Gå til innhold

Fellesjulegaver til familier med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper noen kreative sjeler her ute kan hjelpe meg :)

Hvert år er det like mye tankeaktivitet rundt hva vi kan kjøpe til den drøssen vi har med onkler og tanter og deres barn. Vi pleier å kjøpe en samlet gave til hele familien, feks et brettspill eller noe som kan tilpasses alderen til barna. Er bare liiitt kjedelig å gi samme typen gave hvert år!

Noen tips for en familievennlig julegave som ikke koster så alt for mye?

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Har tidligere gitt brettspill, og bøker som alle i familien kan lese sammen... Men i år står jeg fast... Håper noen andre har gode tips :)

Skrevet

En kurv med godbiter? Twist,hjemmelagde julegodter,frukt f.eks? :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg pleier å gå for julekurver av og til selv, det fungerer også veldig bra til besteforeldre som har "alt". Gjør jo litt ut av det og pynter kurven i julestil og slenger med en liten nisse eller en Julestjerne :)

Skrevet

Jeg pleier å gå for julekurver av og til selv, det fungerer også veldig bra til besteforeldre som har "alt". Gjør jo litt ut av det og pynter kurven i julestil og slenger med en liten nisse eller en Julestjerne :)

Synes dette er en veldig god ide, og det er også noe jeg hadde blitt veldig glad for selv. Men hva om gaven må sendes med posten? Det er det som er tilfelle med familiegaven som jeg sliter med, og da blir det litt vanskelig med en sånn kurv...

Så, tips til familiegaver som ikke er så aaaltfor tunge å sende med posten? :)

Skrevet

Hva med en aktivitetspakke? Altså, alt som trengs for å lage et eller annet enten det er noe formingsrelatert eller matrelatert - materialer som trengs samt bruksanvisning. Er mulig å få kjøpt slike på hobbybutikker mener jeg (i hvert fall hvis det er formingsrelatert)

Ellers så kan du jo f.eks. kjøpe et album hvor du setter inn noen sider med bilder av din familie (om du vil gjøre det som scrapbooking eller ikke kommer an på hvor glad du og de som skal få gaven er i det), og med mange ledige sider slik at de kan sette inn bilder av seg selv de også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også fan av "kurvgaver". Hva med filmkveldkurv med familiefilm og snacks, eller ut på tur-kurv med forslag til tursted, sitteunderlag, bollepose(sånn man baker), kvikklunsj og kakao.

Ellers er brettspill ikke så dumt, eller andre ting man kan gjøre sammen som å lage ting osv.

• Liker 1
Skrevet

DVD eller bluray, gjerne sammen med litt filmgodter.

Det finnes jo veldig menge tegnefilmer som er artige for store og små.

Skrevet

DVD eller bluray, gjerne sammen med litt filmgodter.

Det finnes jo veldig menge tegnefilmer som er artige for store og små.

Det var en veldig god ide! Det blir gaven fra meg i år, tusen takk for tips :) Nå må jeg bare finne en passende film :klo: regner med det blir en disney-film :)

Skrevet

En kurv med godbiter? Twist,hjemmelagde julegodter,frukt f.eks? :)

Dette ga jeg til min far med samboer og stedatter (sistnevnte kjenner jeg ikke eller har noen spesiell kontakt med) i fjor. En stor pyntet eske med god mat, masse snop, julebrus, hjemmelaget konfekt osv. Fikk en telefon kort tid etter at gaven var overrakt min far om at samboeren ikke synes dette var en bra nok gave til datteren, at hun burde få en egen. Sjelden blitt så lei meg. Brukte masse tid og penger på den gaven. Hadde jeg hatt guts skulle jeg sagt at jeg ikke gidder å gi eller motta noen gave fra dem i år.

Så, ja... den slags gaver bør sikkert gis med omhu.

• Liker 2
Skrevet

Der var det ikke gaven din det var noe feil med, for å si det sånn. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig?!:roll: IKKE gaven som det var noe feil med der, nei.....

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Paine. Det var ikke din gave det var noe galt med. Det var faktisk mottaker som var så ufin å mene at ....

Jeg med unger hadde vært kjempeglad for kinobilletter, billetter til svømmebasseng, et spill eller en aktivitetspakke. Jeg personlig synes det er viktigst at gaven treffer ungene enn meg personlig. Noe som ville gi oss en opplevelse sammen ville ha vært gull verdt.

Skrevet

Jeg strikket blånisseluer til barna og ga bort sammen med jul i blåfjell filmen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...