AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg er en kjedelig person. Har lyst å være sprudlende, morsom, glad, ha mye å snakke om, være kreativ og finne på mye gøy, ja rett og slett en person ønsker å være sammen med. Føler at folk er sammen med meg nå kun fordi de må, altså fordi vi allerede er venner eller går i samme klasse, og da er jeg automatisk invitert. Jeg trives ikke med den personen jeg er. Blir nesten deppa av meg selv! Hvordan kan jeg gå frem for å gradvis endre personligheten min? Anonym poster: 6f5dde40b69db6f8f152b435cd69ddfe
Hoppetaujenta Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Ikke tenk at du er en kjedelig person. Tenk det motsatte! Tenk at du er den du vil være og begynn å gjøre de tingene. Tankens makt er stor. 3
Abelona Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg henger meg på Hoppetaujenta. Prøv å ikke tenk at du er kjedelig og at du mangler noe. Hvilke egenskaper har du som du liker? Jeg er en stille og rolig person selv, og har tenkte mye negativt rundt det da jeg var yngre. Etter hvert har tankemåten endra seg, mer eller mindre bevisst. Alle kan ikke være blant dem som roper høyest, slenger seg frampå med de mest spennende historiene i forsamlinger og alltid har noe å snakke om (det hadde blitt slitsomt). Det er helt greit å være mer forsiktig, og du har mange gode egenskaper som mennesker rundt deg trenger, men de er ikke så synlige hvis du ikke er glad i, stolt av og utvikler dem selv. Ikke vær misunnelig på de utadvente i gjengen, beundre både dem og deg selv (jeg vet at dette ikke er så enkelt, men prøv forsiktig å begynne å endre måten du tenker på i dag). Kanskje vennene dine liker å være sammen med deg fordi du er behagelig, lyttende, tålmodig, empatisk, kommer med morsomme eller kloke kommentarer når det passer best, og ikke hele tida. For eksempel. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Føler at folk er sammen med meg nå kun fordi de må, altså fordi vi allerede er venner eller går i samme klasse, og da er jeg automatisk invitert. Anonym poster: 6f5dde40b69db6f8f152b435cd69ddfe tro meg, det er ingen automatikk der så du har noe som gjør deg interessant. Anonym poster: ce9fdfaab585d8bd77a93428b6bebac7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Noen er bare sånn, noen klarer ikke å være like sprudlende og kreativ som alle andre. Jeg er slik selv, er nettopp blitt 30 år og har nettopp akseptert at jeg er slik. Jeg har alltid vært lite sosial men jeg har allikevel venner, så jeg er neppe kjedelig, og det er neppe du og! Verden er laget slik at alle bør være utadvent og happy, og da er det ekstra vanskelig å være mindre sosial og sprudlende. Det som har hjulpet meg er at jeg i perioder prøver å være ekstra sosial, og så tar jeg en pause fra det, det gir meg mer glede enn å slite meg ut ved å prøve å være sosial hele tiden. Fordi jeg klarer det ikke. Jeg er introvert, kanskje du og? http://elefantzonen.com/2011/01/20/er-du-ekstrovert-eller-introvert/ Anonym poster: f6fc9426991983096045f77f6b0f78c4 1
Snikk Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Noen er bare sånn, noen klarer ikke å være like sprudlende og kreativ som alle andre. Jeg er slik selv, er nettopp blitt 30 år og har nettopp akseptert at jeg er slik. Jeg har alltid vært lite sosial men jeg har allikevel venner, så jeg er neppe kjedelig, og det er neppe du og! Verden er laget slik at alle bør være utadvent og happy, og da er det ekstra vanskelig å være mindre sosial og sprudlende. Det som har hjulpet meg er at jeg i perioder prøver å være ekstra sosial, og så tar jeg en pause fra det, det gir meg mer glede enn å slite meg ut ved å prøve å være sosial hele tiden. Fordi jeg klarer det ikke. Jeg er introvert, kanskje du og? http://elefantzonen....ller-introvert/ Anonym poster: f6fc9426991983096045f77f6b0f78c4 Tusen takk for den linken, AB, nå oppdaget jeg en helt ny måte å se meg selv på. Aldri vært borti dette med personlighetstyper før. Jeg er nok også introvert, og har i alle år slitt med å akseptere at jeg ikke alltid er glad i tjukke lag på utsiden, sprudlende, interessant, varm eller "enkel" å være rundt. Har ofte blitt beskyldt for å være kjedelig, festbrems, negativ og at jeg smiler for lite. Også slitsomt når folk sier "du må ikke ta alt så seriøst!". Jeg ser det jo bare i lys av den personen jeg er, med mine erfaringer og personlighetstrekk, og det gjør vondt når folk kritiserer noe jeg ikke kan gjøre noe med (i stor grad). Dette er som å lese om meg: http://www.personalitypage.com/html/ISFJ.html Dette skal jeg lese mer om!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Takk for råd Skal prøve å endre tankemåten min! Jeg ønsker ikke å være kjedelig Anonym poster: 6f5dde40b69db6f8f152b435cd69ddfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå