AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg og samboeren min var bortreist i 8 dager. En i familien stakk innom og ga katten vår mat de første dagene. Hun bodde delvis i huset i et par dager. Da var katten litt hos henne, men også mye ute. Når det ikke var folk i huset hadde han fortsatt tilgang til å komme inn og til å spise og drikke. Men fra den femte dagen vi var borte, til den syvende, kom ikke katten seg inn i huset.. Pga noen som var ubetenksom ang. å la katten få tilgang. Nå har vi vært hjemme i snart en uke, men har ikke sett noe til katten. En nabo mener han har sett katten nå og da den siste uka, sist for noen dager siden. Er det mulig at katten er snurt fordi vi reiste vekk, fordi han ikke hele tiden kunne komme inn og spise etc? At han har registrert at vi er hjemme igjen, men at han ikke vil komme inn? Hva bør vi gjøre for å få han inn? Har hengt opp Savnet lapper (vi bor litt unna folk, så det er ikke så rart hvis noen ikke har sett han), spurt folk i området, vært mye ute og ropt på han, lokket han med kattemat, fisk osv. Han er kastrert, men kan vel fortsatt være ute og "herje" en stund også? Han er snart ett år. Anonym poster: dbce7040ba400d3d748998c31d081a48
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Er katten vant til at dere er borte? Med mindre en skade ect. har skjedd, så høres det ut som om katten deres har følt seg forlatt og dratt på vandring. Katter er avhengige av rutiner, og det er godt mulig at katten deres ble så forvirret av at det først bodde andre hjem til dere og at den deretter ikke kom seg inn at den har dratt. Katten er også veldig ung, og alderen gjør nok at han er mindre bundet til sted enn eldre katter. En mulighet er jo også den du nevner; at han er i området og er fornærmet (mest vanlig hos eldre katter etter mitt inntrykk) eller for forvirret til å komme inn igjen. Men jeg håper dere får pusen tilbake! Anonym poster: 5327f28d396ad8cac7cc997fffb6ddc3
Tvist Skrevet 20. oktober 2012 #3 Skrevet 20. oktober 2012 Gi beskjed til den lokale Dyrebeskyttelsen deres, har de hørt noe om katten din? Sett også inn annonse i lokalavisen, gjerne med bilde om mulig.
CathFoto Skrevet 21. oktober 2012 #4 Skrevet 21. oktober 2012 Heng opp lapper, legg ut annonse på Dyrebar.no og ring dyreklinikker, spør naboene om de har sett noe.
Capricorn Skrevet 21. oktober 2012 #5 Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Ops! Feil tråd Endret 21. oktober 2012 av Capricorn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå