AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg har funnet en fyr som er perfekt for meg på nesten alle måter. Han er snill og omtenksom, sosial, morsom, bryr seg veldig mye om meg og vi kan sitte og snakke til kl 3 på natta uten å merke at tida flyr. Men det er ett problem: Jeg klarer ikke å føle meg tiltrukket av ham. Det er ikke det at han ikke er kjekk, det er mer måten han oppfører seg på. Han er liksom helt underdanig, sånn at han setter seg selv helt nederst på en uskreven rangstige eller noe. Dette fører til at selv om de fleste han møter liker ham, så får han ingen respekt for sine behov og andre overtramper ham hele tiden uten at det virker som om han bryr seg om det. En typisk "people pleaser" som ofrer seg selv for folk som ikke setter noen pris på det. Jeg må ha en mann som stiller opp for seg selv og ikke lar andre utnytte seg! Jeg irriterer meg sykt når andre får ham til å gjøre drittting som de ikke gidder å gjøre selv osv. Er det dette man kaller en tøffelhelt? Eller er det jeg som stiller umodne og urealistiske krav? Jeg føler egentlig at jeg burde fortsette å lete til jeg finner en litt mindre jentete verson av denne mannen her, men sånne snille morsomme gutter vokser jo ikke på trær heller! Jeg kan ikke bli sammen med en som jeg synes at det nesten er ekkelt å ta på, selv om han er en perfekt match sånn ellers. Jeg er (beklager selvgodheten) ganske populær blandt gutter. Men jeg har aldri møtt en gutt som jeg har klart å bli så god venn med før. De fleste er kun interessert i meg for utseendet og status. Denne gutten kan jeg faktisk snakke med! Det virker som om han er svært interessert i et forhold, og jeg er veldig redd for å såre ham. Vi har kjent hverandre i ca 1/2 år nå. Hjelp! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Anonym poster: fedd61010728a030165c68aa8ec28c5c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 nice guy sydromet http://en.wikipedia.org/wiki/Nice_guy Anonym poster: 4a6cd11e3a82943e70eec31d93449d00 2
Alvina Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Du er bare ikke tent på han selv om han kunne vært den perfekte match. Har venner jeg også som jeg kan prate med, som er pene og som jeg trives med, men som ikke tenner meg. Det har ingen betydning om fyren er hjelpsom og stiller opp for andre, det er vel bare et pluss? Men hva mener du med å gjøre dritt-ting? Et forhold til en jeg ikke har den rette kjemien med ville jeg aldri innlatt meg på. Slike forhold kan også ende, men sex er en viktig del av et forhold. Lysten kan gå i bølger, men en som ikke tenner meg ville jeg parkert i venneboksen. Samtidig kan seksuelle følelser utvikles når man blir kjent gjennom et vennskap, men hvis det ikke er en liten gnist og man allerede merker det fra første møte anser jeg det som lite sannsynlig at det blir mer enn et vennskap. Og om det er en seksuell gnist, kan det ofte også parkeres i samme kategori. 1
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Han høres ut som en såkalt tøffelhelt, ja. Hvis en slik oppførsel ikke er noe for deg så tror jeg nok at du gjør best i å vandre videre. Best både for han og for deg.
Pene sko... Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Hjelp! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Anonym poster: fedd61010728a030165c68aa8ec28c5c Det er umulig å ikke såre han nå. Du må bare sørge for at han ikke knuses fullstendig. En gammel kamerat av meg fikk servert: "Du er ikke mann nok" av en dame han trodde var seriøs, og som hadde spilt med og sagt at hun likte han, osv. Med den kommentaren der gikk hele hans verden i grus. Nå leste jeg nylig Hvite Netter av Dostojevskij, og fikk øyeblikkelig småassosiasjoner til den novellen da jeg leste trådstarters innlegg. Alt jeg kan si er trå forsiktig. Endret 15. oktober 2012 av Pene sko...
Guybrush Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Umulig å respektere noen som ikke respekterer seg selv. 1
Gjest Janus Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Dette er nok ikke et helt uvanlig fenomen, men noen er selvsagt verre enn andre og det er ulike nivåer av dette. Det han trenger er å endre seg på et fundamentalt nivå og det er ikke ditt ansvar, men du kunne gitt han et velmenende råd om det ikke blir dere og du avslutter bekjentskapen eller beholder han som en venn. Du må bare fortelle ærlig hva du føler. Skriv det du skriver her. At du liker han veldig godt, men desverre ikke er seksuelt tiltrekt av ham.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Det beskriver meg perfekt, forklarer hvorfor jeg er evig singel Anonym poster: 5a8d5aa70747706b800f220b659e8759
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Det beskriver meg perfekt, forklarer hvorfor jeg er evig singel Anonym poster: 5a8d5aa70747706b800f220b659e8759 Da vet du i hvertfall hva du kan endre på. Anonym poster: a1602c78204afb745f1fd482aca6c8f1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Dette er mer for min egendel enn til hjelp for deg, men siden han er en "people pleser" så har han sikkert vært svært greit mot deg, ga du han mange komplimenter da? og endret han seg til å bruke mer tid på deg og mindre tid på alle andre? Og ga du han komplimenter for ting han gjorde for seg selv? Altså f.eks at han gjør det bra på skolen, treningen, er smart, gjør det bra på jobben, osv? Og endte han da med å bruke mer tid på seg selv og mindre tid som "people pleaser". Anonym poster: a1602c78204afb745f1fd482aca6c8f1
eva-80 Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Er det i det hele tatt mulig å endre den type adferd ? Virker som noen menn er født sånn eller ble oppdratt sånn. Også har jeg sett forandring, men da ble det helt mot andre enden, at den snille ble en drittsekk ... Ikke bedre det heller.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Er det i det hele tatt mulig å endre den type adferd ? Ja, det tror jeg faktisk. Mange endrer seg jo ganske drastisk når de får mer selvtillit. Anonym poster: a1602c78204afb745f1fd482aca6c8f1
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 Ja, det tror jeg faktisk. Mange endrer seg jo ganske drastisk når de får mer selvtillit. Anonym poster: a1602c78204afb745f1fd482aca6c8f1 Og kan da bli en såkalt drittsekk, ja. 1
Gjest Janus Skrevet 16. oktober 2012 #14 Skrevet 16. oktober 2012 Er det i det hele tatt mulig å endre den type adferd? Virker som noen menn er født sånn eller ble oppdratt sånn. Både arv og miljø spiller inn, men jeg tror miljø og livserfaringer er den viktigste faktoren. Og den type atferd er det mulig å endre, selv om det kan være vanskelig. Kjernen i problemene til kavaleren til TS er totalt fraværende selvtillit og selvrespekt. Og ja, det er sant at mange menn som har oppført seg slik et helt liv og aldri fått positive reaksjoner fra det motsatte kjønn i enkelte tilfeller går i helt motsatt retning og ender opp som en drittsekk.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Hvis det blir spørsmål om forhold, så synes jeg du skal si det akkurat som det er, at du liker han veldig godt, men at du ikke synes det er så tiltrekkende at han pleaser alle, og at du ikke kan falle/tenne på en som oppfører seg slik. Det er jo mange jenter som ville følt slik som deg; er bare naturlig at man vil ha en mann med baller. Og du gjør han en tjeneste ved å si det til han, så får han selv velge om han vil gjøre noe med holdningen sin. Det burde jo ikke være SÅ vanskelig å endre på, gradvis over litt tid. Det hadde jo vært verre om det hadde vært noe med utseende hans, for eksempel, som ikke går an å endre på. Men kanskje er det ikke meningen dere to skal bli kjærester uansett, men bare gode venner. Uansett ville det vært godt for han å bli tøffere, med tanke på eventuelle andre jenter han prøver seg på i fremtiden. Anonym poster: 005505676a1c27a052b06b85aa32ebf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå