Gå til innhold

føles ut som jeg må tisse hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bløææh, nå har jeg sittet på do i snart en time og har veldig vondt i sitteringen, haha. Uansett så føles det hele tiden ut som at jeg må tisse. Blir gal! Det svir ikke eller noe sånt, men kan det være uvi? Har aldri hatt før så vet ikke selv.

Og noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal gå over slik at jeg kan gå å legge meg? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan fint være UVI selv om det ikke svir. Du bør levere urinprøve hos legen så fort som mulig, etter 1-2 dager på antibiotika går symptomene over.

Skrevet

Æsj. Det går ikke, jeg skal opereres snart og har totalforbud mot antibiotika før det. Håper følelsen er borte i morra, hvis ikke får jeg leve på tranebær frem til operasjonen :'(

Skrevet

Høres ut som UVI ja :) Du kan også prøve å drikke mye appelsinjuice. Jeg gjør det samme selv nå (vil ikke på legevakt i helga når jeg fint kan vente til i morgen - og håper vel at det ikke blir nødvendig med antibiotika i det hele tatt ;) ), og det har faktisk hjulpet endel :)

Anonym poster: 5ed395d4d9faddce4c4864ff4837c967

Skrevet

Det høres ut som en begynnende UVI. Men så lenge det ikke svir så kan det hende du kan klare å kverke den før det bryter helt ut (har ganske mange runder med dette selv..).

Så, drikk appelsinjuice, spis tranebærkapsler (ta mange, ikke følg dosering på pakken), og c-vit, drikk masse vann. Du kan og blande inn eplecidereddik i vannet, jo surere jo bedre. Det er veldig viktig å skylle igjennom systemet med sur væske.

Blir det ikke bedre så bør du dra på legesenteret med en urinprøve for å ta en stix. Nå vet jeg ikke hvor lenge til operasjonen, men hvis du må ha antibiotika så kan du være heldig å slippe unna med en 3-dagers selexidkur hvis du tar UVi tidlig i forløpet.

• Liker 2
Skrevet

Da blir det innkjøp av appelsinjuice i morgen! Ingenting som hjelper akutt da? Får virkelig ikke sove når det føles ut som jeg må på dø hele tiden! :( haha

Skrevet

Sånn rent akutt hjalp det, for meg, å drikke masse vann (frem til butikken åpnet og jeg kunne kjøpe juice) sånn at det faktisk VAR urin som jeg kunne pisse ;) Da ble det bedre litt etterpå (lenge nok til å evt kunne sovne ;) ). Pass på så du ikke blir dehydrert :)

Anonym poster: 5ed395d4d9faddce4c4864ff4837c967

Skrevet

Da blir det innkjøp av appelsinjuice i morgen! Ingenting som hjelper akutt da? Får virkelig ikke sove når det føles ut som jeg må på dø hele tiden! :( haha

Har du ikke sitron eller noe du kan blande i vann? Du får og kjøpt tranebærjuice i butikken, litt dyrere, men mye bedre effekt enn appelsinjuice.

Du kan prøve å ta smertestillende, men det vil mest sannsynlig ikke lindre tissetrangen... Høres ulogisk ut, men drikk masse vann. Varme lindrer, men det kan og få evt bakterier til å blusse mere hissig opp (hadde en UVI-episode der jeg var så desperat at jeg satt på ei bøtte med kokende vann i bunnen for å få varm damp opp samtidig som jeg hadde ei varmeflaske over blæren.......funket der og da, men endte opp på legevakt)

Skrevet

IKKE drikk for mye surt!!!!!!!!! Drikk mye rent vann, legen min fortalte neg at for mye sur drikke gir de samme symptomene som uvi fordi blæra blir sår av det sure. Det sm gjelper er tranebær, d-mannose, og enorme mengder vann.

Skrevet

IKKE drikk for mye surt!!!!!!!!! Drikk mye rent vann, legen min fortalte neg at for mye sur drikke gir de samme symptomene som uvi fordi blæra blir sår av det sure. Det sm gjelper er tranebær, d-mannose, og enorme mengder vann.

