Gå til innhold

Noen som har pusset opp bad i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp et bad på 6 kvm og lurer på hvilke priser man må regne med for tiden. Mannen min er tømrer og kan ta noe av arbeidet selv - dvs riving, tømrerjobb, maling osv, men selvsagt ikke elektriker og rørarbeid. Flislegging vil han også gjerne slippe.

Noen som har en pekepinn på hva man må ut med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En totalpris på renovering av bad havner som regel i 170 000-klassen og oppover.

Hvis mannen din er tømrer burde han jo klare å regne litt på dette selv.

En tømrer blir vel ofte fakturert ut for rundt 450,- pr time + mva, også er det jo bare å regne på materialet og timene han tenker å legge ned selv.

Gjest Badabing
Skrevet

Vi ga ca 100.000 for et bad i omtrent samme størrelse, selv om vi gjorde mye selv, også flisleggingen. Problemet er at det er så mye man ikke kan spare inn på av materialer etc, det er vanskelig å få bad billig.

Skrevet

Vi betalte 130 000 for bad på 9 kvm. Valgte rimeligste løsninger, dette var vårt bad nr to, i kjelleren. Det dyreste var rørlegger, tror jeg. Han måtte komme inn mange ganger i prosessen, og tok seg meget godt betalt. Elektrikerkostnadene var mindre. Kjøpte materialer brukt, på finn, og på ikea for å holde prisen nede.

Anonym poster: ecb9dd7b2673f661c8b7b5dbda4cd382

Skrevet

Mannen min har jobbet som tømrer tidligere, men det er mange år siden nå. Han er dermed ikke oppdatert på priser lenger.

En del forskjellige priser her, men da tenker jeg vi minimum bør ha 150 000 før vi setter i gang.

Skrevet

Mannen min har jobbet som tømrer tidligere, men det er mange år siden nå. Han er dermed ikke oppdatert på priser lenger.

En del forskjellige priser her, men da tenker jeg vi minimum bør ha 150 000 før vi setter i gang.

Det er jo ikke verre enn å be om et uforpliktende pristilbud, eksklusive tømrerarbeide :)

Hvis dere ber om det, kan jo nevnte firma også levere alt materiale til det dere skal gjøre selv.

Skrevet

Avhenger mye av hva dere skal gjøre da: råte, bytte rør, flytte sluk, endre planløsning osv øker jo kostnadene betraktelig. Jeg tror jeg endte på nesten 70.000, da jeg pusset opp badet i min gamle leilighet for seks år siden. Da gjorde vi alt rivearbeidet selv + at vi satte opp gipsplater og støpte over varmekablene. Planløsningen og rørene forble uendret. Elektriker la varmekabler og gjorde det elektriske ellers. Flislegger la membran og flisla alt. Rørlegger koblet til vask, toalettet og la opp uttak til vaskemaskin. Fliser med tilbehør, toalett, vask, dusjkabinett var inkl i de 70.000, men der kan dere jo styre mye selv da m2 prisen på fliser alene ligger på alt fra 50,- - 2000,- kr, og du kan få et toalett til 799,-, men du kan også fint på ett til 8000,-

Anonym poster: f6cbd6d3d4a2cb510943d28ce6d4584c

Skrevet

Avhenger mye av hva dere skal gjøre da: råte, bytte rør, flytte sluk, endre planløsning osv øker jo kostnadene betraktelig. Jeg tror jeg endte på nesten 70.000, da jeg pusset opp badet i min gamle leilighet for seks år siden. Da gjorde vi alt rivearbeidet selv + at vi satte opp gipsplater og støpte over varmekablene. Planløsningen og rørene forble uendret. Elektriker la varmekabler og gjorde det elektriske ellers. Flislegger la membran og flisla alt. Rørlegger koblet til vask, toalettet og la opp uttak til vaskemaskin. Fliser med tilbehør, toalett, vask, dusjkabinett var inkl i de 70.000, men der kan dere jo styre mye selv da m2 prisen på fliser alene ligger på alt fra 50,- - 2000,- kr, og du kan få et toalett til 799,-, men du kan også fint på ett til 8000,-

Anonym poster: f6cbd6d3d4a2cb510943d28ce6d4584c

Vi pusser opp bad på 9 m2 nå. Bare arbeidet kommer på ca. 130 tusen. Vi gjør ingenting selv. Ekstra betaler vi for møbler, badekar, toalett......

Anonym poster: 3c13b0ce10dbd26e5084c0a4826624dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...