Gå til innhold

Hva slags rampestreker har dyret ditt gjort? Eller på hvilken måte irriterer dyret ditt deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Jeans
Skrevet

Som overskriften sier, hva slags rampestreker har dyret ditt gjort oppgjennom? Og hvordan irriterer det deg i hverdagen?

-Selv så har jeg blitt pissa på, av en bikkje. hah

- Ikke akkurat en rampestrek, heller et instinkt, men trist har det vært når en tidligere katt klarte å ta liv av et pr marsvinunger

- Bikkjene stjeler som ravner

- Noen ganger når gullet er i kosehumør, takler han ikke at jeg sitter på pcn. Han hopper opp til meg, legger seg på ryggen over pcn (bærbar)

- Samme hund, tar hodet å "klør" seg selv med beinet mitt. Liksom sånn "fram og tilbake" om noen skjønner? Han er søt da.

- Igjen, stjeler. Fant nettbank-brikken med tyggemerker på gulvet. Den lå på bordet før den på et mystiskt vis lå på gulvet med tyggemerker.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten åpner dører på rom den vet at den ikke får lov til å gå inn i. (Soverom pga allergi). Hun hopper opp på dørvrideren og åpner altså døra.

Katten hopper opp på kjøkkenbenken og stjeler eventuelle matrester.

Katten åpner den nederste skuffen på kleskommoden og tar ut alt innholdet med labben. Bare på pur....

Katten klorer under sofaen.

Anonym poster: 5b629a5986fcbc5e6cd8a1c1f562d99c

Skrevet

- hopper på bordet

- rapper mat fra bordet

- stikker av med strikketøyet mitt

- hoppa på den forrige tven så den ble ødelagt

- river ned tørkestativet

sikkert noe mer også som jeg ikke husker

Gjest blah blah
Skrevet

Har dyr som stjeler alt de kan komme over...mobiler, fjernkontroller, sokker, sofaputer, you name it

Finner det som regel fort igjen da, siden de gjemmer alt på samme sted :fnise:

Skrevet

Hunden min er ganske sta når det gjelder å gjøre ting han ikke vil. Når jeg f.eks. skal klippe barten hans, snur han seg i alle retninger og vrir seg unna på alle måter. Han viser ingen tegn til aggresjon eller noe slikt, bare god gammeldags stahet!

Nå er han veldig godt oppdratt da, så driver ikke med så mye rampestreker nå, men når han var valp irriterte han meg så sinnssykt!! Hentet sko (spiste heldigvis ikke på de), men rotet overalt med å hente sokker, sko, klær, og plasserte på nye steder. Gjemte unna ting jeg trengte. Før han ble dotrent tissa han selvfølgelig på alle ting som trakk tisset til seg - sånn som tepper, håndklær og matter. Ikke bra. Heldigvis gikk det fort med dotreningen da, hehe.

Nå er han min lille engel. Men noen ganger kan han finne på å gå opp i øverste etasje (han tør å gå opp trappen), men så tør han ikke gå ned igjen, så da står han der og syter og lager rare lyder til jeg kommer og henter han og bærer han ned igjen. Raringen!

Ellers har han en helt sinnssyk nese og luktesans! Han har luktet seg frem til sjokolader og mat som har ligget i lukket sekker og vesker. PS: Han kan åpne glidelåser, så det hele er svært uheldig. Har hatt mine stressa perioder fram til dyrelegen fordi han har fått i seg sjokoladekjeks o.l. Har heldigvis gått bra da, og jeg har lært av feilene mine. (Aldri ha mat andre steder enn på kjøkkenet og på bord!!!)

Han kan irritere vettet av meg, men han er mannen i livet mitt :hjerte: I love him!

Skrevet

Jeg har jo i ettertid lurt på hvorfor jeg ikke gav han navnet Ramp - han er virkelig rampete.

* Iblant virker det som om han ikke lærer - mest av stahet. Jeg har prøvd å lære han å ikke hoppe på bordet, på alle mulige måter, men det funker ikke. Og han fanger humler, og hovner opp hver gang. Han skal drepe dem, de er dumme og lager en lyd som er plagsom - koste hva det koste vil.

* Stjeler ting fra bordet, som har resultert i at han stjal og spiste en olivensten så han måtte legges inn. Det gikk heldigvis bra - selv om han slanket lommeboka...

* Han svarer ikke alltid på at jeg kaller på han når han skal inn - nei, nei, da er det bedre å luske bak meg i en halvtime mens jeg roper stresset på han, til jeg plutselig ser skyggen av katten som sniker bak meg.

* Når han ikke får det han vil, da strekker han seg på meg (gjerne beina eller ryggen) og plutselig sitter klørne i huden mens han drar nedover - "her får du for å si nei!"

* Når vi er på besøk hos mamma og pappa så biter han i skinnsofaen kun på pur f... for å få oppmerksomhet. Han biter - jeg sier nei - han stopper - han biter - jeg står opp og knipser - han slutter - og på'n igjen. Da får han seg en time-out utenfor stua. Når han da kommer inn igjen tar han virkelig fart for å hive seg på den sofaen og bite - så løpe så raskt han kan og gjemme seg.

Jeg kommer ikke på alt nå, men han er en skikkelig utspekulert og rampete katt. Selv om han også er snill og søt, så... Ramp!

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi har nettopp gitt bikkja litt tilsnakk eller kjeft for noe, så går han rundt og velter alle panteflaskene som står på gulvet ved siden av kjøkkenbenken med nesa, en etter en :fnise:

• Liker 3
Skrevet

katten min har fått navnet Bølle, og det lever han til de grader opp til.

- hver kveld når jeg skal legge min sønn løper han over oss i sengen eller biter meg i beina.

Så nå må jeg stenge han inne på badet akkurat når jeg holder på med legging.

-har jeg kjeftet på han så hopper han i beina mine hver gang jeg går forbi han i flere timer.

jeg er sikker på at han prøver å få meg til å falle.

-han vekker meg om natten for han vil ha selskap når han skal spise, nekter jeg å stå opp så biter han meg i nesen. Hjelper ikke det så skubber han igjen soveromsdøren og skraper på døren til jeg åpner.

Skrevet

Pusesnuppa liker å rive ned glass, spesielt festlig er det når glasset står på nattbordet og jeg har lagt meg. Det er en bonus om det er innhold i glasset og det knuser :fnise:

Ellers gjør hun ikke så mye rampestreker. Hun er ei stille og rolig jente som bare er god :hjerte:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Irriterende er de ikke, ingen av dem :hjerte:

Små rampestreker derimot:

Gå aldri, jeg gjentar aldri fra en tallerken eller et glass på bordet når du er på besøk hos meg.

Hva enn du har i glasset så skal det smakes på, og rekker ikke tungene ned så putter vi labben oppi.

Tallerken med mat på ? Den er prøvesmakt før du får snudd ryggen til bordet. Smaker det godt så spiser vi det, smaker det ikke godt så bare slikker vi på det en stund for å undersøke om det smaker godt under det øverste som ikke smaker godt.

Eventuelt kan det tas ned på gulvet og 'jages' rundt inntil vi får skremt det under en sofa eller borti et hjørne.

Og vær oppmerksom på at hver katt har sin individuelle perferanse for hva som er godt.

You'll never feel safe :hoho:

Det er bare å akseptete 'the facts of life according to cats'.

• Liker 3
Skrevet

Ah jeg minnes den gangen jeg hadde kjøpt meg en lue med dusk. Nå er det lue uten dusk. Hvem sin skyld? Pus.

Jeg kom hjem for så å finne en million små blå garn tråder liggende utover hele gang gulvet. Garantert rivd opp ømfintlig av en fornøyd pus.

• Liker 1
Skrevet

Såklart så stjal hun alt mulig hun kunne finne da hun var valp, og når hun slapp hva hun tok, ga jeg henne en godbit. Mission fail.

Nå er hun 10 mnd, rapper ting, kommer bort til meg og vifter fornøyd med halen, "SE SÅ FLINK JEG ER MAMA! Godbit?! : D : D : D"

Er jo veldig søtt, men skulle jeg ikke ha en godbit, eller ork til å gå opp i fistel, er det rett over til; ingen belønning? da må jeg belønne meg selv, da må du jage meg litt for å få det, mihihihihiii"

Hun er så søt at det gjør det nesten umulig for meg å være sint på henne. MEN da hun som valp vekket meg, ved at hun gnagde mange små hull i dørkarmen til leie-leiligheten min, var jeg rimelig sur inni meg. Verdens mest kortvarige biteleke til 6000,- (Adjø, depositum)

Gjest hulderjenta
Skrevet

Den minste pusekatten min veltet et fullt vannglass over laptop'en min for noen år siden. En del tusen som gikk rett i dass med andre ord, og pus var ikke akkurat favorittkatten av de 3 resten av kvelden.... enn si uka.

(Men jeg har jo bare meg selv å skylde. Jeg visste jo godt at hun likte å "fiske" i vannglassene, om man ikke passet på. Veldig surt likevel der og da.)

Skrevet

Lillepus har vært våken i hele natt og jaktet på spøkelser i etasjen over. Ikke så mye søvn på oss nei!

Skrevet

Finner av og til døde mus innendørs, med størknet blod på gulvet. Det er ikke så gøy!

Anonym poster: 72c36b2c241b8cc071fb700d737d524a

Gjest Nenya82
Skrevet

Ene katten vår har lært seg hvordan hun skal få vår oppmerksomhet,og hun er sånn som absolutt ikke vil gå ut katteluka selv og bruker gjerne lang tid får å få oss til å åpne vindu/dør istedet for å bare gå ut katteluka.

Hun vet at jeg spesielt hater at hun hopper opp på kjøkkenbenken så da gjør hun gjerne det,og får hun ikke oppmerksomhet da så begynner hun gjerne å romstrere med et eller annet,slikke eller spise matrester eller eventuell oppvask vi ikke har fått vasket opp enda.Flere ganger har jeg våknet av diverse lyder fra kjøkkenet.Blir så irritert og det vet hun.Hun vet at "hvis jeg gjør det og det så kommer de og da kan de slippe meg ut" :fnise:

Noen ganger så driver hun å skraper på døren på klesskapet eller drar seg rundt under sengen hvis jeg ikke står opp når hun vil.

En annen gang spiste samme katt opp en pakke med tørrfisk som lå på bordet og en annen gang spiste hun opp restene av chipsen som lå i skåla.Nå dekker vi alltid over skåler :)

Stort sett så ler jeg bare av det,men det er ikke alltid det er like gøy å bli vekket av en katt som absolutt SKAL ut :)

De andre to pusene er ganske rolige av seg,og har ikke gjort noe særlig enda.

Skrevet

Har like mange lister, som jeg har hatt hunder, men jeg får nøye meg med nåværende.

TIng han har gjort:

- Makulert to sofaer

- Ødelagt utallige småting, bankkort, fjernkontroller, melkekartonger, pynteting m.m.

- Revet opp to madrasser og en rammemadrass

- Skrapet opp dører og dørkarmer

- Revet ned og tråkket på et bilde jeg har brukt lang tid på å male (les: knekt)

- Ødelagt klær, laken, sengetøy, puter, tøfler og dyner

- Beit og bjeffet på meg om jeg ikke ville gi oppmerksomhet

Ting han gjør nå:

- Sikler på/skitner til skoleoppgavene mine

- Maser og piper når han vil at vi skal finne på noe

- Rydder i leiligheten når jeg ikke er der (tar klær ut av skittentøyskurven, legger dyner/puter på gulvet osv.)

Verste hunden har gjort er å ødelegge sofaputene mine, det tok en eeeeevighet å rydde opp i. Masse, masse, masse, små skumgummibiter over ALT! Og det mest irriterende er masingen. Men jeg er fortsatt veldig glad i bikkja, og synes det er verdt det.

Skrevet

Snapper matpakken min når jeg er på fjelltur, noen ganger:)!

• 4 uker senere...
Gjest suphadupha
Skrevet

Valpen 8mnd presterte i natt å delvis spise brillene mine som lå på nattbordet. Knekt av sidestengene og ødelagt glasset, mens samboer lå og sov søtt ved siden av i senga :natti:

Klarer jo ikke å bli sinna heller :fnise:

Skrevet

katten:

raserte huset da han var liten. han hoppa i alle vinduskarmer å reiv ned det som var der.

han stjeler mat, spesielt poteter. ligger det en potet i kasserollen å man går ut av kjøkknet er den straks borte.

han stjeler klær,sokker spesielt. sokkene mine er alltid borte å han gjemmer de rundt i huset på "hemmeligesteder"

han har spist 2 rotter og 1 hamster.

hunden:

stjeler gotteri vis det ligger noe på bordet når jeg går ut. finner alltid masse sjokoladepapir på plassen hans.

han har veltet hele svære boksen med hundemat ut over hele kjøkken gulvet da jeg dusjet.

han bæsja i veska til en venninne da han var valp.

Anonym poster: 9ff1c365324963e2a69825356e05288a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...