AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Eller joda, de lar meg, men da er det slik at: - Hele familien skal være hjemme, inkl. de eldre søskene mine(som er gutter) - Vi(jeg og gutten) har kun lov å oppholde oss i stua, som er midt i huset og helt åpent slik at alle kan se oss, hele tiden - Hvis vi skulle snike oss på rommet mitt(som er sjeldent) så må vi ha døra HELT åpent, hvor de kan bare gå frem og tilbake for å se etter hva vi gjør. Pappa pleier å ha sånn tale om at hvis en gutt er på rommet til en jente så vil hun uansett bli sett på som en tøs. Osv. Og det er så trist og kleint fordi jeg vet at disse guttebesøkene kunne blitt enda mer vellykket. Er veldig vanskelig å bli kjent og være oss selv når vi blir holdt øye med og kan kjenne pusten dems i nakken hele tiden. Veldig trist for gutten og veldig trist for meg. Det er bare jeg som har det slik, ikke sant? Anonym poster: 7217ca3293b8e9257951329d57e94d50
Gjest bamsemumsa Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Hørtes sært ut:-/ hva med å flytte ut? Jeg flytta hjemmefra da jeg var 18, og har aldri flytta tilbake (og godt er det!:-p) eller så kan du jo prøve å snakke med foreldrene dine og fortelle at du er tross alt 18 år og bestemmer over deg selv. Det er greit nok at man skal følge husreglene når man bor hjemme, men det må da være måte på! Min pappa har vært "streng" ifh til gutter altså, men jeg fikk da være på rommet med lukket dør om jeg hadde besøk. Såpass respekt bør det være! 2
Gjest Bud Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Er du dattera til han presten på "Farmen" eller? 20
Gjest Amazing Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Det virker jo som om de opererer etter "mitt tak, mine regler". Så du får følge reglene deres så lenge du bor under deres tak. Det har ingenting å si hvor gammel du er, du er fortsatt jenta deres. Og de prøver å beskytte deg på alle måter de kan. Selv om det virker rart for de fleste nå til dags. Det er bare å flytte ut hvis du ikke kan leve på den måten
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Det er jo ikke bare å flytte ut da :-( Jeg går j på skole her og snart det russetiden. Skulle ønske jeg kunne bo hos ei venninne eller noe. Jeg skal flytte etter vgs da selvfølgelig :-) gud hvor jeg gleder meg til å ha masse guttebesøk! hehehehhe Anonym poster: 7217ca3293b8e9257951329d57e94d50
Gjest snoopy_93 Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Ville forklart de at alt som kan skje inne på et soverom også kan skje; på skolen, et skjermet sted ute, i bilen, på toget, på bussen, på stranda - ja, hvor som helst så lenge man har fantasi.
Micolina Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Ville forklart de at alt som kan skje inne på et soverom også kan skje; på skolen, et skjermet sted ute, i bilen, på toget, på bussen, på stranda - ja, hvor som helst så lenge man har fantasi. Enig. Foreldrene mine var smarte nok til å forstå at man får det til hvor man vil uansett . Uansett, som andre sier her: Deres hus, deres regler. Og hvorfor kan du ikke være hos guttene?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Ville forklart de at alt som kan skje inne på et soverom også kan skje; på skolen, et skjermet sted ute, i bilen, på toget, på bussen, på stranda - ja, hvor som helst så lenge man har fantasi. Herregud, de ville klikket så sykt om jeg sa det :o tror serriøst de hadde fått hjerteinfarkt!! Anonym poster: 7217ca3293b8e9257951329d57e94d50 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 Enig. Foreldrene mine var smarte nok til å forstå at man får det til hvor man vil uansett . Uansett, som andre sier her: Deres hus, deres regler. Og hvorfor kan du ikke være hos guttene? Nei det får jeg ikke lov til!!! Herregud. Det er jo det siste de lar meg få gjøre. Da må jeg kanskje juge til dem, men det har jeg jo aldri gjort før og jeg vil jo opprettholde tilliten Anonym poster: 7217ca3293b8e9257951329d57e94d50
Gjesten Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Men så ikke vær hjemme da. Dra til dem eller dra ut.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Du er 18 år og myndig, så selvfølgelig kan du dra til guttene uten å spørre om lov. Jeg skjønner at de vil ha kontroll over det som skjer i huset sitt, og jeg skjønner ikke helt hvorfor du i det hele tatt vil ha herrebesøk hos foreldrene dine. Hva skjedde med kafédate? Anonym poster: d0a68ee56cf15bb71cbd4f489671bedd 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #14 Skrevet 15. oktober 2012 Resultat av at feminismen er gått for langt. Kvinner ses på som uskyldige og prektige og gutter er skitne og har en eller annen type gutteluz som jentene må beskyttes og vernes mot. 68erne er fortsatt helt ekstreme, selv som foreldre. Flytt ut så snart du kan så får du frihet fra slikt venstrevridd vrøvl. Anonym poster: 7e61dfd3461f6a5c7c94c68d6eb40632 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Dra på besøk til gutten. Men ikke fortell dem hvor du skal. Anonym poster: d8aa06839b70aac240a016eb9da692df
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 gutteluz Anonym poster: 7e61dfd3461f6a5c7c94c68d6eb40632 Anonym poster: d8aa06839b70aac240a016eb9da692df 4
makkapakka Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 gutta boys du drar med deg hjem og foreldrene dine har lik tankegang og det er at: gutter vil pule! så de vil skåne deg fra å gjøre noe for "tidlig" 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 gutta boys du drar med deg hjem og foreldrene dine har lik tankegang og det er at: gutter vil pule! så de vil skåne deg fra å gjøre noe for "tidlig" For jo være grenser for hvor lenge man skal skåne ungene sine da. Når man er 18 er man myndig, og jeg syntes det da bør ringe en bjelle for foreldrene. Man kan selvsagt være kjip og stå på sitt og praktisere "mitt hus, mine regler", men man bygger ikke opp noen god relasjon til voksne barn på den måten. På et tidspunkt bør man innse at barnet sitt faktisk er myndig og at det er for sent å "oppdra" voksne barn, og jeg ser ingen god grunn til å styre voksne barns privatliv. Tvert imot fører det på sikt til mistillit og i verste fall en ødelagt relasjon senere i livet, og det er ingen tjent med. Til TS: Dersom du ikke greier å endre dine foreldres oppfatning om at du faktisk er myndig og følgelig bør kunne ha et privatliv - selv om du fortsatt bor hjemme - så er mulighetene dine til å få mer privatliv med han at du tilbringer mer tid hjemme hos han og at dere i større grad møtes på kafe/ute. Vurder også en hotelltur i ny og ne. Og så vil det være lurt å forberede seg på å flytte ut, ikke minst økonomisk. Spar opp til litt egenkapital (til f. eks depositum) slik at du kan flytte når skoleåret er over. Man har "lov" til å bo hjemme også etter 18, men jeg tror ikke et voksent menneske har godt av å ha privatlivet sitt detaljstyrt på den måten du skisserer. Anonym poster: c718df3d7f95dbd0efceb00c827b7a79 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 gutta boys du drar med deg hjem og foreldrene dine har lik tankegang og det er at: gutter vil pule! så de vil skåne deg fra å gjøre noe for "tidlig" Vel, jeg vil også pule! Men foreldrene mine tror at jeg er en snill og uskyldig jente som skal vente med sex til ekteskapet Åneidu For jo være grenser for hvor lenge man skal skåne ungene sine da. Når man er 18 er man myndig, og jeg syntes det da bør ringe en bjelle for foreldrene. Man kan selvsagt være kjip og stå på sitt og praktisere "mitt hus, mine regler", men man bygger ikke opp noen god relasjon til voksne barn på den måten. På et tidspunkt bør man innse at barnet sitt faktisk er myndig og at det er for sent å "oppdra" voksne barn, og jeg ser ingen god grunn til å styre voksne barns privatliv. Tvert imot fører det på sikt til mistillit og i verste fall en ødelagt relasjon senere i livet, og det er ingen tjent med. Til TS: Dersom du ikke greier å endre dine foreldres oppfatning om at du faktisk er myndig og følgelig bør kunne ha et privatliv - selv om du fortsatt bor hjemme - så er mulighetene dine til å få mer privatliv med han at du tilbringer mer tid hjemme hos han og at dere i større grad møtes på kafe/ute. Vurder også en hotelltur i ny og ne. Og så vil det være lurt å forberede seg på å flytte ut, ikke minst økonomisk. Spar opp til litt egenkapital (til f. eks depositum) slik at du kan flytte når skoleåret er over. Man har "lov" til å bo hjemme også etter 18, men jeg tror ikke et voksent menneske har godt av å ha privatlivet sitt detaljstyrt på den måten du skisserer. Anonym poster: c718df3d7f95dbd0efceb00c827b7a79 Tusen takk, tror nesten det er det som må til! Anonym poster: 7217ca3293b8e9257951329d57e94d50
makkapakka Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Vel, jeg vil også pule! Men foreldrene mine tror at jeg er en snill og uskyldig jente som skal vente med sex til ekteskapet Åneidu Anonym poster: 7217ca3293b8e9257951329d57e94d50 vel slik var mine foreldre også, jeg så forbanna fordi jeg var voksen nok til å ta den avgjørelsen selv. I ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde hørt etter iallefall ventet med denne sexen til jeg fant noe som ble varig forhold, eller bli litt eldre. Jeg angrer på at jeg var så tidlig ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå