Tomorrow Skrevet 14. oktober 2012 #1 Del Skrevet 14. oktober 2012 Noen som har erfaring med å ha to deltidsjobber? Jeg jobber ca. 60% i butikk nå, og vil så gjerne jobbe mer, men på grunn av "rettferdig" fordeling av timer på vi som jobber, blir det sannsynligvis kun med det jeg har. Derfor vurderer jeg å få meg en ekstrajobb ved siden av. MEN; hvilke (uskrevne) regler er det i forhold til dette og nåværende jobb? - Kan jeg ta jobb i samme bransje? (klesbutikk) - Må jeg si ifra til sjef at jeg kommer til å begynne å jobbe i ei annen butikk? - Bør jeg si ifra på intervju for ekstrajobben at jeg jobber på *butikknavn* også? Og sist men ikke minst - vil det å få seg en ekstrajobb ved siden av være et lurt eller dårlig trekk? Med tanke på å eventuelt få tilbud om økt stilling etter hvert der jeg er nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 14. oktober 2012 #2 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg vil si det er et dumt trekk. Ikke ta jobb hos konkurrerende kjede i alle fall, det kan man vel omtrent få oppsigelse for? Og jobber du i samme butikk på et annet sted finner man også ut av det. Ville funnet en helt annen bransje om du må, en du er sikker på ikke kræsjer med den andre. Kjipt om du blir kalt inn ekstra, men er på den andre jobben og ikke kan forklare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 15. oktober 2012 #3 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Teoretisk er det ikke et dårlig trekk. Men tror da du bør være helt ærlig med din nåværende arbeidsplass. For å komme best uttav det. Søsteren min jobber på to butikker på samme kjøpesenter. Den ene er en skobutikk og den andre et parfymeri. Det går veldig bra men det blir mye jobb siden hun er tilkalling på begge stedene. Hun har vel siden mai jobbet mandag til lørdag. Bortsett fra ferien sin og et par helger der de var i selskap. Men slik blir det når man får vakter som bare er 4-6 timer lange. Men nå skulle hun vel si at hun bare kunne jobbe hver tredje helg. Altså jobbe to helger for så å ha en fri. Så det går da an. det er jo ikke verre enn å si fra til sjefen din at du er nødt til å finne deg noe i tillegg om du ikke får mer jobb. De kan ikke sparke deg for å ha en ekstra jobb. (om det ikke står spesifikt i kontrakten da) Endret 15. oktober 2012 av Jane F. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå