Gå til innhold

Tapas eller middag?

Fremhevede innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi velger 3-retters. Fordi koldtbord er mer konfirmasjon/dåp for meg og vil ha det litt mer spesielt i bryllupet vårt!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koldtbord og skikkelig tapas er nå ikke HELT det samme, etter min mening. Dessuten er det booooooooring med treretters.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koldtbord og skikkelig tapas er nå ikke HELT det samme, etter min mening. Dessuten er det booooooooring med treretters.

Kjedelig fordi...? (jeg krangler ikke altså, bare lurte på akkurat hva du mener er kjedelig)

Anonym poster: 9cda33ed81ed00776fc43ef0084a2506

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Skikkelig tapas er jo en deilig diger seranoskinke, spenstige kjøttboller, amadine poteter, oliven, godt brød, masse dilige dressinger og mye godt!

Koldtbord er den slappe eggerøra, litt laks, kanskje en varmrett hvis du er heldig og loff.

Nei, takke meg til litt festligere alternativer. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig tapas er jo en deilig diger seranoskinke, spenstige kjøttboller, amadine poteter, oliven, godt brød, masse dilige dressinger og mye godt!

Koldtbord er den slappe eggerøra, litt laks, kanskje en varmrett hvis du er heldig og loff.

Nei, takke meg til litt festligere alternativer. :)

Ja jøss, om du sereverer bare stråmenn, så ;)

Du kan jo like gjerne argumentere motsatt, basert på kjipe tapas (billige oliven, tørr kylling, poteter med snerk, aioli som bare smaker kunstig, pølser som stort sett består av fett og seige baguetter) og gourmetkoldtbord (cognacgravet laks, kremet eggerøre, gode norske spekeskinker og lokale oster, nybakt surdeigsbrød, hjemmelaget flatbrød, carpaccio av hval med tyttebærrømme, paté av viltkjøtt, badsturøkt lammelår... vil du jeg skal fortsette?)

God mat er god. Dårlig mat er dårlig. Uansett format. Å si at tapas er godt og koldtbord kjedelig blir litt som å si at bøker handler om krig, eller at røde kjoler får deg til å se slankere ut.

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja jøss, om du sereverer bare stråmenn, så ;)

Du kan jo like gjerne argumentere motsatt, basert på kjipe tapas (billige oliven, tørr kylling, poteter med snerk, aioli som bare smaker kunstig, pølser som stort sett består av fett og seige baguetter) og gourmetkoldtbord (cognacgravet laks, kremet eggerøre, gode norske spekeskinker og lokale oster, nybakt surdeigsbrød, hjemmelaget flatbrød, carpaccio av hval med tyttebærrømme, paté av viltkjøtt, badsturøkt lammelår... vil du jeg skal fortsette?)

God mat er god. Dårlig mat er dårlig. Uansett format. Å si at tapas er godt og koldtbord kjedelig blir litt som å si at bøker handler om krig, eller at røde kjoler får deg til å se slankere ut.

Absolutt, og det viktigste er at det er godt! Så jeg tror faktisk at jeg hadde lagd all mat selv eller leid en kokk til å lage det for oss fremfor catering av begge typene. Det er da jeg opplever at det blir kjedleig og bare helt middels.

Er veldig glad i vanlig koldtbord jeg, men det må være litt swung over det. Eneste jeg mente var at jeg kan forstå at koldtbor er kjedelig for mange. :)

Skrevet

Kjedelig fordi...? (jeg krangler ikke altså, bare lurte på akkurat hva du mener er kjedelig)

Sitte der og glo, andre bestemmer hva jeg må spise, når jeg skal spise det og hvor mye jeg får. Begriper ikke hvordan det har blitt slik at dette er den høytidelige versjonen, for det er rett og slett ufattelig kjedelig og ikke verken gøy eller godt.

• Liker 2
Skrevet

Sitte der og glo, andre bestemmer hva jeg må spise, når jeg skal spise det og hvor mye jeg får. Begriper ikke hvordan det har blitt slik at dette er den høytidelige versjonen, for det er rett og slett ufattelig kjedelig og ikke verken gøy eller godt.

Igrunn litt enig. vi skal ha treretters, men det er ikke fordi jeg har valgt det selv for å si det sånn. jeg foretrekker å kunne velge mat fra et utvalg selv, og syns det er veldig deilig å kunne røre litt på meg innimellom. Og så syns jeg det er en uting med alle røykerne som flyr ut og inn under middagen, det er lissom mindre stress når noen allikevel er oppe og går ...

