Tolly Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 ja, hva da? Synes hun ble sittende i så skarp vinkel med nakken. Hodet falt på brystet og til siden. Det så ikke godt ut. Hva gjør dere når det skjer?
Kvist Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Kjenner ingen som har brukt bæremeis mer enn en eller to ganger, det er jo ubehagelig både for barn og voksen. Bruker heller skikkelig bæretøy, med støtte til hodet. 2
Harlekin Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Kjenner ingen som har brukt bæremeis mer enn en eller to ganger, det er jo ubehagelig både for barn og voksen. Bruker heller skikkelig bæretøy, med støtte til hodet. Det er det slett ikke. Bæremeis er helt fint for større unger, men selvsagt ikke for babyer.
Kvist Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Det er det slett ikke. Bæremeis er helt fint for større unger, men selvsagt ikke for babyer. Okei, jeg var litt upresis der. Det er min oppfatning, og det er oppfatingen til de i omgangskretsen jeg har diskutert det med. Det var sånn det var ment, jeg regner ikke med at min oppfatning gjelder for absolutt alle. Med større unger tenker jeg 1-3 åringer omtrent, jeg har ikke erfaring med større unger enn det. For de ungene jeg har båret har blitt urolige, kastet seg hit og dit og villet ned med en gang fra en bæremeis. I en meitai har de sittet bedre og roligere lengre. At det føles mye lettere for den som bærer, fordi barnet kommer tett på ryggen og ikke et stykke ut, kommer da i tillegg. Og når jeg leser at unger som har sovnet i bæremeis blir sittende med nakken i skarp vinkel, ja da støtter det jo litt opp under mitt syn 1
Harlekin Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Min datter (3 år) sitter helt fint i bæremeis, og sovet har hun også (men det synes jeg selvsagt ikke er ideelt, for det er jo helt sant at det blir en knekk i nakken, både for henne og den som bærer ). Men til bæring som ikke involverer soving, er bæremeis helt fint, altså for unger som sitter selv. Ikke små babyer.
Sola^ Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Mange av dei som bærer i mei tai, manduca, ergo e.l. har også bæremeis til turgåring. Barnet sitter ikkje tett på ein svett rygg. Det sitter gjerne meir skjerma for vér og vind (nokon meiser har "tak"). I tillegg er der gjerne lommer som gjer det enklere å få med niste og litt ekstra tøy. Så alt til sitt bruk, tenker eg.
Knikte Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Til vår norrøna bæremeis er det med "nakkekrage" som kan brukes dersom barnet sovner der. Nå har jeg ikke båret babyer i den, kun barn over året, og det går helt fint om de sovner der.
Tolly Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2012 Hun er drøye ni mnd og skulle ikke sovna, for det var ikke sovetid. Men skjønner jo at hun sovna, båret i den friske lufta:) Bruker normalt sett ergo, men problemer i kroppen gjør slik at ryggbæring er smertefullt. Det gikk litt bedre for meg med bæremeis, siden den belaster litt annetledes. Men jeg liker bedre å bære i ergo. Men som sakt: kroppslige begrensninger... Synes hele ungen dinglet og jeg fikk liksom litt overbalanse i dag. Det fine med bæremeisen var at hun fikk se seg rundt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå