Gå til innhold

Varme treningsklær til vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg begynte å løpe i sommer og har ingen treningsklær beregnet på vinteren.

Og en annen ting er at jeg har gått ned 8 kilo, og har ca 24 og gå ned totalt. Så de klærne jeg kjøper til vinteren i år kommer mest sannynlig til å være altfor store neste vinter. Derfor ville jeg ikke kjøpe de dyreste klærne når de forhåpentligvis er for store til vinteren 2013 :laugh:

Jeg har sko og et par bukser jeg kan bruke. Men jeg har ingen overdeler som egner seg til å løpe med på vinteren.

Hvilke plagg bruker dere og hva anbefaler dere for å holde ute vind og kulden på vintertid?

Anonym poster: b2ffa31b3f3af0db681cd01f577138f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vinter-treningstights. De har et tynt for inni, som er spesielt tykt over lårene. Men de er dyre. Jeg løper også en del i skibukser (langrennstypen, som er relativt ettersittende). Her kan du kanskje finne noen rimelige modeller på xxl?

Sko - terrengsko har noe bedre såler. I tillegg har jeg sko med metallpigger, for da jeg løper på snø/is. Sko er jo en god investering, de passer uansett vekt.

TreningsBH og singletter er de samme som jeg bruker om sommeren. Neste lag er superundertøy, ull når det er ca 0 eller kaldere, syntetisk når det er litt varmere. Helst med glidlås og litt høy hals. Er det kaldt kan det være godt med et lag fleeze over dette, men her bør du ikke spare så mye at det går ut over kvalitet, fleeze kommer i mange kvaliteter, og de dårligste er klamme. På fine høstdager så har jeg ofte fleeze som ytterste lag.

Så kommer treningsjakke. Jeg har ca 10 forskjellinge som jeg velger etter temperatur, vind og regn... Igjen vil jeg anbefale deg å se etter en skijakke hos xxl, de har litt foring og er supre om vinteren. Ellers er tynnere vind og vannavstøtende jakker supre over ull+fleeze. Selv ned mot 0 temperatur.

Hansker - løpehansker. Eller vanlige 20 kroners bomullshansker fra hm (disse kan imidlertid bli våte/kalde). Ikke ull, det blir for varmt. Hode - jeg foretrekker hodeband. Elsker buffer i ulike varianter. Er det veldig kaldt bruker jeg skilue.

Håper et gav deg noen tips :)

Skrevet

Har du ullundertøy? Det burde du investere i uansett. Hvis du bruker det et par ganger og vrir det opp for hånd (dvs vasker det ofte selv om du ikke har andre ullklær) så klarer du deg gjennom vinteren med ett sett. Ull tørker superfort. På HM har jeg sett løpejakke til under 300,-. HM har også mye annet stilig og billig treningsklær. Sjekk også Coop OBS! Du må vel ha en ullgenser mellom når det blir skikkelig kaldt. Helst lett ull. Buff, lue og votter har du vel?

Ja... Det var mine tips! :-)

Anonym poster: 5769befc26a9f2ce30297301d2af9f6a

Skrevet

Har du ullundertøy? Det burde du investere i uansett. Hvis du bruker det et par ganger og vrir det opp for hånd (dvs vasker det ofte selv om du ikke har andre ullklær) så klarer du deg gjennom vinteren med ett sett. Ull tørker superfort. På HM har jeg sett løpejakke til under 300,-. HM har også mye annet stilig og billig treningsklær. Sjekk også Coop OBS! Du må vel ha en ullgenser mellom når det blir skikkelig kaldt. Helst lett ull. Buff, lue og votter har du vel?

Ja... Det var mine tips! :-)

Ts her.

Jeg har ullundetøy=) Tenkte faktisk ikke på at jeg kan bruke det. Lue og votter har jeg.

Hva er buff?

Anonym poster: b2ffa31b3f3af0db681cd01f577138f6

Gjest Tigress
Skrevet

Buff er eit tubetørkle som du kan bruke som lue, hals eller øyreband.

Skrevet

Poenget med buff er at den sitter bedre fast enn et skjerf ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...