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, og det viktigste er at det er godt! Så jeg tror faktisk at jeg hadde lagd all mat selv eller leid en kokk til å lage det for oss fremfor catering av begge typene. Det er da jeg opplever at det blir kjedleig og bare helt middels.

Er veldig glad i vanlig koldtbord jeg, men det må være litt swung over det. Eneste jeg mente var at jeg kan forstå at koldtbor er kjedelig for mange. :)

...så vi er egentlig enige? :huh:

Men nå hadde jeg jo forberedt meg sånn på å være uenig! :ler:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

...så vi er egentlig enige? :huh:

Men nå hadde jeg jo forberedt meg sånn på å være uenig! :ler:

Ja, :ler:

Skrevet

Vi skal ha en skikkelig grillmat-buffet med innleid kokk og det hele.

Kan jeg komme? :blomst: Det hørtes kjempegodt ut.

Som gjest synes jeg det er veldig kjekt å kunne gå og samle maten selv, bevege på meg og snakke med de andre gjestene. Så lenge dere har en god organisering, og god plass (og god mat!) ville tapas vært kjempekjekt :)

(og jeg lover deg at røykerne kommer til å snike seg unna uansett, hvis dere ikke har lagt inn pauser)

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kan jeg komme? :blomst: Det hørtes kjempegodt ut.

Som gjest synes jeg det er veldig kjekt å kunne gå og samle maten selv, bevege på meg og snakke med de andre gjestene. Så lenge dere har en god organisering, og god plass (og god mat!) ville tapas vært kjempekjekt :)

(og jeg lover deg at røykerne kommer til å snike seg unna uansett, hvis dere ikke har lagt inn pauser)

Kan invitere hele bryllupsgjengen på kvinneguiden, det tror jeg hadde blitt en kjempesuksess! :D

Jeg er så glad for positive tilbakemeldinger! Gjør godt for en bridezilla. ;)

• Liker 3
Skrevet

jaaa, kiarabryllup :bolledeig:

Skrevet

Kan invitere hele bryllupsgjengen på kvinneguiden, det tror jeg hadde blitt en kjempesuksess!

...er du heeelt sikker på det der?

"HÆH!? Er det ikke fri bar???"

"Jeg skjønner ikke hvorfor du må ha alkohol i det hele tatt, jeg assa."

"Drit i alkoholen, hvor faen er dokurvene? Strømpebuksa mi rakna!"

"OMGWTFdokurver?plissiduKØDDER!"

"det som virkelig er kødd her, er at de splitter opp dagbokvenner"

"Æææææh! Rød kjole! RØD KJOLE! Se der borte!"

"Hvem faen bryr seg?"

"...White trash!"

"...Bridezilla!"

"GAMMELDAGS!"

"AMERIKANISERT!!"

...og så synset de lykkelig alle sine dager. Bortsett fra ABen som satt i et hjørne og kommenterte alle skrivefeilene i invitasjonen og kirkeprogrammet.

• Liker 6
Skrevet

*leeeeeeeeeeeer*

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det hadde blitt ganske festlig :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Slike bryllup krever en skikkelig bridezilla. :bolledeig:

Skrevet

det som er fint med 3-4 retter er at brudeparet får maten først.

Så er de frie til å gå litt rundt å snakke med gjestene!

Det opplevde jeg en gang og ble veldig positivt overrasket over at ikke brudeparet ble sittende på plassene sine, men tok seg tid.

Alle fikk inn noen ord med hovedpersonene! Det var rolig og veldig vakkert.

Skrevet

det som er fint med 3-4 retter er at brudeparet får maten først.

Så er de frie til å gå litt rundt å snakke med gjestene!

Det opplevde jeg en gang og ble veldig positivt overrasket over at ikke brudeparet ble sittende på plassene sine, men tok seg tid.

Alle fikk inn noen ord med hovedpersonene! Det var rolig og veldig vakkert.

Jeg ser ikke på noen måte for meg å skulle vandre rundt blandt folk i diger kjole mens de spiser, for å skulle slå av en prat ... det høres veldig kaotisk og klønete ut syns jeg ..

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke på noen måte for meg å skulle vandre rundt blandt folk i diger kjole mens de spiser, for å skulle slå av en prat ... det høres veldig kaotisk og klønete ut syns jeg ..

Jeg tenker alltid brudeparet og deres gjester setter pris på å kunne hatt kontakt med hverandre. I det ene bryllupet jeg var i ble dette løst på en nydelig måte.

Med tapas går det en evig strømm å spiser... Ikke lett å få oversikten da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...