Petalouda Skrevet 15. oktober 2012 #1 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Jeg er veldig usikker på om jeg skal legge opp kjolen min. Den når definitivt ned til gulvet, heeelt midt på foran går silken kant i kant med gulvet mens tyll-laget ligger en cm omtrent (eller halvannen) på gulvet. Det er ikke noe problem å gå i kjolen, og man ser skotuppene når jeg går, det er ikke sjans om å snuble eller noe. Spørsmålet er om jeg burde legge opp begge deler en cm, eller om jeg skal la det være .. ? Jeg har ikke underskjørt under kjolen, og skal ikke ha noe sånn gigagreie. Fikk prøvelåne et av en venninne, men det rekker til midt på leggen så det ble bare helt rart. Vurderer et sånt smalt et med en liten ring nederst, sånn som skal gjøre det lettere å gå, noen som har erfaring ? Endret 15. oktober 2012 av Petalouda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 15. oktober 2012 #2 Del Skrevet 15. oktober 2012 Underskjørt er veldig lurt, det gjør at kjolen tar seg bedre ut og det er lettere å bevege seg med, så det vil jeg absolutt anbefale Ellers, så lenge det ikke er snublefare burde det jo gå bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er ingen snublefare, jeg har labbet frem og tilbake mange ganger og testet på mange måter, og jeg snubler ikke på noen måte. Må jo løfte opp skjørtet når jeg skal opp trapper, men det må man vel i de fleste (lange) brudekjoler .... Er veldig usikker på dette med underskjørt altså. Hm, noen som vet hvor man får kjøpt sånne enkle med en liten ring i .. ? Iiiiiikke noen gigagreier ... Men er det ikke noen regler som sier at det skal gå kant i kant med gulvet eller ligge to cm over eller noe .. ? Jeg har ikke lyst til at kjolen skal se for lang ut heller ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 15. oktober 2012 #4 Del Skrevet 15. oktober 2012 På meg, som er relativt kort (165) og ganske liten generelt, ser det ut som om kjolen er for lang når den er så lang som du beskriver. Hvor lang er du? Jeg var i bryllup i sommer hvor bruden hadde kjole som gikk i bakken, og den var ganske skitten på slutten av kvelden. Vi var en del ute på grus og gressplen. Hun hadde kjøpt kjole så hun var ikke kjempeforsiktig, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 15. oktober 2012 #5 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg kjøpte mitt på e-bay, bare søk på 1-ring petticoat. Betalte vel et par hundre, maks. Noen er justerbare også, så da kan du få det akkurat så lite eller stort du vil Gå etter det du synes ser penest ut, så blir det nok mer enn bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er jo bare å kjøpe et underskjørt som er som et skjørt - altså gjør den ikke kjolen noe større - men er glatt slik at kjolen blir fin. Anonym poster: 84744ceffaa2d00a21f13d92ff97355e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 16. oktober 2012 Kjolen min er så definitivt finest uten underskjørt syns jeg, men jeg har prøvd med et sånt enkelt med bare en liten ring nederst, og det ble helt greit. Er bare usikker på om jeg faktisk trenger det, eller om jeg kan gå uten, eller om jeg heller bør klippe av kjolen litt. Skjønner at det er vanskelig for dere her å si noe om uten å se bilder, og det er litt vrient å få til. Derfor spør jeg hvor lang kjolen skal/ bør være ... for jeg har ikke lyst til at det skal se ut som om jeg ikke fikk tid til å legge den opp eller noe, lissom .... Jeg kan altså fint gå i kjolen uten problemer. Kan den likevel være litt for lang ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 16. oktober 2012 denne typen vurderer jeg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 16. oktober 2012 På meg, som er relativt kort (165) og ganske liten generelt, ser det ut som om kjolen er for lang når den er så lang som du beskriver. Hvor lang er du? Jeg er 175 og skal ha 5 cm hæler, så jeg blir ca 180. Jeg er helt normalt bygget, ser igrunn lang og slank ut (fornøyd) og kjolen er ikke diger prinsesse, den er relativt smal nedover men ikke fitted. Jeg kommer ikke til å se liten ut på noen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 16. oktober 2012 #10 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jag hade en väldigt enkel kjole när vi gifte oss och jag hade först inte alls tänkt att ha underskjört men blev övertygad i butiken. Det ger kjolen ett bättre fall och ser finare ut. Min var i tyll, utan ring, och gick inte kanske bara ner på halva vaden/leggen. Kanske nåt så här http://youtrade24.com/se/ad/2106/Underkjol-i-tyll-till-br%C3%B6llop-fest elelr så här http://www.google.com/imgres?q=underkjol+br%C3%B6llop&start=179&hl=sv&sa=X&biw=1241&bih=961&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=XzDhj1Kw7BsBFM:&imgrefurl=http://www.prisvis.se/a/information_aterforsaljare/id_mag/29041623/information_aterforsaljare.htm&docid=9hEiDk3YBSSd4M&imgurl=http://csimg.prisvis.se/srv/SE/290416234779588/T/340x340/C/FFFFFF/url/underkjol-utan-slap.jpg&w=340&h=340&ei=AGt9UIreKLGN0wXlqIC4CA&zoom=1&iact=hc&vpx=123&vpy=584&dur=395&hovh=225&hovw=225&tx=139&ty=122&sig=106473299177477436530&page=5&tbnh=154&tbnw=154&ndsp=45&ved=1t:429,r:16,s:200,i:52 med ett släp har du bättre styr på kjolen och den fladdrar inte lika lätt in mellan benen och är svårare att snava på. Typen av underskjört beror väldigt mycket på kjolens fasong ' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 16. oktober 2012 Tusen takk for svar, Furstina Kjolen min er veldig enkel, kan minne om denne men denne har underskjørt under på bildet, min er ikke så stor i skjørtet Noe stort underskjørt kommer overhodet inte på frågan, jeg vil ha det enkelt og "gudinnete" og ikke "prinsessete" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 16. oktober 2012 #12 Del Skrevet 16. oktober 2012 Nydelig kjole! Ta med kjolen og skoene til en salong og få hjelp til å finne perfekt lengde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 20. oktober 2012 Min kjole er akkurat sånn som disse to. Den rekker helt ned til bakken, skotuppen syns såvidt når jeg går, jeg snubler ikke. Den kommer helt klart til å bli møkkete, men jeg skal jo passe på før jeg kommer til kirken. Er disse kjolene for lange eller ikke ... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 20. oktober 2012 #14 Del Skrevet 20. oktober 2012 Helt passe etter min mening. Ikke klipp selv iallefall, det kan ødelegge hele kjolen. At kjolen er gulvlang er bare elegant og siden du er høy blir det bare flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 20. oktober 2012 Tusen takk, jeg syns jo det selv også sånn egentlig, at så lenge jeg ikke snubler i den eller tråkker på den så er den ikke for lang (iallefall syns jeg det etter å ha sett disse bildene) Jeg blir omtrent 180 cm og er forholdsvis slank så jeg tror det skal gå bra - men jeg skal fortsatt ha en irl-vurdering av noen som vet foran og bak på en symaskin altså Men tusen takk zellica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 20. oktober 2012 #16 Del Skrevet 20. oktober 2012 Enig med Zellica! Lange damer med lange kjoler er så elegant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2013 bryllup Skrevet 20. oktober 2012 #17 Del Skrevet 20. oktober 2012 Min kjole er akkurat sånn som disse to. Den rekker helt ned til bakken, skotuppen syns såvidt når jeg går, jeg snubler ikke. Den kommer helt klart til å bli møkkete, men jeg skal jo passe på før jeg kommer til kirken. Er disse kjolene for lange eller ikke ... ? OT, men jeg elsker brudekjolen avbildet! Rop ut om noen vet om lignende kjoler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissie Skrevet 21. oktober 2012 #18 Del Skrevet 21. oktober 2012 Synd jeg solgte brudekjolen jeg giftet meg i første gang da. For den var omtrent kliss lik kjolen til prinsessen i Luxembourg. ; ) Det var selvsagt ikke mange meter slep på min da. Bare en drøy meter som jeg enten hadde hengende over fingeren (når jeg danset) eller kneppet opp på en knapp festet i midjen. Til Petalouda; Det gjør ingenting om kjolen berører bakken. Og særlig ikke på deg som har litt høyde. For meg (162) blir det fort litt rart med så sid kjole. For i mitt tilfelle kan det se ut som jeg har kjøpt for stor kjole... ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 21. oktober 2012 tusen takk for svar Cho Kon It og Chrissie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 22. oktober 2012 #20 Del Skrevet 22. oktober 2012 Min kjole rakk helt ned til gulvet, og det ble litt vanskelig å gå under fotograferingen ute og når jeg skulle danse. Gikk helt fint å gå på vanlig gulv. Men jeg hadde typisk a-line kjole da, kan hende du ikke får samme problemet med smalere skjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå