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg ser an hvilken relasjon jeg har til personen irl. Personer det ikke faller seg natulig å slå av en prat med om man møtes på gaten. Personer jeg vet med stor sikkerhet at jeg ikke kommer til å møte. Iallefall ikke planlagt. (jeg beholder f.eks folk jeg har gått på folkehøgskole sammen med selv om jeg ikke har noen kontakt med dem,man pleier som oftest å møtes på treff,da har man noe felles tenker jeg) Folk som jeg så si aldri har snakket med ( da tenker jeg på venneforespørsler som jeg avslår)
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg sletter de som aldri er aktive. Siden jeg selv skriver endel føler jeg det blir altfor mye "enveiskommunikasjon". Av og til sletter jeg venner fra langt tilbake dersom jeg ikke har lyst til å ta opp kontakt, eller aldri har likt personen særlig godt. Tipper det er en del som har har sletta deg også, eller iallfall fjernet deg fra newsfeeden. Ingen liker overaktive facebook'ere. Anonym poster: e799c1dbb28a65f72fbd9dc66fe04227 3
Gjest Memories Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har slettet folk ifra ungdomsskolen/videregående som jeg ikke lenger har kontakt med. Har jo beholdt endel også som jeg ikke har kontakt med, men det er vel egentlig kun fordi jeg liker å snoke på de
Arlea Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg bruker ikke å dele så mye på facebook, så jeg gir stort sett faen. Men det hender jeg sletter folk jeg knapt har møtt. Sånn type... kompisen til en venninne som bor på andre siden av landet osv. Er vel mest fordi jeg synes det er plagsomt at de dukker opp i feeden min osv. Pluss at jeg aldri skjønner hvorfor folk jeg har møtt 1-2 ganger skal legge meg til. Skjønner ikke hvorfor jeg godtar de heller, men.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg sletter folk som jeg: a) aldri kommer til å møte igjen (har bodd lenge i utlandet og møtt folk som senere har flyttet) b) folk som har bursdag og jeg overhodet ikke er interessert i å gratulerer (tar det som et hint fra meg selv at jeg ikke er interessert i å ha dem i livet mitt) c) folk jeg ikke ville stoppet for på gaten Anonym poster: ae2e932f42172b4b2544d075de83aa70 1
Gjest Loverdose Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg sletter folk som jeg ikke liker og som jeg egentlig ikke kjenner overhodet. Så enkelt er det.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Jeg sletter følgende: 1) De jeg ikke har lyst til å snakke med 2) De som poster meningløse klisje-sitater hele tiden 3) De som poster uinnformative poster kun for oppmerksomhet. Typen "Hvordan kunne du gjøre det mot meg?" - så spør noen "Hva har skjedd?" "Nei det er privat". Hva faen? Ikke post dritten da! 4) De jeg ikke har hørt noe fra på ca 6 måneder 5) De som la meg til når vi begynte på samme studie (eller lignende), men som jeg ikke egentlig kjenner Jeg har med andre ord jævlig få venner på facebook og det er jeg knakende fornøyd med. Endret 16. oktober 2012 av Yellow Taxi 2
Gjest meh Skrevet 16. oktober 2012 #12 Skrevet 16. oktober 2012 Er som regel ganske tolerant overfor hva som postes på Facebook, men har tydd til å slette en person en gang som venn ettersom at det i lengden ble så grundig irriterende. Hvorfor? - Postet meningsløse sitater flere ganger om dagen, ofte på elendig engelsk. - Linket til sider som omhandlet, og la ut bilder av Justin Bieber stadig vekk. - Linket til poster i bloggen sin daglig (hvor 99% av postene omhandlet Justin Bieber, meningsløse sitater og bilder av maten hun nettopp hadde spist, som i alle tilfellene bare var noe simpelt som ikke krever et fnugg av kokkeferdigheter, ei eller noe å skryte av).
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har mange på listen min som jeg ikke har noe personlig vennskapsforhold til, så jeg er ikke like selektiv som flere andre som har svart. Facebook er Facebook. Det hender dog at jeg fjerner folk fra nyhetsfeeden min, hvis jeg er helt uinteressert i å lese postene deres. Så langt har jeg slettet en håndfull personer. Én fordi han er en ganske uspiselig person som bare skrev om festing og bilkjøring, og som jeg angret på at jeg hadde akseptert i utgangspunktet. Resten slettet jeg fordi de postet rasistiske kommentarer. Anonym poster: e90c156a87adf71a8dcdd1c919aaa110
Gjesten Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg har ingen faste kriterier for det der, men har jeg mennesker på face som jeg ikke har kontakt med lenger, ikke ønsker kontakt med, og ikke har noe behov for å følge med på, blir de slettet. 1
vinterspeil Skrevet 17. oktober 2012 #15 Skrevet 17. oktober 2012 Tipper det er en del som har har sletta deg også, eller iallfall fjernet deg fra newsfeeden. Ingen liker overaktive facebook'ere. Anonym poster: e799c1dbb28a65f72fbd9dc66fe04227 Hva?? Hvor får du det fra at jeg er overaktiv? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå