Gå til innhold

Er det mulig å ha en annen vekt enn trivselsvekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tenårene har jeg ligget stabilt på 55 kg. Før det veide jeg 50 kg. Men jeg vil gjerne tilbake til 50 kg. De siste årene har jeg ikke trent noen ting, spist hva enn jeg ville: mye godteri, drittmat, potetgull ol. Men ser ut til at kroppen min ligger på 55 kg uansett hva jeg gjør. Når har jeg begynt å trene, og prøver å spiser så sunt jeg kan. Kan jeg da få vekten ned til 50 kg og holde den der? Eller vil kroppen stritte i mot, siden 55 kg tydeligvis er trivselsvekten?

Anonym poster: a2f98867366fbeaf4ad001602c95d312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har veid 55 med ingen trening og masse snop så er det ikke noe som står i veien for at du kan veie 50 kg med sunt kosthold og trening, så fremt du har hatt et relativt høyt kaloriinntak og ikke bare spist snop og ingen mat (= ikke nødvendigvis kalorioverskudd).

Anonym poster: fbcee3f8197251193f1e79ca9a60c424

Skrevet

Hvorfor er du opphengt i et tall, ts?

Anonym poster: b533bcc72bdf1c64e66128d111e13940

• Liker 6
Gjest Tigress
Skrevet

Kroppen kan ikkje motså termodynamikkens lovar, så om du et mindre enn du brukar vil du gå ned i vekt. Det er vanleg å liggje på eit platå, trivselsvekta om du vil, som ein må vere standhaftig for å komme forbi, men så er jo trikset å få kroppen til å etablere eit nytt platå med ein lettare kropp. Det tek tid, då.

Gjest Andrea93
Skrevet

Absolutt mulig, bare se på jentene som konkurrerer i Body Fitness/Bikini Fitness etc. De har jo en ekstremt lav fettprosent som ikke vil tilsvare noens "trivselsvekt". Men det krever naturligvis en innsats :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...