Gjest pulverheksa_ Skrevet 27. februar 2004 #1 Skrevet 27. februar 2004 Jeg skjønner ikke hva de klager på? Jeg har sett dette programmet to ganger denne uka og er ikke imponert. Dette er bare dråpen som beviser at norge flommer over av unødvendige debattprogram. Jeg har full forståelse for at folk ikke gidder å se debatter hele døgnet. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=216725
Gjest Madam Felle Skrevet 27. februar 2004 #3 Skrevet 27. februar 2004 Jeg får heller ikke opp linken. Får bare: Fel - Artikel-ID är fel eller finns inte!
Loolaa Skrevet 27. februar 2004 #4 Skrevet 27. februar 2004 Jeg fikk opp linken i stad (om det nye debatt-programmet på TVNorge: 19:30) I grunn enig at det er mer enn nok som det er. Det er jo likevel de samme saken som tas opp
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2004 #5 Skrevet 27. februar 2004 Nå skjønner jeg ingenting. Finner heller ikke igjen artikkelen på Vg-nett. Artikkelen handlet om at 1930 (debattprogram på TVN) hadde ferre seere enn glamour som går midt på dagen. Det jeg vil frem til at er det mulig at tålegrensen for antall debattprogram er nådd?
Gjest Madam Felle Skrevet 27. februar 2004 #6 Skrevet 27. februar 2004 Jeg tror folk begynner å bli lei debattprogrammer, for det skjer jo ikke noe spesielt egentlig. Bare noen som diskuterer frem og tilbake. Jeg interesserer meg for noen debatter, men det er grenser for hvor mange jeg gidder å bry meg med. Har annet å gjøre.
tenker Skrevet 27. februar 2004 #7 Skrevet 27. februar 2004 Debattprogrammer er jo ikke akkurat TVNorges stil. Men de har gjort det kjempebra med Ungkaren og BigBrother, og burde kanskje holde seg til den sjangeren? Han programlederen... er han gift med Åse Linda som tidligere var i TV2 God Morgen Norge eller? Kan ikke si jeg har hørt om han før. Når det gjelder debatter så synes jeg det er gøyere når jeg kan delta selv, jeg da...
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #8 Skrevet 27. februar 2004 det er jo te forferdelig dårlig program. Tror meningen er at det skal være krast, tøffe spm, og anderledes innslag,men det funker bare ikke
Olse Skrevet 27. februar 2004 #9 Skrevet 27. februar 2004 Det er han som er gift med Åse Linda. Han har hatt 17.30 i P4 lenge. Det var også debattprogram, bare da på radio isteden for på tv.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2004 #11 Skrevet 27. februar 2004 Selv er min tålegrense nådd for lenge siden, og toleransen ble ikke bedre da jeg oppdaget at holmgang en gang i året snur bunken og kjører de "samme" debattene om igjen. Jeg har nå begynt å høre på litt debatter på radio, syns at de som deltar får snakket litt mer ut, og kommet frem med sin mening. Det er jo helt umulig å få noe mening ut av en dabatt full av spissformuleringer.
Loolaa Skrevet 27. februar 2004 #12 Skrevet 27. februar 2004 Her er forklaringen på at linken ikke virket
MarianneE Skrevet 28. februar 2004 #13 Skrevet 28. februar 2004 Selv er min tålegrense nådd for lenge siden, og toleransen ble ikke bedre da jeg oppdaget at holmgang en gang i året snur bunken og kjører de "samme" debattene om igjen. Det er nok forklaringa på at jeg synes de tar opp det samme om og om igjen...... Jeg har nå begynt å høre på litt debatter på radio, syns at de som deltar får snakket litt mer ut, og kommet frem med sin mening. ganske enig. Synes slike programmer er myyyyye bedre!
Pip Skrevet 28. februar 2004 #14 Skrevet 28. februar 2004 Eg likar i grunnen ein god debatt svært godt, eg. Men nivået på tv-debattar er stadig synkande - ingen får snakke ut, og poenget er at programleiaren skal 'vinne' over deltakarane, virkar det som... Har sett 19:30 ein gong, og vart på ingen måte imponert - det er ikkje bra når programleiaren gjev tydeleg uttrykk for å ha valt side i debatten, og styrer debatten i 'sin' retning heile tida! 100% samd med den som sa at radiodebattar er mange hakk betre!
manji Skrevet 28. februar 2004 #15 Skrevet 28. februar 2004 Siste debatten jeg så var på NRK1 for ikke så lenge siden. Med Kjell Magne Bondevik. Det var snakk om homofile og deres aksept. Og om hvordan Krf og Kjell Magne har fungert som et undertrykkende styringsorgan ovenfor denne minoriteten. Jeg fulgte ikke så spesielt mye med. Hadde andre ting jeg skulle gjøre. Men jeg fikk med meg om lag 5-10 minutt av debatten, der jeg reagerte på at programlederen ikke gikk hardere ut mot Kjell Magne. Jeg vil ha et debattprogram hvor de ikke lar politikerne gi 'politiske korrekte' svar, men heller slakter dem og tvinger dem til å svare litt mer konkret på spørsmålene. Det er greit nok at det ikke er alle spørsmål som lar seg bli like enkelt besvart. Men jeg reagerer på at politikerne bruker denne faktoren som et skalkeskjul når det kommer 'farlige' spørsmål som kan besvarer langt mer konkret. Dette gjelder spesielt "hva synes du, personlig" spørsmålene. Synes det blir rart når et Kristelig Folkeparti kvier seg for å uttale seg vedrørende religiøse spørsmål. Det hadde stått mer respekt av Krf hvis de hadde vist oss litt ryggrad og gått ut å sagt hva de mener i denne saken, da det er viktigere for KrF å ha et klart syn i denne saken, framfor alle de andre partiene. Diffuse og obskure svar i en sånn debatt, for akkurat dette partiet er langt mer skadelig enn hva sannheten kan være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå