Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å jobbe i en interiørbutikk/gavebutikk o.l.?

Det ser så koselig ut å jobbe i en liten interiør/gavebutikk, med et litt mindre hektisk tempo enn i en diger matbutikk. Hender jeg går forbi noen slike små sjarmendes butikker i byen, og det ser ut til at det går i et tempo jeg trives bedre med.

Er det noen her som jobber i en slik butikk, og som kan fortelle litt om hvordan dagene arbeidsdagene er?

Anonym poster: 042588bb8c10f88143ecf23eec37936b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i en veldig liten og søt interiørbutikk, og trives, men kan ikke si at det er mindre stressende enn i dagligvare.

Ok, kundestrømmen går mer i perioder, men det er ganske hektisk når det er lite kunder, ettersom to-do listene er laange. Varer kommer, sendes og flyttes på, og det blir fort rotete i butikken mens kundene er der. Kundene er også mer krevende, og jeg er ofte alene på jobb og må sjonglere ekspidering, rydding + å hjelpe kunder med varene. Det er også tydelig at kundene forventer seg mer her hva service og kunnskapsnivå gjelder, så jeg går mye mer på tå ovenfor de enn jeg gjorde i dagligvaren. I dagligvaren hadde jeg også fler kolleger å støtte meg til hvis det skulle være noe.

Anonym poster: 51ae88476fac61cc4792e1b234035200

Skrevet

Tror du blir veldig skuffet hvis du tror at i mindre butikker er det lavere tempo. Min erfaring er det motsatte.

Har man 4 ansatte og noen blir syke så blir det masse ekstra jobb på de andre.

Umulig å få vikarer hvis du vil på konsert/byen/helgetur.

Bare sjefen som får 8 timers vakter, de andre har 4 eller kanskje 6 timers vakter.

Det er i blant mindre mengde folk innenfor, men til gjengeld krever en kunde innenfor faghandel mye mer oppmerskomhet enn å biipe inn en sjokolade i kassa på Rimi. Så du bruker mye mer tid per kunde enn i matbutikk.

Prising av varer, telling av kasse, rydding, ta imot varer, støvsuge og vaske, ordne opp i varene.

Igjen, med så få ansatte og hvis en slunterer unna blir det masse ekstrajobb på andre.

Det er veldig naivt å tro at det er så sjarmerende å jobbe i små butikker

Anonym poster: c5d4dfb48938f9d4c73da0dbced0cb95

Skrevet

Jeg har jobbet i interiørbutikk og jeg trivdes kjempe godt! Spesielt i julen er det så koselig og kunder er så glade og kommer i stemmning for de fine tingene. Jeg jobbet på en butikk i en større by så vi var alltid to stk på jobb, noe som gjor at alt ble så mye mer hyggeligere og ting ble fortere gjort. Myyye kjekkere enn å jobbe på matbutikk!

Måtte slutte for jeg flyttet til hjembyen, savner butikken enda:(

Men du må bare søke!

Anonym poster: aa792076136bd2dbcab84ef206e16066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...