AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Del Skrevet 14. oktober 2012 Her kommer en liten spørreundersøkelse. Hvordan bruker dere kredittkortet deres? a) Som en nødbuffer for uforutsette utgifter, f.eks. storsmell på bilen, kjøleskap som ryker etc. Betaler så gjelda ned så fort man kan, og lar det være ubrukt til neste nødsituasjon. b) Kontinuerlig bruk, dvs. at det alltid er små- eller store beløp utestående som du må betale på hver måned. c) Kun til ferieturer Oppfølingsspørsmål: 1) Hvis du svarte ja på b) - Hvor mye gjeld har du i snitt pr. måned? 2) Hvor mye i kredittkortgjeld har du akkurat nå? Anonym poster: 9629ff7edb154e5e0314ae737c05db04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #2 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bruker kredittkort stadig vekk. Men passer alltid på å betale i tide, slik at jeg ikke betaler renter. Anonym poster: 9728d9c2e362b29df77dcded183829fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bruker det til alt hvor det går å betale kredittkort. Men betaler aldri renter. Anonym poster: ed000d833e09f9e0616dd1192daec921 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker aldri kredittkort. Anonym poster: 25eb171e075d7010ad00d1ce7e705ec6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karkl Skrevet 14. oktober 2012 #5 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker det til netthandel, dette betaler jeg ned så fort som mulig. Bensin og diesel kjøper jeg på eget kredittkort, og betaler inn alt hver måned. Bruker også kredittkort på jobbreiser, og løser inn med en gang jeg har fått oppgjør for reiseregning. Har nå etter huskjøp brukt det som buffer, til uforutsette utgifter, men på sikt er planen å gå vekk fra det nå. Har ca 10'000 som det går renter på i en måned nå, så ikke all verden med utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dai Skrevet 14. oktober 2012 #6 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kredittkort? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #7 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker Bank Norwegian-kortet til så og si alt. Betaler ned alt hver måned og får masse flypoeng. Anonym poster: 7935ea98459f45d2c1fe362f017ac0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 14. oktober 2012 #8 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker det når det er 0 kr igjen på den vanlige kontoen. Nødløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missandei Skrevet 14. oktober 2012 #9 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker det hovedsaklig til til netthandel. Ellers fungerer det som reservekort om debetkortet skulle ha problemer, spesielt på reise. Har hatt kredittkort i mange år, har enda til gode å betale en krone i rente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomsterhav Skrevet 14. oktober 2012 #10 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bruker også Bank Norwegian overalt hvor jeg kan - betaler ned hver måned så jeg ikke betaler renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Tvillingjenta_ Skrevet 14. oktober 2012 #11 Del Skrevet 14. oktober 2012 Har bare brukt mitt èn gang, og det var her om dagen da hadde jeg glemt igjen bankkortet mitt hjemme. Jeg skaffet meg det med tanke på ferieturer og som en nødbuffer. Har en gjeld på 250-300 kr (husker ikke eksakt), men kommer ikke til å betale renter på det, siden jeg har planer om å føre over pengene i morgen den dag : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #12 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker det kun når jeg er på ferie. Skjønner meg ikke på folk som bruker det til andre ting, altså som vanlig bankkort? Har du ikke penger på kontoen, så beat it! Enkelt og greit. Det eneste lånet jeg har er på huset. Sparekontoen er også noe som er mye bedre enn kredittkort, der sparer man penger til sånn " i tilfelle". Anonym poster: f1d7bbd74eaa1c167aa9e7b01cfd42a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #13 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bruker det kun når jeg er på ferie. Skjønner meg ikke på folk som bruker det til andre ting, altså som vanlig bankkort? Har du ikke penger på kontoen, så beat it! Enkelt og greit. Merkelig holdning. Jeg bruker kredittkortet alle steder det kan brukes, fordi det lønner seg. Sparer opp et par tusen i året i bonus, og betaler ikke en krone i renter. Kredittkortet er ikke noe jeg bruker fordi jeg ikke har penger på konto, men fordi det er enkelt og lønnsomt. Anonym poster: 5f196d3e908f63e1978459a83573b08a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. oktober 2012 #14 Del Skrevet 14. oktober 2012 Bensin, netthandel, ferie, større innkjøp (f.eks møbler etc.) og så har jeg en gang brukt det som nødkort da bankkortet mitt sluttet å fungere. Brukt kredittkort i 13 år nå, aldri betalt renter. Bruker bare penger jeg allerede har, men siden det sjelden står store beløp på brukskontoen er det kjekt med kredittkort. Da betales regningen etter 45 dager, fra den kontoen pengene er på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneline80 Skrevet 14. oktober 2012 #15 Del Skrevet 14. oktober 2012 Til netthandel, jobbutgifter og reiser (primært hotell og flyreiser). Hatt mastercard i 7-8 år, helt uproblematisk og har ikke betalt et øre i renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #16 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bruker det til alt hvor jeg det g¨r ann å betale med kredittkort,og betaler den før 45 dager.så jeg betaler ikke noe renter. sparer et par tusen i året på det..enkelt og greit,,men til legebesøk og tipping må jeg bruke vanlig kort da det ikke går med kredit hehe Anonym poster: b2c2d812fb7583bcde7188a086792ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. oktober 2012 #17 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg føler ingen av disse alternativene passer meg. Jeg bruker det nemlig kontinuerlig, men ikke fordi jeg ikke har penger nok. Jeg betaler alltid ved forfall. Jeg bruker TrumfVisa og Coop betalingskort med kreditt for å spare opp poeng, bruker derfor kredittkort hver eneste gang jeg handler. Ved netthandel bruker jeg som regel TrumfVisa og BankNorwegian-kortet mitt, også for å spare opp bonus. Skandiabanken-kortene mine bruker jeg ved utenlandsreiser, DnB-mastercardet er kun en reserve som jeg aldri har brukt, det samme med kortet fra Santander og IKEA-kortet bruker den sjeldne gangen jeg er på IKEA. Alle mine kort har sitt bruk, men jeg har veldig god kontroll på økonomien. Betaler aldri renter ford jeg betaler lenge før forfall. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 15. oktober 2012 #18 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg følte ikke noen av alternativene var riktige for meg. Jeg bruker kredittkortet mitt kontinuerlig til netthandel og ferieturer. Dette er fordi ved kredittkort har du svindelforsikring, og dersom du går på en smell er det bankens penger, og ikke mine egne dersom noe galt skulle skje. Jeg har ingen gjeld på kredittkortet, og betaler aldri renter, fordi jeg betaler alltid tilbake ved forfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #19 Del Skrevet 15. oktober 2012 Et spørsmål fra ei som aldri har hatt kredittkort: Sånn bortsett fra forsikringen, kan man tyne noe ekstra ut av det å betale utenlandsreiser med kredittkort? Har en gammeldags uopplyst bankgiro-pappa som bruker kredittkortet årlig til flere dyre reiser, så det hadde jo vært koselig om han kunne fått noe igjen for det. Tipper han har 200.000 på Mastercardet i reiser i år. Betalt, altså, ikke gjeld. Anonym poster: bfeaedb92b32dda8148171433ff221b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. oktober 2012 #20 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Et spørsmål fra ei som aldri har hatt kredittkort: Sånn bortsett fra forsikringen, kan man tyne noe ekstra ut av det å betale utenlandsreiser med kredittkort? Har en gammeldags uopplyst bankgiro-pappa som bruker kredittkortet årlig til flere dyre reiser, så det hadde jo vært koselig om han kunne fått noe igjen for det. Tipper han har 200.000 på Mastercardet i reiser i år. Betalt, altså, ikke gjeld. Anonym poster: bfeaedb92b32dda8148171433ff221b8 Kommer an på kredittkortet, men betaler jeg f.eks reiser med mitt TrumfVisa får jeg 1% igjen av summen. F.eks så kostet flybillettene til USA nesten 13000 kr. Fikk da igjen 130 kr. Klart det ikke er al verden, men bedre enn ingenting. Små beløp kan jo bli ganske store i løpet av et år. Forøvrig bruker jeg aldri det som reiseforsikring, rett og slett fordi jeg har en meget bra en inkludert gjennom jobben. MEN, jeg er mer forsikret enn en som bare bruker vanlig bankkort, i den forstand at kredittkortselskapet ofte må dekke tapet ved konkurs. Se bare på flyselskapet Sterling i sin tid. Da det gikk konk var det de som hadde betalt med kredittkort som ofte fikk igjen pengene sine. Mvh Yvonne Endret 15. oktober 2012 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå