Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som regel en syklus på 37 dager en mnd, 43 dager neste mnd, annenhver gang. Lutealfase på 16 dager.

Bestilte DQ, men fikk ikke startet før dag 18, positiv test dag 23. Denne syklusen skulle normalt vært på 43 dager. Men i dag fikk jeg mensen så syklusen endte opp med 30 dager. Men da ble jo Lutealfasen på kun 6-7 dager :(

Bør jeg starte på wild yam denne syklusen, eller prøve en hel syklus med DQ først? Altså starte om noen dager og frem til EL? Satse på at EL kommer tidligere neste gang og at Lutealfasen holder seg på 16 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lutealfasen er konstant, så her er nok testen du har tatt feil. Det er ganske vanlig ved lange sykluser, da har ikke kroppen reell eggløsning, men trur den har det slik at eggløsningstester slår ut positivt.

Det du skal gjøre er å styre unna naturpreparater. I beste fall gjør de ingenting, i værste fall ødelegger de en del for eggløsning og syklus. Har du lange sykluser, men en lutealfase på 16 dager og påvist eggløsning, bør du kunne bli gravid uten problemer. Har du ikke eggløsning bør du få medisinsk hjelp (Pergotime).

Det virker heller ikke som om du har satt deg inn i hva disse legemidlene visstnok skal gjøre. WIld yam skal påvirke progesteronnivået i lutealfasen, noe du absolutt ikke har behov for med hele 16 dagers lutealfase. Den må man aldri ta før EL, det kan forstyrre en del.

Skrevet

Jeg bruker Clearblue fertilitetsmonitor og billigtester. De har da vist riktig i over et år. Jeg får smerter i underlivet dagen etter siste positive test. Dette gjaldt også denne perioden. Så jeg tror nok at jeg hadde EL forrige mandag, men at DQ fremskyndet mensen.

Jeg er klar over hva Wild Yam gjør, og det jeg lurer på er om jeg skal bruke det om mensen fortsatt kommer tidlig ved bruk av DQ. Jeg vet jeg ikke trenger det ved mine normale sykluser, derfor har jeg heller ikke brukt det hittil.

Jeg har ikke tatt blodprøver for å påvise EL, men ved ultralyd mente gynekologen at jeg akkurat hadde hatt EL. Var visst noe væske osv. Det var et par dager etter positiv test.

• 2 uker senere...
Skrevet

For å oppdatere så fikk jeg mensen etter 16 dager denne gangen også.

Den tidlige blødningen varte bare en dag (inkl en del brunt) så jeg vet ikke helt hva det var.

Prøver dong quai en periode til, men starter tidligere denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...