Gå til innhold

Luksusfellen hjelper bare de med fast jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man på AAP, og har problemer er man virkelig ute å kjøre! Selv Luksusfellen kan ikke hjelpe.

Anonym poster: dcfcc6debd78050c63ebfbd4302fded4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luksusfeller hjelper de som er i fast arbeid for da er det mulig å refinansiere og ha trygget i evt bolig om den ikke skal/må selges som tvangsalg

• Liker 5
Skrevet

Luksusfellen må jo ha noe "backup" de kan selge osv. Hus, bil, ect.

• Liker 3
Skrevet

Kan vel eie hus/leilighet og bil selv om man går på AAP?

Anonym poster: a98c6a3f627b1620095deacd85317680

Skrevet

Litt off-topic, men fatter virkelig ikke hvordan man klarer å skakkjøre økonomien sin med 40tusen inn i mnd..

• Liker 12
Gjest Wei Wei
Skrevet

Litt off-topic, men fatter virkelig ikke hvordan man klarer å skakkjøre økonomien sin med 40tusen inn i mnd..

Hvor kom de tallene fra?

Skrevet

Vil tro at man får er ganske skrudd bilde på hva man trenger/bør kjøpe. I utgangspunktet har man penger man kan bruke, og venner seg til et stort forbruk, men så går det over styr? Jeg vet ikke, skjønner det ikke selv. Hodet mitt er skrudd slik at regninger betales i tide, og hvis det mot formodning skulle komme en purring, så betaler jeg den med en gang. Penger som ikke går til mat går inn på en regningskonto ved "lønning" (studielån og stipend), slik at jeg ikke bruker mer enn jeg har råd til.

Hvis en på AAP (uten mulighet til å tjene ekstra kroner) får skakkkjørt økonomien sin er det vel ikke så veldig mye mer å gjøre enn å selge eiendeler? Vet man kan få slettet studiegjeld hvis det går dårlig. Tror det er vanskelig å få til en gjeldsordning også, siden man gjerne bare får penger så man klarer seg i utgangspunktet.

• Liker 1
Skrevet

Hvor kom de tallene fra?

Det er vel strengt talt bare å se på en episode, så har de en samlet inntekt på rundt 40k.

• Liker 2
Skrevet

Er man på AAP, og har problemer er man virkelig ute å kjøre! Selv Luksusfellen kan ikke hjelpe.

Står det noe sted svart på hvitt at de ikke tar inn deltakere som er på AAP? Eller er det bare noen enkeltpersoner som har fått avslag?

Umiddelbart virker det diskriminerende hvis det kun er det at noen er på AAP som diskvalifiserer til deltakelse. Samtidig er det vel slik at en deltaker i et slikt program gjerne kan ha masse rot i økonomien, men enten må sitte på en del verdier, eller ha en rimelig grei inntekt. Hvis ikke er det jo ikke mulig å ordne opp i det, de kan jo ikke trylle heller... Hvis man leier leilighet, har utbetalt en ganske lav sum i AAP og har en forbruksgjeld på flere hundre tusen er det ikke stort de kan hjelpe til med.

Forresten så er det vel ikke vanskelig å havne i økonomisk trøbbel med 40 000 i måneden- det er bare å konsekvent bruke 50 000, gjerne med høy rente. Akkurat som det er enkelt å holde budsjettet med 25 000 i måneden- det er bare å bruke 24 000 og ikke mer enn det. Men hadde folk vært rasjonelle hadde aldri dette programmet eksistert... ;)

• Liker 3
Skrevet

Det har vel en sammenheng med at fattigdom ikke er underholdende nok til å lage en TV-serie av, og det bør det heller ikke være. Når vi ser på Luksusfellen, får vi føle oss så mye bedre enn dem som har høy inntekt og likevel soser så mye med penger at de får økonomiske problemer. Å følge en person som bare har for lite penger til å greie seg, er ikke like spennende, det blir bare leit.

• Liker 11
Skrevet

Luksusfellen velger naturligvis dem som gir best TV. Det er de som har høy inntekt. Da kan folk sitte og tenke "haha, for noen duster", men samtidig er de ganske enkle å hjelpe hvis de først vil ordne opp, og så går det bra til slutt. Det er det folk vil se, ikke noen som mer eller mindre uforskyldt sitter i en bunnløs gjeld de ikke kan bli kvitt uten personlig konkurs.

Anonym poster: 7020a5eec29617a5d356b9770012f2bb

• Liker 3
Skrevet

Great minds...

Skrevet

Great minds...

LoL...!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er vel strengt talt bare å se på en episode, så har de en samlet inntekt på rundt 40k.

Merket ikke at du skrev Off topic. Nå forstår jeg kommentaren din.

Skrevet

Tuller du? Hva tenkte du da? "Hvis alt går skikkelig skeis så kan jeg jo bare melde meg på luksusfellen! Da ordner alt seg!" :roll:

• Liker 4
Skrevet

Jeg så et program (lurer på om det var fra årets sesong?) der de hadde med en dame som var uføretrygdet. De har da også hatt med folk som er studenter, eller som har vikariat. Så jeg vet ikke hvorfor du mener at de KUN tar med folk med fast jobb, for det er ikke mitt inntrykk.

Som andre i denne tråden nevner, så må de jo lage program for folk de faktisk kan hjelpe. Har du AAP eller er ufør, og ingen mulighet for å høyne din inntekt og heller ikke har noe av verdi som du kan selge, så er det jo vanskelig for TV3 å gjøre spesielt mye med situasjonen..

Anonym poster: b84c2128f73d2ea039d707fd32435385

• Liker 5
Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan disse folkene klarer og FÅ alle disse lånene jeg..

• Liker 5
Skrevet

Det er da ikke så rart?

Det er vanskelig å få lån dersom man mottar trygd,

går man på sosialstønad - går jo NAV økonomisk i sømmene til personen.

Luksusfellen er et TV-program.

Det MÅ ha en viss underholdningsverdi for seerene.

Desto mer håpløse tilfeller - desto mer underholdning.

NAV og Kommunene er pliktige til å gi økonomisk rådgivning til de som trenger det.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan disse folkene klarer og FÅ alle disse lånene jeg..

GE Money Bank :hjerte:

Eller så har du jo den lånereklamen som går på tv3 eller noe nå. Med hun som ikke sparer i all verdens tid, så hun fant på noe lurt! :kari:

• Liker 8
Gjest Darthoven
Skrevet (endret)

GE Money Bank :hjerte:

Eller så har du jo den lånereklamen som går på tv3 eller noe nå. Med hun som ikke sparer i all verdens tid, så hun fant på noe lurt! :kari:

Ah, hehe ok. Bare lurte. Forbrukslån er virkelig low life synes jeg :) (Med mindre man trenger penger til privat operasjon eller noe annet svært viktig, og KAN betale tilbake)

Endret av Darthoven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...