Gå til innhold

Jenter, liker dere tynne gutter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel, er man fryktelig hårsår og går i dype depresjoner pga uttalelser fra anonyme brukere på internett, burde man ikke lese på et forum som kg.

Skulle jeg tatt meg nær av alt det som skrives her inne som jeg føler meg truffet av, eller som tilogmed har vært direkte angrep på meg, ville jeg ikke vært i stand til å stå opp av senga om morgenen.

Iom at spiseforstyrrelser blant gutter er stadig økende, så må man jo anta at det treffer.

Ett sted får de jo denne oppfatningen av, at de ikke ser bra nok ut.

Ord som "pinnedyr/lite maskulin/veik/pinglete" er sikkert ord som ikke kjennes dødsbra ut å høre- og som jeg er helt sikker på at er med på å underbygge et press om å måtte se ut som et ideal.

"It is believed that men’s body image dissatisfaction has tripled in the previous 25 years, from 15 per cent to 45 per cent (of all western men). Quite simply, recent research has shown that body dissatisfaction is a serious and growing concern for males, and their psychological and physical wellbeing is being adversely affected."

(.....)Research shows that young men tend to see themselves at thinner and less muscular than they actually are. Because men are socialized not to discuss their body image concern, their silent anguish may lead to feelings of isolation, distress, depression and anxiety. The drive for muscularity in young men has been associated with low self esteem, neuritisicm an perfectionism.

http://www.psychology.org.au/publications/inpsych/body_image/

Det er ikke moral, men fakta. Og vi har jo alle et ansvar i å spre positive holdninger fremfor å opprettholde strenge kroppsideal, iallefall når vi jo ser at utviklingen er som den er

Nå sier ikke jeg at du er uenig i dette eller ønsker en negativ utvikling, poenget mitt er bare at sånne type ord generelt sett ikke bidrar positivt og har en innvirkning.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du det er hyggelig å betegne et menneske som et pinnedyr og kjempetynn flis?

Det er ingen som blir såret over slike generelle betraktninger som gjøres for å illustrere et poeng. Jeg synes det der var et dårlig innlegg fra din side.

• Liker 3
Skrevet

Selv er jeg slank gutt, som til vanlig bygger muskler, men vurderer å ta en pause fra muskelbyggingen for å gå ned litt i vekt for å bli enda tynnere, men det er jo ingen vits hvis det ikke foretrekkes.

Anonym poster: bdfd4fa490928f4bf8fc934948f7453a

Så hvordan du vil at kroppen din skal se ut til enhver tid, avhenger fullt og helt av "hva som foretrekkes"? :overrasket:

Begynn med selvtilliten, du. Det er helt klart en fordel med en litt større dose selvtillit om du skal dra damer.

Anonym poster: fc17ab7df24c30a692f4f30198e775dd

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Men synes du da at om en kropp er erotisk tiltrekkende eller ikke kommer ann på personligheten til mannen som bærer den? Hva hvis du så et bilde i en avis av fire nakne menn du ikke ante noe om personligheten til? Det er jo tross alt kroppen man er intim med, ikke hjernen.

Da hadde jeg sikkert gått for en helt normal slank kropp, ikke for tynn, ikke for mye mage og ikke for mye muskler. Jeg er ganske kjedelig sånn. Men jeg hadde nok uansett ikke funnet bare kroppen i seg selv "erotisk tiltrekkende". Hadde jeg sett hele mannen hadde ansiktet vært avgjørende.

Jeg er forresten uenig i det siste du sier. Skikkelig god sex er også god på det mentale planet, ikke bare fysisk.

• Liker 1
Skrevet

Iom at spiseforstyrrelser blant gutter er stadig økende, så må man jo anta at det treffer.

Ett sted får de jo denne oppfatningen av, at de ikke ser bra nok ut.

Ord som "pinnedyr/lite maskulin/veik/pinglete" er sikkert ord som ikke kjennes dødsbra ut å høre- og som jeg er helt sikker på at er med på å underbygge et press om å måtte se ut som et ideal.

"It is believed that men’s body image dissatisfaction has tripled in the previous 25 years, from 15 per cent to 45 per cent (of all western men). Quite simply, recent research has shown that body dissatisfaction is a serious and growing concern for males, and their psychological and physical wellbeing is being adversely affected."

(.....)Research shows that young men tend to see themselves at thinner and less muscular than they actually are. Because men are socialized not to discuss their body image concern, their silent anguish may lead to feelings of isolation, distress, depression and anxiety. The drive for muscularity in young men has been associated with low self esteem, neuritisicm an perfectionism.

http://www.psycholog...ych/body_image/

Det er ikke moral, men fakta. Og vi har jo alle et ansvar i å spre positive holdninger fremfor å opprettholde strenge kroppsideal, iallefall når vi jo ser at utviklingen er som den er

Nå sier ikke jeg at du er uenig i dette eller ønsker en negativ utvikling, poenget mitt er bare at sånne type ord generelt sett ikke bidrar positivt og har en innvirkning.

Har du lest innleggene i tråden etter det du siterte? Nå er det faktisk flere menn som har uttalt at "pinnedyr" er et helt greit uttrykk, en mann har tilogmed uttalt at det kan sammenlignes med et kjælenavn. Ja, jeg kan faktisk se for meg det at hvir jeg mot alle forutsetninger hadde endt opp i et forhold med en veldig slank mann, kunne jeg med en en humoristisk undertone kalt ham for pinnedyret mitt, og jeg er helt sikker på at han ikke hadde fått megarexi av den grunn.

"pinnedyr/lite maskulin/veik/pinglete" <--- Finn en feil! Pinnedyr hører ikke hjemme i den ordgruppen. De andre ordene du ramser opp her, ser jo jeg også at er sårende og kan gjøre vondt for enkelte.

Nei, jeg ønsker ikke andre mennesker vondt, og jeg ønsker heller ikke at noen skal sitte og være lei seg fordi jeg sa at jeg ikke tenner på "pinnedyr", men jeg holder på at det ikke er en fæl ting å si.

• Liker 1
Skrevet

Jenter, liker dere best gutter som er ordentlig tynne? Er det et ideal for en mann å være tynn? Eller er det at han er litt "stor" med muskler og litt kosemage det beste?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har inntrykket av at idealene kvinner/jenter har til hva en sexy mannekropp er ikke fokuserer så mye på slank/tynn - hadde en venninne når jeg gikk på vgs som uttalte at "gutter skal jo ikke være tynne, det er jo ikke fint" og flere kamerater som er slanke som får høre fra jenter at "du burde legge på deg".

Selv er jeg slank gutt, som til vanlig bygger muskler, men vurderer å ta en pause fra muskelbyggingen for å gå ned litt i vekt for å bli enda tynnere, men det er jo ingen vits hvis det ikke foretrekkes. Er i utgangspunktet litt Mario Lopez (men ikke like store muskler da) men vurderer å gå ned for å bli mer Justin Bieber-tynn.

Sorry men tynne menn er turn off sånn rent utseendesmessig for meg. Han burde være litt stor med kosemage ja, etter min smak, men flere jenter jeg kjenner foretrekker netopp den høye og veldig slanke typen. Så jeg tror du må være som du er, til syvende og sist er din personlighet som kommer til å gjøre utslaget på om du får napp eller ei.

Skrevet

Wow du forstår gutter -.- Høres ut som du har den meste av erfaringen med gutter fra tv-skjermen.

Anonym poster: 08e86ecb9db41411998300434f4732bc

Det finnes gutter og det finnes menn.

Gutter er sannsynligvis langt mer kroppsfikserte enn menn. Uten at jeg dermed sier at menn ikke bryr seg om hvordan de ser ut. Her var det fiksering det var snakk om.

Anonym poster: fc17ab7df24c30a692f4f30198e775dd

Skrevet

Det er ingen som blir såret over slike generelle betraktninger som gjøres for å illustrere et poeng. Jeg synes det der var et dårlig innlegg fra din side.

Generelt sett(ikke ifht konkrete brukere!) så viser all forskning at det ikke stemmer.

Jenter og gutter tar faktisk til seg i veldig stor grad hva som formidles på forum, blogger, og medier generelt. Det er vel selvsagt?

Det kan godt hende mine egne formuleringer var dårlige, men forskningen er veldokumentert.

Dette er jo ikke min personlige mening, men dokumentert forskning.

• Liker 2
Skrevet

Så du vet faktisk hvordan ALLE reagerer på ting?

Makan til idioti og manglende evne til å sette seg inn i andres situasjon som enkelte viser i denne tråden gjør meg målløs.

Anonym poster: ea0231cce4e38bfb66b8cbaf44f6a793

• Liker 2
Skrevet

Har du lest innleggene i tråden etter det du siterte? Nå er det faktisk flere menn som har uttalt at "pinnedyr" er et helt greit uttrykk, en mann har tilogmed uttalt at det kan sammenlignes med et kjælenavn. Ja, jeg kan faktisk se for meg det at hvir jeg mot alle forutsetninger hadde endt opp i et forhold med en veldig slank mann, kunne jeg med en en humoristisk undertone kalt ham for pinnedyret mitt, og jeg er helt sikker på at han ikke hadde fått megarexi av den grunn.

"pinnedyr/lite maskulin/veik/pinglete" <--- Finn en feil! Pinnedyr hører ikke hjemme i den ordgruppen. De andre ordene du ramser opp her, ser jo jeg også at er sårende og kan gjøre vondt for enkelte.

Nei, jeg ønsker ikke andre mennesker vondt, og jeg ønsker heller ikke at noen skal sitte og være lei seg fordi jeg sa at jeg ikke tenner på "pinnedyr", men jeg holder på at det ikke er en fæl ting å si.

Neida, det tror jeg selvsagt ikke. Det presiserte jeg jo også.Det handler jo ikke om deg, men om uttrrykk og holdninger generelt.

Mitt poeng er at folk faktisk blir påvirket av det - ifølge signifikante funn.

Et par brukere på KG gir ikke signifikans som internasjonale undersøkelser ;)

• Liker 1
Skrevet

Neida, det tror jeg selvsagt ikke. Det presiserte jeg jo også.Det handler jo ikke om deg, men om uttrrykk og holdninger generelt.

Mitt poeng er at folk faktisk blir påvirket av det - ifølge signifikante funn.

Godt mulig. Jeg vier sjelden min oppmerksomhet til forskning. Jeg liker jungeltelegrafen.

Også godt mulig at alle bør være sitt ansvar bevisst for å skape et bedre samfunn, men vi kan faktisk ikke alle gå rundt og trippe på tå og passe oss for enhver uttalelse. Folk må faktisk passe litt på seg selv også. Folk har forskjellig persepsjoner og erfaringer i livet, som påvirker. Omtrent uansett hva man sier i en slik tråd, kan noen sitte der og tenke at det er noe galt med dem selv.

La oss si det hadde vært en poll her: tynn eller muskuløs? la oss si at 95% hadde stemt på muskuløs, noen enkeltidivider ville helt sikkert tatt seg nær av at de faller under den 5% som liker tynne menn i en høyst uoffisiell poll. Skulle man kjeftet på alle de som stemte muskuløs da, fordi de som har den fasongen som ikke ble stemt på kan utvikle en form for spiseforstyrrelse på bakgrunn av dette?

• Liker 2
Skrevet

(..)

Det er jo faktiskt du, sammen med et par andre som vrenger ordet "pinnedyr" til noe fryktelig sårt og fælt ord. Gratulerer med at garanterat fått flere som er sånn litt på vippen at assosiere dette ordet med tja, vad var det du skrev..? lite maskulin/veik/pinglete!

Ps. Til dere tynne gutter, finnes sikkert flere kvinner som syns at dere er som "pinnedyr" men som alikevel liker dere meget godt og syns at dere er svært attraktive. Pinnedyr trenger jo ikke å betyde noe negativt, så lenge man ikke er visse brukere eller AB her over.

• Liker 3
Skrevet

Dette med å holde seg slank for en mann har jo flere fordeler: man kan ofte se bedre ut med klærne på hvis man er relativt slank, og jeg føler for min del at 5 kilo fett vil gjøre at ansiktet blir mindre kjekt, er jo på en måte lettere å være pen/kjekk med synlige kinnbein osv.

Skrevet

Generelt sett(ikke ifht konkrete brukere!) så viser all forskning at det ikke stemmer.

Jenter og gutter tar faktisk til seg i veldig stor grad hva som formidles på forum, blogger, og medier generelt. Det er vel selvsagt?

Det kan godt hende mine egne formuleringer var dårlige, men forskningen er veldokumentert.

Dette er jo ikke min personlige mening, men dokumentert forskning.

Så hva definerer du det siterte innlegget som, hvor du mener forskning viser at folk blir såret?

Bruker man sunn fornuft skjønner man at bildet som ble brukt for å illustrere brukerenes personlige mening sannsynligvis ikke kommer til å såre en sjel. Hva er sjangsen for at det fins tynne gutter som leser denne tråden, som i tillegg er hårsåre? Jeg ser poenget ditt, ord og betraktninger kan såre. Men det kommer ikke det innlegget til å gjøre, og det skjønner alle.

Jeg stusser mer over innlegget når det gjelder dette med å såre andre.

Skrevet

Pinnedyr ...haha fantastisk :D Takk Envy :)

Du vet at man ikke kan stole på en mann under 100kg?

Skrevet

Jeg vurderer å holde meg hjemme og ikke dra ut "på byen" igjen før jeg har lagt på meg minst 10 kg.

Jenter kan være beinrangler eller bælfeite uten at det hemmer dem ute på byen, men for oss gutta er det sjanseløst.

Anonym poster: d79294e9ad098d420dc951883d56ca34

• Liker 1
Skrevet

Man må jo bare le av folk som ikke forstår forskjellen på moral og forskning, eller som tror mer på "jungeltelegrafen" enn forskning. Snakk om å være blind for begrensninger i egen omgangskrets, som miljø, aldersgruppe, hva man faktisk sier rett ut at man tar seg nær av osv.

Det dreier seg heller ikke om at man ikke skal si meningen sin om hva man liker. Ja, folk har ulik persepsjon og måte å tolke ting på, men det er vel åpenbart at den gruppen man tenker på når man kommenterer hvor unødvendig det er å bruke stygge uttrykk er den andelen som faktisk tar seg nær av det.

Anonym poster: 264d32a02b477318814778cfbdfdce34

• Liker 2
Skrevet

Jenter kan være beinrangler eller bælfeite uten at det hemmer dem ute på byen, men for oss gutta er det sjanseløst.

Anonym poster: d79294e9ad098d420dc951883d56ca34

Det er en sannhet med modifikasjoner. :dry:

Anonym poster: 2fa731a8870a47b301e80aa03971a62c

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet svak for tynne menn. Er likevel ikke godt å si hva andre ser for seg når de tenker 'tynn'.

Skrevet

Da jeg var tenåring husker jeg at jeg ble avvist fordi jeg var for tynn. Fikk rett og slett beskjed om å legge på meg litt muskler før det var snakk om noe sengeaktivitet. Det er helt klart at kroppsfokuset på menn har endret seg de siste årene. Bare se på hvordan mannlige skuespillere og modeller ser ut i dag i forhold til 20 eller 30 år siden. Dette er mennene vi ser i underholdning, eller klistret på plakater i byen. De har som regel større og mer definerte muskler. Dette påvirker unge menn og setter visse forventninger til dem, og det påvirker jenter også fordi de vil selv ha gutter med litt muskler. Bare tenk på hvor utbredt det er med proteinpulver og vektløfting f. eks., det var ikke sånn før

Anonym poster: a825b5963e151f30452a483db7726f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...