Gå til innhold

Kan man få hjelp av nav til å flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kanskje ikke vits i å forklare så mye om hvorfor osv men poenget er at jeg har problemer. Har kommet inn under de nå, og skal sende inn noen skjemaer ang aap. Skal også prøve meg i jobb, og psykologbehandling.

Jeg bor fremdeles hjemme, men ønsker å flytte ut. Jeg kan ikke begynne i en vanlig fulltidsjobb med en gang, og derfor vil ikke økonomien være god nok til at jeg får nok til å kunne flytte ut, selvom det ikke er de verste leieprisene i det området jeg bor i. Jeg kan fint bo vekk fra sentrum, og størrelse er ikke nøye. Jeg vil bare være for meg selv, og jeg er over 18, ja.

Men på en annen side føler jeg ikke at dette er nav sitt ansvar. Det er jo mitt. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få dette i orden.

Noen som har erfaring? Jeg har forresten vært hos nav noen ganger, og de har alltid virket hyggelige og imøtekommende. Skal ned med noen papirer nå snart, og vil da ta opp dette med å flytte, men vil ikke ende opp med å føle meg dum, snyltende, ufin eller noe annet. Er så vanskelig alt sammen

Anonym poster: cd348c5d90af8f8dae2d20d0c6d0975d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om bostøtte hos Husbanken.

Anonym poster: 475a76ec4e7350a9cb0316a02f40938e

Skrevet

Nei, du får ikke støtte fra nav til å flytte. Du får få noen til å kjøre flyttelass for deg som andre folk.

• Liker 1
Skrevet

Nei, du får ikke støtte fra nav til å flytte. Du får få noen til å kjøre flyttelass for deg som andre folk.

Åja, nei. Tenkte på det økonimiske, fram til jeg kan jobbe fulltid. Jeg vet ikke enda om jeg kan begynne i fulljobb. Jeg har ikke snakket mye med dem, men legen har sendt noe informasjon til dem.

Jeg tør ikke å høre heller. Føler meg så "masete" er ikke lett. Kanskje jeg bare skal bli hjemme, men føler meg i veien her. Jeg håper bare ting går bedre enn jeg tror, og at jeg faktisk kan begynne i fulljobb med en gang.

Skrevet

Åja, nei. Tenkte på det økonimiske, fram til jeg kan jobbe fulltid. Jeg vet ikke enda om jeg kan begynne i fulljobb. Jeg har ikke snakket mye med dem, men legen har sendt noe informasjon til dem.

Jeg tør ikke å høre heller. Føler meg så "masete" er ikke lett. Kanskje jeg bare skal bli hjemme, men føler meg i veien her. Jeg håper bare ting går bedre enn jeg tror, og at jeg faktisk kan begynne i fulljobb med en gang.

Du får gjerne minstesatsen på aap, noe som ikke er mer en 10 000,- utbetalt, så da har du gjerne rett på bostøtte.

Anonym poster: c64aca74aea89746dbb7c8d560483a84

Skrevet

Her tar du jo faktisk delvis feil. Hvis det for å gjennomføre en fastsatt handlingsplan er nødvendig å flytte, så dekker NAV flytting. Det vil si at du må innhente to anbud, og hvor NAV dekker det billigste.

Dette gjelder jo dog ikke i trådstarters sak, hvor det ikke er flytting for tiltak, men flytting ut fra foreldre som er problemstillingen, men det er uansett ikke spesielt heldig at du feilinformerer når du med all tydelighet ikke vet hva du snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...