Vitamin D hjelper ikke mot UVI! C-vit derimot funker.

Grunnen til at man skal drikke surt er pga bakterier trives ikke i surt miljø, og får ikke til å blomstre opp. Blæra blir ikke sår av sur drikke, men av bakteriene som forårsaker UVI. I en akuttsituasjon så gjør det ingenting å pøse innpå med sur drikke. Men; viktig med mye væske for å skylle igjennom systemet.

Gjest snyball
Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemet for en måned siden. Konstant tissatreng, og jeg tissa som en foss (!) Null svie. Etter to uker dro jeg meg til legen, og yadda, det var UVI. Ikke undervurder symptomene, det er mitt råd :)

Skrevet

Ta en varm dusj! Dusj så lenge du gidder med så varmt vann du klarer. Rett dusjhodet mot underlivet. Etterpå pakker du deg godt inn, legger seg i sengen med varm drikke og to paracet. God bedring.

Anonym poster: 864d83001a9d0b5b436b761adbaace35

Skrevet

Har ikke sitron, nei. Det jeg har er: klementiner, grapefruit-juice og ananasjuice. Sitter nå med en flaske vann og grapefruktjuicen siden det er det nærmeste jeg kommer vitamin-messig. Tror jeg. :gjeiper:

Er typen sin juice da, så tror ikke han blir sånn kjempe blid når han ser den kanskje er tom i morgen tidlig.

Fikk til å sove i nesten en time, og så måtte jeg bare stå opp. Blir en lang natt dette her, så sitter med pledd og drikken min i stuen. Fant ut at jeg heller får stå opp og spille litt, enn å ligge i senga og lide. Kattene var hvertfall fornøyd med litt selskap.

Æsj, fant også ut at jeg må ta en grundig overgang med støvsuging og vasking av gulvene i morgen, var masse EKLE krypdyr på gulvet på badet nå, både store og små (ser ut som de er ute med nyklekkede). Blææææhhhhh. Er jo bare 3 dager siden typen gikk over med støvsuger og sa det ikke var nødvendig å vaske. Siste gangen jeg stoler på at han klarer å gjøre en skikkelig jobb med gulvet. xD

Skrevet

Ta en varm dusj! Dusj så lenge du gidder med så varmt vann du klarer. Rett dusjhodet mot underlivet. Etterpå pakker du deg godt inn, legger seg i sengen med varm drikke og to paracet. God bedring.

Hadde det ikke vært for at typen skal opp tidlig tidlig på jobb i morgen, og er HMS-ansvarlig i en bedrift så hadde jeg dusjet som bare faen. Men dusjen er vegg i vegg med senga, så får heller dusje etter han har dratt på jobb i morgen.

Jeg har hvertfall ikke-obligatoriske forelesninger, så er ikke sånn kjempekrise om jeg ikke får kommet meg avgårde. Mannen derimot, må dukke opp ellers går nesten hele bedriften under der borte, ledelsen ellers er jo helt på bærtur :P haha

Skrevet

Hadde det ikke vært for at typen skal opp tidlig tidlig på jobb i morgen, og er HMS-ansvarlig i en bedrift så hadde jeg dusjet som bare faen. Men dusjen er vegg i vegg med senga, så får heller dusje etter han har dratt på jobb i morgen.

Jeg har hvertfall ikke-obligatoriske forelesninger, så er ikke sånn kjempekrise om jeg ikke får kommet meg avgårde. Mannen derimot, må dukke opp ellers går nesten hele bedriften under der borte, ledelsen ellers er jo helt på bærtur :P haha

OK, da gjør du følgende: kok opp en stor kjele med vann. Når det har kokt opp legger du et gryteunderlag på gulvet og setter kjelen der. Så stiller du deg med naken underkropp over dampen. Det ser ikke lurt ut, men det hjelper garantert mot smertene.

Skrevet

Fyll en varmeflaske (evt en vanlig flaske med varmt vann og en håndduk rundt) og legg den mellom bena. Det lindrer :) God bedring!

Skrevet

Takk for tips! Har ikke like vondt nå, og har holdt meg fra å gå på do en stund. Skal ikke gå før jeg må ordentlig tisse, på ekte! :P

Skrevet

Vitamin D hjelper ikke mot UVI! C-vit derimot funker.

Grunnen til at man skal drikke surt er pga bakterier trives ikke i surt miljø, og får ikke til å blomstre opp. Blæra blir ikke sår av sur drikke, men av bakteriene som forårsaker UVI. I en akuttsituasjon så gjør det ingenting å pøse innpå med sur drikke. Men; viktig med mye væske for å skylle igjennom systemet.

Du tar faktisk feil, let opp hiprextråden hvor også brukeren Ninuska skriver om sine konstante uvi symptomer som hun behandlet gang på gang med antibiotika, den samme tabben har jeg også gjort, trodd at jeg etter en antibiotikakur hadde fått uvi igjen. En gang testet jeg hos legen da jeg var overbevist om at jeg hadde uvi, men legen og urologen jeg senere var til fortalte neg at mange jenter gjør den tabben å drikke surt, jeg drakk jo sitron,, som ikke hjelper den dritt, og grapefruitjuice, svien gikk aldri over. Colifri d-mannose er bjørkesukker, jeg tar alltid eb haug piller om jeg mistenker uvi, og klarer å skremme vekk symptomene. Ninuska ble selv fortalt av en lege at sur drikke gir like symptomer, når man surt hele tiden og surer blæra ihel, og når hun gikk over til store mengder vann istede, så forsvant det.

Skrevet

Du tar faktisk feil, let opp hiprextråden hvor også brukeren Ninuska skriver om sine konstante uvi symptomer som hun behandlet gang på gang med antibiotika, den samme tabben har jeg også gjort, trodd at jeg etter en antibiotikakur hadde fått uvi igjen. En gang testet jeg hos legen da jeg var overbevist om at jeg hadde uvi, men legen og urologen jeg senere var til fortalte neg at mange jenter gjør den tabben å drikke surt, jeg drakk jo sitron,, som ikke hjelper den dritt, og grapefruitjuice, svien gikk aldri over. Colifri d-mannose er bjørkesukker, jeg tar alltid eb haug piller om jeg mistenker uvi, og klarer å skremme vekk symptomene. Ninuska ble selv fortalt av en lege at sur drikke gir like symptomer, når man surt hele tiden og surer blæra ihel, og når hun gikk over til store mengder vann istede, så forsvant det.

det er stor forskjell på å drikke surt under en engangsUVI, og å helle i seg sure drikker mere eller mindre konstant fordi man har UVI hele tiden.

Anonym poster: bb07580f3807b69917faff77e74ef1ec

Skrevet

Bløææh, nå har jeg sittet på do i snart en time og har veldig vondt i sitteringen, haha. Uansett så føles det hele tiden ut som at jeg må tisse. Blir gal! Det svir ikke eller noe sånt, men kan det være uvi? Har aldri hatt før så vet ikke selv.

Og noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal gå over slik at jeg kan gå å legge meg? :(

Det er nok mest sannsynlig UVI, ja. Det er på den måten det begynner, i hvert fall for meg gjorde det det. Den første dagen var jeg tissetrengt hele tiden. Satt på toalettet nesten hele tiden, og hver gang jeg gikk på do kom det veldig lite urin eller ingen urin. Etter hvert begynte det å svi og gjøre litt vondt å tisse.

Det jeg bruker å gjøre når jeg kjenner at UVIen er på vei, er å spise tranebærkapsler i noen dager, og det brukte å hjelpe for meg. Om UVIen ikke går bort av disse kapslene, må du nok kontakte lege for å få penicillinkur.

Du må forresten ikke gå for lenge med UVI, det kan føre til nyrebekkenbetennelse.

Anonym poster: 0e1d12fab2316272448be3867a92f258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...