AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har de to siste gangene på senteret opplevd at det lukter vondt under treninga. Og da mener jeg fra megselv. Jeg har prøvd å diskre sniffe megselv under trening, men finner ikke "aha, det ER jeg som lukter" (prøver å forsiktig lukte under armene, kanskje nedi trøya mot bh-en). Men jeg kjenner ikke en spesiell vond lukt da. Likevel under treninga, så føler jeg vond lukt litt sånn generelt rundt meg. Jeg bytter jo stedet og apperater mellom oppvarming og ulike styrketrening, likevel følger lukta meg, så jeg er nokså sikker på at det er meg. Ja, jeg svetter som f... Men jeg bruker deo, alltid rent treningstøy.. Skjønner det ikke. Håper ikke de rundt meg kjenner det! Noen som har opplevd lignende, eller har ideer om hva det kan være? Anonym poster: 84c1dae0b3cabe06b3be610b78ce4a2a
Gjest Offensive Pie Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Det er ikke alle vaskemidler som tar all svettelukten som kommer i treningstøyet. Det er ikke merkbart før tøyet blir varmt, men da kan det til gjengjeld stinke. Har du prøvd å vaske treningstøyet med litt eddik? Det løser det for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Det er ikke alltid jeg bruker vaskemiddel. Leste en artikkel for noen uker siden hvor de sa at en bør ikke bruke vaskemiddel hver gang, og aldri tøymykner. Når det skulle vaskes med vaskemiddel, ble flytende anbefalt. Jeg vasker treningstøy 1-2 ganger i uken (samler opp slik at jeg ikke kjører vask med bare ett skift). Vasker det på 30 grader (står på lappen), og hver tredje vask tar jeg med omo flytende, ellers bare i maskin uten vaskemiddel, og ingen tøymykner. Kan jeg spørre hvordan resten av dere gjør det angående vask av treningstøy? Anonym poster: 84c1dae0b3cabe06b3be610b78ce4a2a
Gjest navnelapp Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Er det ei muggaktig lukt? I så fall er det nok frå tøyet. Då vil eg anbefale deg å bruke eddik som skyllemiddel, vanleg 7% husholdningseddik er det beste. Eg ville ikkje droppa vaskepulver, men du treng ikkje bruke så veldig mykje. Eit par strøkne spiseskeier er nok.
Fantomina Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 40 eller 60 grader. Flytende omo. Eddik i tøymyknerkammeret. Har aldri hatt stinkeproblemer etter at jeg startet med eddik. Vasker ikke klærne i hjel på 40 eller 60 dersom det er kvalitetsklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå