Gå til innhold

Småbarnsforeldre må slutte å plage folk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

ho var verkeleg sjarmerande

:sarkasme:

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Jeg synes hun er litt ekstrem i sine uttalelser, og fremstår som ganske egoistisk egentlig.

Selv den mest veloppdragne unge kan ha dager der h*n slår seg/har vondt/er lei seg/vrang osv, skal man da i 15 år alltid holde seg hjemme/aldri sosialisere ungene fordi det KAN hende at den skriker, og det kan plage andre?

Ja, jeg er enig i at man ikke skal la unger gjøre hva de vil. Jeg er ikke for fri barneoppdragelse. Men jeg er heller ikke for at man skal "forby" å ta med barn på utesteder o.l.

Jeg er enig i at om ungen hyler og blir helt vrang, burde man kanskje ta den med ut, men det må være en gyllen middelvei på en måte. Det skal ikke være toleranse for alt, men heller ikke nulltoleranse.

Har du sett Children of Men forresten?

Kanskje noen kunne lært litt av filmen, det å sette pris på ungelyder og vite at jorda har en fremtid med mennesker. De fleste, fri oppdragelse eller ei, blir ålreite mennesker etterhvert uansett.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skulle faktisk ønske at det fantes butikker,kaféer, buss/tog/båt/fly, der det var forbudt med unger.

De kan være Irriterende ja, men det blir feil å kalle dem det hun kalte dem. Hun har kanskje noen poenger her, men samtidig forsvant de litt, med den måten hun framstiller det på.

Anonym poster: 1c04adf0758a9ca5a9d718f0cfd88df4

• Liker 13
Skrevet

Det her blir for dumt ja, vi må regne med noen fauker i fra barna.

• Liker 1
Skrevet

Syns det var bra skrevet jeg. Mye sant i det hun sier. Noen småbarnsforeldre tar virkelig ikke hensyn.

Jeg har også en følelse av at de som syns hun ble for slem følte seg litt truffet her......

Anonym poster: bb11e0b0d3a8b7937e219cd734745af0

• Liker 17
Skrevet

Jeg nekter å ikke skulle kunne oppholde meg i byen selv om jeg får barn, som kanskje høres fra tid til annen.

Kan være enig i endel av det hun skriver, men måten det blir lagt frem på, blir for meg helt feil.

Byen ER ikke forbeholdt barnløse, og det er ingen grunn til at ikke foreldre OGSÅ skal kunne ta med unga på f.eks mathallen eller andre steder folk uten barn tror er deres private lekeplass. Det er ikke alltid man er interessert i drasse unga ut i skauen, slik man tydeligvis alltid skal ifølge denne bloggeren.

Og dette med å bruke barnevogn som rambukk eller ellers ikke ta hensyn, det kommer ikke med barna, noen folk TAR bare ikke hensyn til andre en seg selv, og bloggskriveren fremstiller ikke akkurat seg selv som en person som tenker særlig mye mer på andre en seg selv en hva hun forventer av foreldrene rundt henne.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig i mye hun skriver, selv om jeg vil tro de færreste er så aggressive om det. Blir litt mye.

Og det hun skriver om amming syns jeg er lame.. Jeg er glad jeg bor i et land hvor man kan amme hvor man vil! Bryr meg ikke om Jeg ser noen amme, eller hvordan de ammer.

• Liker 2
Skrevet

Syns ho er heilt spot-on, og eg er småbarnsmamma :) Men eg og blir superlei av alt det ho nemner. Og sidan eg lever etter "gjer mot andre som du vil andre skal gjere mot deg", så går eg i desse situasjonane, eller har barnevakt.

• Liker 10
Skrevet

Jeg er syns hun har mange gode poeng. Har inntrykk av at mange ikke tilrettelegger for barna, men bare lever som før de fikk barn og tar med barne over alt. For eksempel var jeg på gratiskonserten med Manu Chao på Rådhusplassen i Oslo for noen uker siden. Konserten var kl 2200 på en lørdags kveld, og mange hadde med seg barn. Det var stappfullt med mennesker, mange fulle folk og mørkt. Ikke et egnet sted for 4-5 åringer som skulle vært i seng for lenge siden.

Jeg fikk også en barnevogn dytta inn i ryggen på Mathallen forrige helg, under Ølfestivalen.. heller ikke et egnet sted for barn etter min mening.

Greit å ha unger i by, for all del. Jeg liker barn godt jeg. Men jeg forstår også at timesvis på cafe ikke er noe for 3-åringen. Det går an å ta med termos og gå i parken selv om man bor i by. Man kan ikke bare leve helt som før når man har fått barn. Da får man heller legge opp etter barnet når man er sammen, og skaffe seg barnevakt når mans skal på voksenting.

Anonym poster: ff276a4f6dc699da1aec614e9b9f6c3b

• Liker 13
Skrevet

Er småbarnsmamma og enig i mye, men hun får det til å fremstå som om det i det hele tatt er helt bak mål å ha med barn på diverse aktiviteter - det er jeg selvsagt uenig i. Men at man skal ta hensyn til hverandre, både oss med barn og de uten, er viktig og blir ikke alltid fulgt. Jeg kan selv irritere meg i hjel over andre foreldre og deres barn, men jeg kan også irritere meg i hjel over høylytte, usympatiske mennesker uten barn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Haha, synes det var litt morsomt, jeg :fnise: Er selv småbarnsmamma, men er enig i mye av det hun skrev.

Endret av HenLu
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke helt. Jeg synes hun er litt ekstrem i sine uttalelser, og fremstår som ganske egoistisk egentlig.

Selv den mest veloppdragne unge kan ha dager der h*n slår seg/har vondt/er lei seg/vrang osv, skal man da i 15 år alltid holde seg hjemme/aldri sosialisere ungene fordi det KAN hende at den skriker, og det kan plage andre?

Ja, jeg er enig i at man ikke skal la unger gjøre hva de vil. Jeg er ikke for fri barneoppdragelse. Men jeg er heller ikke for at man skal "forby" å ta med barn på utesteder o.l.

Jeg er enig i at om ungen hyler og blir helt vrang, burde man kanskje ta den med ut, men det må være en gyllen middelvei på en måte. Det skal ikke være toleranse for alt, men heller ikke nulltoleranse.

Har du sett Children of Men forresten?

Kanskje noen kunne lært litt av filmen, det å sette pris på ungelyder og vite at jorda har en fremtid med mennesker. De fleste, fri oppdragelse eller ei, blir ålreite mennesker etterhvert uansett.

jeg tror hun tuller da. Ante en spøkefull tone i den artikkelen. Og nå er det ikke ungene i seg selv hun kritiserer men mødrene Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Vet ikke hvor alle som syns alt dette er et stort problem ferdes, men jeg må ærlig talt si at jeg ikke har opplevd noe av dette som noe stort problem.

Syns de aller fleste småbarnsforeldre/småbarn oppfører seg bra.

• Liker 1
Skrevet
IKKE tro at ungen din på mirakuløst vis skal slutte å skrike hvis det har gått mer enn fem minutter og ingen av triksene dine funker. Anse det som ditt startskudd til å pakke sammen sakene dine og forlat lokalet. Små unger er ikke skapt for å sitte musestille på cafe i timesvis å høre på at du finner deg selv sammen med venninene dine. De kidsa er keen på sølekake, Fantorangen og terninger med leverpostei. Thats it. LEVER for fan!!!

Syns den var genial.

• Liker 3
Skrevet

Småbarnsmamma her også, og er til dels enig.

Skal jeg på cafè med ungen, tar jeg enten med leker og sitter i et hjørnebord, eller sitter ute på et sted hvor ungen KAN løpe.

Skal jeg ut og handle i f.eks klesbutikker, sørger jeg for at ungen har noe å spise/drikke på underveis, for å unngå mas

Jeg lar IKKE ungen løpe rundt blant andre mennesker som sitter og spiser, og griner ungen for mye under restaurant/cafèbesøk, så er det rett i vogna, og så går vi. Hun er stor nok til å forstå trusselen om å dra i seg selv.

Og, rambukk og barnevogn..haha. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg kommer bak folk uten barn og vogn, som går tre-fire i bredda, hvor jeg sier "unnskyld...unnskyld...UNNSKYLD!" uten reaksjon, og DA leker jeg gjerne rambukk. Så den går litt begge veier, den der. Er ikke alle som har tilgang til barnevakt hver gang de vil/skal/må gjøre noe heller..

Skrevet

Syns ho er heilt spot-on, og eg er småbarnsmamma :) Men eg og blir superlei av alt det ho nemner. Og sidan eg lever etter "gjer mot andre som du vil andre skal gjere mot deg", så går eg i desse situasjonane, eller har barnevakt.

Signeres! :)

Skrevet

Jeg skulle faktisk ønske at det fantes butikker,kaféer, buss/tog/båt/fly, der det var forbudt med unger.

De kan være Irriterende ja, men det blir feil å kalle dem det hun kalte dem. Hun har kanskje noen poenger her, men samtidig forsvant de litt, med den måten hun framstiller det på.

Anonym poster: 1c04adf0758a9ca5a9d718f0cfd88df4

Jeg ønsker meg butikker, kaféer og kollektivtransport med forbud mot mennesker med altfor høy musikk i øreproppene sine, folk som bruker for mye parfyme og fnisende tenåringsjenter.

Men altså, vi lever faktisk i et samfunn bestående av mange forskjellige typer mennesker, og vi må bare godta, og tolerere hverandre. Ingen kan like alle mennesker rundt seg, men man må finne seg i å respektere at andre mennesker lever et annet type liv enn en selv.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...