Gjest Starya Skrevet 27. februar 2004 #21 Del Skrevet 27. februar 2004 Man kan le av denne "unødvendige oppfinnelsen" dersom man ikke er av den typen kvinne som trenger det. Nå var det nå "henge til lufting"-kommentaren jeg lo av da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 27. februar 2004 #22 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg mente ikke egentlig at du lo av oppfinnelsen, men mer det at din mor ble fortørnet over oppfinnelsen (og jeg vet av erfaring at mange her inne slett ikke skjønner poenget med truseinnlegg. Det er de som ikke får fuktig bukse av å ikke bruke dem...) Men, å heng dem til lufting... ja, kanskje vi skulle begynne med det Vi LUFTER klærne våre generelt altfor lite nå til dags, vi vasker dem bestandig... Men, jeg trur at undertøyet fortsetter jeg å vaske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 27. februar 2004 #23 Del Skrevet 27. februar 2004 Nei nei nei nei, det var min mor som fortalte om sin kollega som ble fortørnet av oppfinnelsen. Rett skal det være. Min mor omfavner alt som letter tilværelsen for kvinnfolk flest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 27. februar 2004 #24 Del Skrevet 27. februar 2004 Kjære vene, jeg skjønner at jeg er litt over hysterisk. Jeg vasker kjøkken håndklær og kluter for seg selv på 95 grader. Baderomshåndklær og kluter for seg, på 95 grader. Det kunne ikke falle meg inn og vaske mitt undertøy sammen med mannens eller sokker og truser i samme maskin. Jeg kjøper aldri undertøy som må vaskes under 60 grader. Hmm, kanskje jeg burde skjerpe meg, og begynne å blande mer. Det er igrunn ganske slitsomt å måtte vaske fire forskjellige maskiner for å få rent undertøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 27. februar 2004 #25 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg bytter truser altså...det er ikke derfor jeg bruker truseinnlegg. Truseinnlegg er mange ganger unødvendig - men jeg har ervervet en nevrotisk lidelse etter en areobicstime... Egentlig er det ikke trusa jeg tenker på - men den RENE buksa mi... huff - nå ble dette en utflod-tråd... var ikke meningen. Kan gå lenge uten tegn til utflod - men har ikke kontroll med det og vil helst ikke ende opp som areobicstreneren med våt flekk mellom bena... (selv om jeg ikke er arerobicstrener...slik at ingen ville oppdaget det uansett...) Bukser gidder jeg ikke vaske etter bare en dags bruk. Selv om jeg bytter bukser to, tre ganger per dag. Som regel bruker jeg de gamle slitte buksene hjemme - og nyere bukser når jeg går utenfor døra. Skulle gjerne gått ute også i de slitte buksene - men de fleste er på vei til å bli hullete men jeg liker dem - tror bukser er noe av det jeg nekter å kaste - helt til jeg er nødt...når det er bare filler igjen... Sukk. Skal begynne å kjøpe fem av alle bukser jeg liker... Men jeg vet ikke om jeg liker buksa før jeg har "gått den inn" og gjort den til min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 28. februar 2004 #26 Del Skrevet 28. februar 2004 Her blir det litt etter behov. Jeg slenger alt inn i samme maskin 'til daglig', men innimellom liker jeg å kjøre håndklærne på en skikkelig kokvask. Maskina vår er en såkalt enmannsmaskin med innebygd tørkefunksjon. Den tar litt lite tøy, så sengeklær vaskes for seg selv pga volum. Vaskefiller pleier jeg å samle opp slik at det blir nok til en maskin. Sikkert helt ok, men liker ikke tanken på trusene mine og gulvfilla i samme vask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 28. februar 2004 #27 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg vasker håndklær og undertøy sammen, alltid på 60 grader eller mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 28. februar 2004 #28 Del Skrevet 28. februar 2004 Håndklær ja... men det er forskjell på det og kjøkkenhåndklær! Det er forskjell på det jeg tørker meg med når jeg har dusja, og det jeg tørker oppvasken med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 29. februar 2004 #29 Del Skrevet 29. februar 2004 60 gradersvaks er 60gradersvask, da iberegnet kjøkkenkluter, undertøy, hvite t-skjorter mm. Hvis jeg skulle ventet til jeg hadde full maskin med kjøkkenkluter/håndklær, ville det blitt lenge mellom hver vask . og tenk på alle bakteriene som hadde fått lov til å utvikle seg i de klutene da... Ellers går det mest på farge og hva plaggene tåler av temperatur, når jeg sorterer skittetøy. Forøvrig virker kjøkkenhåndklær og kluter renere og mer delikate når de er rullet etter vask, men det er jo en helt annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 1. mars 2004 #30 Del Skrevet 1. mars 2004 Som regel så vasker jeg det sammen. Men det er jo en del undertøy som ikke tåler 60 graders vask. Så det vasker jeg på 40 grader. Skifter jo undertøy hver dag så jeg tror ikke det er den største faren og ikke vaske det på 60 grader. Men klart; det ideelle er jo 60 grader eller varmere God vask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 1. mars 2004 #31 Del Skrevet 1. mars 2004 Siden jeg går ut ifra at det jeg putter inn i vaskemaskinen er reint når det kommer ut igjen, så vaskes håndklær, kjøkkenhåndklær, kluter, underbukser, sengetøy på 60 grader. Det går i samme maskin, da jeg bare er en og om jeg skulle venta til jeg fyllte en maskin, så ville jeg aldri hatt verken rene underbukser eller kjøkkenhåndklær. alt annet vaskes etter farge, ikke hva det er. Dersom man skal tro at bakterier fra undertøy overlever 60 graders-vask og blir vasket inn i evt kjøkkenhåndklær, så må man jo gå ut ifra at vi løper rundt med klær som faktisk er innvasket med levende bakterier til vanlig da? Jeg har i tillegg felles vaskemaskiner med resten av blokka, så jeg velger å tro at bakteriene dør i 60 grader, og at ikke skiten min bare vaskes over til de andre tingene i vaskemaskinen. Og dersom det ikke dør/blir rent ved 60 grader, tenk da på alt som ligger igjen etter naboens vask, ikke vet jo jeg hva vedkommende driver med når det gjelder hygiene.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 1. mars 2004 #32 Del Skrevet 1. mars 2004 Denne problemstillingen har jeg i grunnen aldri tenkt på før. Jeg har bare gjort det som har virket logisk - og som lignet mest mulig på hva min mor har gjort (og hennes mor igjen). Hådklær går på kokvask 90 grader uansett om de kommer fra badet eller kjøkkenet. Gjerne med forvask i tillegg. Sorterer heller etter farge enn tilhørssted. Undertøy som tåler 60 grader går sammen med t-skjorter og sånt, men "finere" undertøy som ikke tåler 60 grader går på 40 med resten av klærne etter farge. Nå må det jo nevnes at vi hos oss har en nærmest uendelig mengde truser/underbukser! Lizzie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. mars 2004 #33 Del Skrevet 1. mars 2004 Det kunne ikke falle meg inn og vaske mitt undertøy sammen med mannens :o Si at du kødder, vær så snill! *skriver ut denne siden og viser til alle som påstår at jeg har bakterier på hjernen* Hos oss gjøres det slik: Undertøy og håndklær vaskes på 95, kjøkkenhåndklær og vanlige håndklær som har vært brukt på kjøkkenet vaskes for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlleyCat Skrevet 3. mars 2004 #34 Del Skrevet 3. mars 2004 Det får være måte på til bakteriehysteri. 60 grader tar knekken på bakteriene, så du kan nok ta det helt med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå