AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Det finnes sikkert mange tråder om aldersforskjell, men hva mener dere om denne? jeg har møtt en kar jeg liker så langt, men er veldig usikker på så stor aldersforskjell. Og litt på hva andre kommer til å si, han ser helt klart eldre enn ut enn meg. Jeg er 30 og han er 44. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
kråkefjas Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Du bryr deg åpenbart mer om hva andre syns enn hva du syns selv. Dødfød.t
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Det stemmer ikke, jeg tenker jo selvsagt mer på hva jeg selv synes! Kan du ikke gi et svar på selve spørsmålet mitt da? Du er jo mann selv. Ja, jeg liker han godt. men det er klart at vi er på forskjellige steder i livet med såpass stor aldersforskjell. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
Rubies_ Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Du har rett - det finnes allerede ti tusen tråder om aldersforskjell. Og som jeg har skrevet i tusen av dem: Alt som betyr noe er at dere trives sammen 1
Nabokona Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 30 og 44 - dere er voksne begge to, ikke noe problem. Ville aldri reagert om noen av venninnene mine på 30 hadde truffet en på 44 som de hadde det fint med. Et forhold der aldersforskjellen er det eneste problemet høres jo ut som et bra forhold. Værre med de som er like gamle og har alle mulig andre slags problemer... 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 .det er klart at vi er på forskjellige steder i livet med såpass stor aldersforskjell. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a Lyst på barn og han er ferdig med det? Eller er eneste forskjellen at han har levd litt lengre enn deg? Anonym poster: 0d3afeef5b0cef3120cf929514d69c8b 1
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Ikke noe problem. Bortsett fra det med barn, kanskje. Han er muligens ferdig med den perioden, men selvsagt ingen umulighet at han kan ønske barn med deg. Det som er det viktige, er at dere ønsker å være sammen og er glad i hverandre. Alt annet er uvesentlig. To på samme alder kan være like forskjellige, ser jo hvor mange forhold som skjærer seg. Du har funnet en som er mer voksen, og som vet hva han vil ha.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Tusen takk for fine svar! Han har ei datter fra før, men har sagt at han ikke utelukker at han kan få et barn til. Så det er vel ikke helt utenkelig, men... uansett så blir han jo i tilfelle en gammel far da, 50 år og småbarnspappa liksom.. Så jeg er jo litt usikker da vi åpenbart er på forskjellige steder i livet. Han er skilt og det hadde kanskje vært mer "romantisk" å finne en på min egen alder med mindre "historie" fra før av. Hva mener dere? Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
Kamikatze Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 En med bagasje vet jo hva han går til. En yngre kan kanskje lettere se seg om etter en utvei enn en løsning? Småbarnsforeldre rundt femti er som oftest roligere og mer harmoniske enn yngre. Jeg hadde selv gammel far, og var attpåklatt. Det ble folk av meg også. Hvis fyren er så sprelsk at du vurderer ham før jevnaldrende, kan han være i bedre form som femtiåring enn jevnaldrende sofapoteter. Hva mener du forresten med forskjellig sted i livet? Er du ikke ferdig med festing og fjas, eller frykter du konkurranse fra pleierne på gamlehjemmet?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 En med bagasje vet jo hva han går til. En yngre kan kanskje lettere se seg om etter en utvei enn en løsning? Småbarnsforeldre rundt femti er som oftest roligere og mer harmoniske enn yngre. Jeg hadde selv gammel far, og var attpåklatt. Det ble folk av meg også. Hvis fyren er så sprelsk at du vurderer ham før jevnaldrende, kan han være i bedre form som femtiåring enn jevnaldrende sofapoteter. Hva mener du forresten med forskjellig sted i livet? Er du ikke ferdig med festing og fjas, eller frykter du konkurranse fra pleierne på gamlehjemmet? Hei, takk for svar Hva tenker du på, med lettere å se etter en utvei etter en løsning? På den måten at yngre menn ofte er mer rastløse og vil "prøve ut" i sin søken etter jenter, mens de eldre har mer sjanse for å slå seg helt til ro med deg? Det kan det nok være noe i ja... Ja, han er en kjekk fyr i god form, med god utdanning og har veldig mye positivt og bra ved seg - såvidt jeg har sett så langt. Jeg er absolutt ferdig med den verste festeperioden, men er glad i noen vinkvelder og sånt, men det er jo sikkert folk i 40-årene også. Med forskjelig sted i livet, så mener jeg vel at han er en annen generasjon. Han har opplevd å bli gift og få barn, det har ikke jeg. I min vennegjeng er det flere som har funnet seg eldre menn, men han her er enda en god del år eldre enn dem.. Jeg ønsker meg et stabilt forhold og håper jo litt på å finne den store kjærligheten.. Satser jeg på han her, vil jo han være 54 når jeg er 40, og 64 når jeg er 50.. Men ikke sikkert det har noe å si. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
Kamikatze Skrevet 14. oktober 2012 #11 Skrevet 14. oktober 2012 Ja, nettopp. En "eldre" kar har gjerne vært gjennom noen forhold, og er mer ferdigslipt i kantene. Han har også fått lære seg at det er enklere å løse problemer enn å starte nye forhold. Ta deg en titt gjennom Hollywoods heltearkiv, og se hvordan 64-åringer kan se ut. Alder behøver ikke være noe negativt, sålenge en er aktiv og i god fysisk form. Du mener vel ikke at vinsmaking er viktigere enn et stødig hverdagsforhold? Da nbefaler jeg deg å gå for en tjuesjuåring... 1
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2012 #12 Skrevet 14. oktober 2012 Det med forskjellig sted i livet er helt individuelt. Selv om du møter en jevnaldrende kan du like godt føle deg som om du befinner deg på en helt annen planet enn vedkommende. Kommer an på hvem du trives med og har noe til felles med. Da spiller alder liten rolle, hvis du ikke gjør noe nummer ut av det selv. Hvis du er så usikker og opptatt av hva andre mener, er akkurat det mer betenkelig enn selve aldersforskjellen. Når du er 50 og han er 64 tviler jeg meget sterkt på at så mange tenker over at det er forskjell på dere i det hele tatt, i hvert fall ikke utseendemessig. Mange 30-40-åringer som ser mye eldre ut enn de er, og mange 50-60-åringer som ser langt yngre ut enn sin alder. Tror ikke folk reflekterer så mye over sånt. Men dette er det rent ytre, har det så voldsomt mye å si? Jeg mener, hvis du oppriktig er glad i kjæresten/partneren, så ser du vel forbi detaljene om han/hun har noen flere rynker eller at man kan se at han er noe eldre enn deg? Spiller det så stor rolle for deg personlig? Eller er det omgivelsene du er så redd for? Hvis han er en roligere type enn deg, så må man ikke henge sammen hele tiden. Det er ingenting i veien for at du kan være med på fester o.l. selv om han ikke er med alltid.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Ja, nettopp. En "eldre" kar har gjerne vært gjennom noen forhold, og er mer ferdigslipt i kantene. Han har også fått lære seg at det er enklere å løse problemer enn å starte nye forhold. Ta deg en titt gjennom Hollywoods heltearkiv, og se hvordan 64-åringer kan se ut. Alder behøver ikke være noe negativt, sålenge en er aktiv og i god fysisk form. Du mener vel ikke at vinsmaking er viktigere enn et stødig hverdagsforhold? Da nbefaler jeg deg å gå for en tjuesjuåring... Sant sant! Takker dere for gode svar. Han er i god form også, vil jeg si, sikkert bedre trent enn meg, for jeg er ingen helsefreak. Fest er absolutt ikke så viktig for meg, tror også han er på litt fester selv og. Det med forskjellig sted i livet er helt individuelt. Selv om du møter en jevnaldrende kan du like godt føle deg som om du befinner deg på en helt annen planet enn vedkommende. Kommer an på hvem du trives med og har noe til felles med. Da spiller alder liten rolle, hvis du ikke gjør noe nummer ut av det selv. Hvis du er så usikker og opptatt av hva andre mener, er akkurat det mer betenkelig enn selve aldersforskjellen. Når du er 50 og han er 64 tviler jeg meget sterkt på at så mange tenker over at det er forskjell på dere i det hele tatt, i hvert fall ikke utseendemessig. Mange 30-40-åringer som ser mye eldre ut enn de er, og mange 50-60-åringer som ser langt yngre ut enn sin alder. Tror ikke folk reflekterer så mye over sånt. Men dette er det rent ytre, har det så voldsomt mye å si? Jeg mener, hvis du oppriktig er glad i kjæresten/partneren, så ser du vel forbi detaljene om han/hun har noen flere rynker eller at man kan se at han er noe eldre enn deg? Spiller det så stor rolle for deg personlig? Eller er det omgivelsene du er så redd for? Hvis han er en roligere type enn deg, så må man ikke henge sammen hele tiden. Det er ingenting i veien for at du kan være med på fester o.l. selv om han ikke er med alltid. LITT opptatt av hva andre sier må jeg innrømme at jeg er, selv om det ikke er det viktigste. Har en bekjent som er sammen med en mye eldre mann, hun har fått spørsmål om dette er faren hennes. Det er ikke noe kult... Egentlig er jeg ikke sååå opptat av aldersforskjeller, 10 år f.eks. synes jeg er passende og helt greit. Men må innrømme at 14 års forskjell er i meste laget. Det er liksom litt på grensen. Det kan gå, men 17-20 års forskjell hadde vært altfor mye (da hadde det jo faktisk teknisk vært mulig at han var faren din.) Synes ellers at dere har mange gode poenger der! Takk skal du ha. De fleste som svarer på denne tråden mener visst at denne aldersforskjellen ikke er noe problem i det hele tatt, så det er jo positivt. Men hva tenker dere om dette med barn? Han sier jo han godt kan få ett til, men om dette er et ønske fra hans side, eller mer et "ok da, hun vil sikkert ha barn, så da får jeg strekke meg til å gjøre det" - så er det ikke like romantisk, hvis dere forstår hva jeg mener... Han er jo ferdig med småbarnsperioden for lenge siden. Så det er helt klart fordeler ved å velge en på samme alder og samme sted i livet. Men: det er jo ikke så lett å treffe en partner heller, synes jeg da. Er ingen fan av nettdating, og er heller ikke så ofte på byen. Skal mye til å treffe en man har virkelig god kjemi med, synes jeg. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #14 Skrevet 15. oktober 2012 Virker som du er ganske i tvil, så hvis du er så i tvil burde du kanskje finne deg en yngre mann?? Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
Bollocks Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Det finnes sikkert mange tråder om aldersforskjell, men hva mener dere om denne? jeg har møtt en kar jeg liker så langt, men er veldig usikker på så stor aldersforskjell. Og litt på hva andre kommer til å si, han ser helt klart eldre enn ut enn meg. Jeg er 30 og han er 44. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a Alder, schmalder. Prøv han ut. Kanskje funker det, kanskje det ikke funker. YOLO. Jo, men seriøst, du er en voksen - og sikkert oppegående - kvinne, så drit i hva andre sier. No problemo, señorita.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 Hvis du er glad i denne mannen, og han er glad i deg, og dere kan bli enige om tidsbruk, barn og giftemål uten mye støy (selv om det ikke blir første gang for ham), så kjenner jeg altfor mange desperate, single, barnløse damer på 34 som kjenner klokka tikke til at jeg vil anbefale deg å dumpe ham Anonym poster: d4e9047660a1c66624eecdd3b6529075
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 Hvis du er glad i denne mannen, og han er glad i deg, og dere kan bli enige om tidsbruk, barn og giftemål uten mye støy (selv om det ikke blir første gang for ham), så kjenner jeg altfor mange desperate, single, barnløse damer på 34 som kjenner klokka tikke til at jeg vil anbefale deg å dumpe ham Anonym poster: d4e9047660a1c66624eecdd3b6529075 Skjønte ikke helt hva du mente her? Med single, barnløse kvinner på 34? Jeg er jo 30, men du tenker på at dersom dette forholdet ikke funker, han er for gammel til å få barn eller ombestemmer seg etc., så tikker tiden og jeg blir eldre imellomtiden, så singel igjen? Føler forsåvidt ikke at jeg har dårlgi tid på meg, barn har jeg jo en 6-7 år ihvertfall før jeg er nødt til å skynde meg. Men er jeg sammen med en på 45, bør jeg seriøst vurdere at det skal skje innen få år. Før har vi jo trodd at alder ikke har noe å si på menn, men i det siste har jeg lest at sædkvaliteten er dårligere og at risikoen for komplikasjoner er store. Nå høres jeg desperat ut, er ikke av typen som alltid har ønsket meg mange barn. men de fleste ønsker seg jo barn i løpet av livet, så det hadde vært hyggelig med ett eller to barn. Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 Altså, jeg skjønte ikke helt om du vil anbefale meg å dumpe ham, eller anbefale å ikke dumpe ham? Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #19 Skrevet 16. oktober 2012 >Virker som de fleste i denne tråden er enige: gå for denne mannen du, du kan jo ihvertfall prøve ham mer ut som en annen her skrvier Hvor lenge har dere datet? Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #20 Skrevet 16. oktober 2012 Altså, jeg skjønte ikke helt om du vil anbefale meg å dumpe ham, eller anbefale å ikke dumpe ham? Anonym poster: 778d17ba5dc9876dae371cb146f3344a Mente at dersom følelsene er til stede hos begge, og dere kan løse det praktiske, så kan det være godt nok selv om det ikke er helt 100% perfekt Jeg anbefalte deg altså å ikke dumpe ham fordi han ser eldre ut, dere har litt forskjellige interesser, og han har vært igjennom en del livsbegivenheter før- det er ikke så farlig i det lange løp. Det var ikke meningen å drive med skremselspropaganda når det gjelder mine desperate venninner, men det føles ikke lenge siden de var 30, for å si det sånn. Tida går fryktelig fort i tredveårene. Selv om du har mange år igjen, så er det en god del som skal klaffe før baby og volvo er på plass, så derfor bør man passe på både gode mannfolk, og tiden sin. Til syvende og sist er det bare en ting som teller her: magefølelsen din. Lykke til!! Anonym poster: d4e9047660a1c66624eecdd3b6529075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå