Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt peiling, hva synes dere om denne ingredienslisten? Er det noe her jeg bør passe meg for? Evt hvorfor?

Aloe Barbadensis Gel, Isononyl Isononanoate, Glycerin, Water, Cyclomethicone, Pentylene Glycol, Butylene Glycol, Cetearyl Glucoside, Myristyl Myristate, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Cetyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Palmitic Acid, Stearic Acid, Cetearyl Alcohol, Myristyl Glucoside, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Bisabolol, Xanthan Gum, Avena Sativa (Oat) Kernel Flour.

Anonym poster: f81786df4edd95c7650bcc79fd9ebb84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er innmari mye alkohol i den, så om huden din er tørr så kommer denne til å virkelig gjøre den til en ørken.

Anonym poster: 1616491ae190bfb444af4b269748b0f5

Skrevet

Myristyl Myristate tetter porer.

Anonym poster: 120fa6362d02a3618159f1d3243ccf06

Skrevet

det er innmari mye alkohol i den, så om huden din er tørr så kommer denne til å virkelig gjøre den til en ørken.

Alcohol står ganske langt nede på listen da.. så da er det ikke store mengdene av det

Skrevet

Alcohol står ganske langt nede på listen da.. så da er det ikke store mengdene av det

Alkohol starter allerede som nummer seks på listen og jobber seg regelmessig nedover. Nummer fem er et silikon som tetter porer, Myristyl tetter også porer.

Skrevet

Takk skal dere ha. Huff, finnes det i det hele tatt en fuktighetskrem der ute som ikke tetter porene eller irriterer huden? Blir gal.

Skrevet

Dessuten er det fettalkoholer, det er ikke uttørrende som vanlig alkohol.

Anonym poster: 5e5d8b640f698c187d23e26f1632057d

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Om det er helt umulig kan du faktisk lage din egen ut av diverse oljer og andre naturlige ingredienser =) Utenom det har jeg snust litt på Charlottes urtekosmetikk, som jeg har lyst å teste så fort jeg går fra decleorkremen min. Vanligvis klikker huden min av organiske og supernaturlige produkter, men her kan man faktisk velge om man vil ha med eller uten eteriske oljer og sånt.

Skrevet

Ut fra den listen jeg linket til så skal AVÈNE, CLEANANCE K som du finner på apoteket være trygg. Jeg kjøpte den for 2 uker siden og er foreløpig superfornøyd.. prøvde 2-3 andre fra apoteket som også skulle være trygge.. men synst de føltes så merkelig ut på huden, og jeg følte jeg bare ble mer tørr.

Skrevet

Hmm, men jeg har veldig fuktfattig og sensitiv hud og rosacea. Så tror ikke den passer for meg. Er veldig vanskelig å finne noe synes jeg, da jeg også reagerer på de fleste naturlige produkter.

Skrevet

Hmm, men jeg har veldig fuktfattig og sensitiv hud og rosacea. Så tror ikke den passer for meg. Er veldig vanskelig å finne noe synes jeg, da jeg også reagerer på de fleste naturlige produkter.

Var de andre jeg prøvde som gjorde at jeg følte meg tørr.

Den fra Avêne er beregnet på uttørket hud. Fikk den annbefalt fordi jeg bruker en reseptbelagt krem mot kviser som gjør huden ekstremt tørr. Er den feteste kremen jeg har funnet som IKKE inneholder en masse greier som tetter

Skrevet

Takk skal dere ha. Huff, finnes det i det hele tatt en fuktighetskrem der ute som ikke tetter porene eller irriterer huden? Blir gal.

Fuktighetskremene til Linda Johansen er supre. Finnes ikke et eneste stoff i dem som kan være skadelig for huden. Jeg har skrevet om noen av produktene på bloggen min. Dog har jeg ikke kommet så langt som til å skrive om kremene.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Men er ts fuktfattig (trenger vann) eller tørr (trenger fett)?

Skrevet

Men er ts fuktfattig (trenger vann) eller tørr (trenger fett)?

Skrevet

Har du prøvd Harmonie Calm-serien til Decleor?

Skrevet

TS her.

Jeg er fuktfattig ja, så mangler ikke fett, men fukt. Har prøvd harmonie Calm ja, denne reagerte jeg veldig på (helt rød i ansiktet). Har også prøvd matis sin rosa serie uten hell.

Skrevet

Hei :) PÅ apoteket finnes en rekke produkter til fuktfattig hud, blandt annet har både Eucerin, La Roche Posay og Vichy egne serier for akkurat dette.

Eucerin sin heter 'Aquaporin'.

La Roche Posay sin heter 'Hydraphase'.

Vichy sin heter 'Aqualia Thermal'.

Flere av disse kommer i forskjellige styrker også.

Hvis jeg var deg ville jeg holdt meg LANGT unna en del av de seriene som er foreslått over, som inneholder "naturlige" ingredienser og planteekstrakter osv, mye av dette er ikke bra for sensitiv hud i det hele tatt, tvert imot kan en del av de gjøre vondt mye verre ift allergi og reaksjoner.

Dette er ihvertfall mine two cents, for jeg har tidligere eksperientert meg igjennom hele hudpleiespekteret og vet litt mer nå om ikke bare å stole blindt på trender :P

Anonym poster: 155e051fd9d3a2bdda27f942b460e2cb

Skrevet

Bioline vintage79 Sweet Relief bilberry er god til slik hud. :) Men den må kjøpes hos hudpleier, mest sannsynlig har de gratis prøve til deg.

Anonym poster: 120fa6362d02a3618159f1d3243ccf06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...