kattedame Skrevet 14. oktober 2012 #1 Del Skrevet 14. oktober 2012 Hvor kan man donere leketøy som bamser osv? Jeg visste ikke hvor jeg skulle skrive dette, men tenkte det kunne stå i Julen 2012 siden det handler om å gi osv, tenkte jeg det gikk her! Jeg har alltid hatt lyst til å donere de gamle bamsene mine til noen som blir glade for det, og noen andre leketøy som står her hjemme (alt er i veldig god stand). Men jeg har ikke lyst til å bare sende det avgårde, jeg har alltid hatt lyst til å gi det bort personlig :-) Vet dere hvor man kan gjøre dette? Jeg bor i østfold! Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2012 #2 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Kan du kanskje ta en telefon til Frelsesarmèen ? Jeg er veldig usikker på hvordan de organiserer julegaver til barn i vanskeligstilte famililer nå, men for noen år siden (begynnelsen på 90-tallet) var det du spør om mulig Ellers ville jeg foreslått Fattighuset i Oslo, men da må du frakte lekene dit selv, de har ingen muligheter til å kjøre rundt for å hente. Edit: Vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis er mulig å være den som overleverer gaven til mottager. Mottagerne trenger kanskje ikke å bli eksponert for det mennesket som har donert bort gavene de mottar. Det kan fort være en veldig sårbar posisjon, og det er det greit man er klar over Endret 14. oktober 2012 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattedame Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 14. oktober 2012 Kan du kanskje ta en telefon til Frelsesarmèen ? Jeg er veldig usikker på hvordan de organiserer julegaver til barn i vanskeligstilte famililer nå, men for noen år siden (begynnelsen på 90-tallet) var det du spør om mulig Ellers ville jeg foreslått Fattighuset i Oslo, men da må du frakte lekene dit selv, de har ingen muligheter til å kjøre rundt for å hente. Edit: Vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis er mulig å være den som overleverer gaven til mottager. Mottagerne trenger kanskje ikke å bli eksponert for det mennesket som har donert bort gavene de mottar. Det kan fort være en veldig sårbar posisjon, og det er det greit man er klar over Tusen takk for svar! Jeg vil bare se de glade ansiktene på barna, når de får lekene som fortsatt betyr ganske mye for meg Jeg vet også at det er noe som heter "Julehjælp" i Danmark (bare en facebookside noen har laget) som får inn ønskelister av foreldre som er i en dårlig økonomist tilstand, også kan man sende pakker til dem, eller levere de på døra! Det burde det virkelig vært i Norge også! Kanskje jeg burde starte en slik side, hmm! Fattighuset i Oslo er en mulighet, jeg skal sikkert innom der en tur før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2012 #4 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Alternativt, og nå er jeg på syltynn is her, kan kanskje være et asylmottak i nærheten av der du bor ? Uansett ville jeg ringt og forklart situasjonen, så hører du hva som er deres praksis, og hva som er mulig Jeg forstår veldig godt at du så gjerne ville sett ansiktene på barna som får leker som betyr mye for deg, men samtidig ser jeg situasjonen fra foreldrenes side også..... Følelsen av å være 'liten' fordi man ikke har penger til å gi sine barn det man så sårt ønsker.... Og følelsen av å være i takknemlighetsgjeld til en privatperson.... Dersom du er veldig knyttet til lekene så kanskje du må ta en runde til med deg selv før du donerer dem bort ? De kan bli lekt istykker, de kan etter en stund bli kastet, mistet osv. (Lille-pus har fremdeles en sterk knytning til en av sine bamser. Han bor fremdeles med meg og har nok fylt sine gode 45 år nå) Edit: Trykkfeil Endret 14. oktober 2012 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattedame Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 14. oktober 2012 Alternativt, og nå er jeg på syltynn is her, kan kanskje være et asylmottak i nærheten av der du bor ? Uansett ville jeg ringt og forklart situasjonen, så hører du hva som er deres praksis, og hva som er mulig Jeg forstår veldig godt at du så gjerne ville sett ansiktene på barna som får leker som betyr mye for deg, men samtidig ser jeg situasjonen fra foreldrenes side også..... Følelsen av å være 'liten' fordi man ikke har penger til å gi sine barn det man så sårt ønsker.... Og følelsen av å være i takknemlighetsgjeld til en privatperson.... Dersom du er veldig knyttet til lekene så kanskje du må ta en runde til med deg selv før du donerer dem bort ? De kan bli lekt istykker, de kan etter en stund bli kastet, mistet osv. (Lille-pus har fremdeles en sterk knytning til en av sine bamser. Han bor fremdeles med meg og har nok fylt sine gode 45 år nå) Edit: Trykkfeil Haha, jaja jeg kommer nok ikke til å gi bort alle sammen! hehe, ja, skjønner også godt foreldrene i denne situasjonen. Men feks. barnehjem osv, det blir jo litt annet. Tusen takk igjen :-)) Har levert ting til asylmottak før, men har nettopp flyttet så vet ikke helt om det er noe i nærheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 15. oktober 2012 #6 Del Skrevet 15. oktober 2012 Krise senter kan sikkert være glad for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå