Gå til innhold

Hvilket nettbrett bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig funnet ut at jeg ønsker meg et nettbrett. Jeg har et ikke-eksisterende forhold til Apple/Microsoft-striden, så jeg er blank på om jeg vil ha Ipad eller noe annet.

Mine behov/ønsker:

- se film

- surfe på nett

- kunne åpne dokumenter fra it's learning

- kunne skrive dokumenter

- gjerne kunne overflytte og åpne mine gamle dokumenter fra en PC, som er skrevet i Word

Kan en Ipad gjøre dette, eller er det et eget skriveprogram tilknyttet Ipad? Hva er prisforskjellen på en Ipad og et alternativt nettbrett? Lagringsbehov osv er jeg usikker på. Når et nettbrett har 16 GB, kan jeg da lagre feks 16 GB filmer/dokumenter osv, eller går det med mange GB til programvare og "tomhet", for å sikre at programvaren arbeider raskt?

Av smartphone har jeg Sony Experia 10 som jeg bruker som en vanlig telefon, så jeg er ikke avhengig av synkronisering til mobil eller noe sånt.

Hva tror du jeg bør velge?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

iPaden kan gjøre det meste du spør om, men er litt usikker på it's learning? Er ikke det nettbasert? Word dokumenter o.l. kan åpnes med iWork, der kan man også skrive dokumenter. Det kan nok en Galaxy Tab eller lignende også. Har du mulighet å gå i butikk å teste litt? :-) Bruker iPad selv og synes det funker helt fint. Eneste irritasjonsmomentet er vel angående flash...

Skrevet

Flash har sluttet å virke på android også, håper de kommer med en løsning snart!

Jeg ville kanskje anbefalt Galaxy Note 10.1 Det har med en stylus, notatblokk(som fungerer veldig bra sammen), pakke med programmer som er kompitable med office, photo shop touch osv... Det er lettere å få tak i filmer på android, fordi du kan laste dem direkte over som på en ekstern harddisk. På iPad er du veldig veldig låst, og du kan ikke gjøre ting manuelt, eller i veldig liten grad i alle fall. Men iPad har mye mer utvalg i appstore enn Android og veldig lett å sette seg inn i.

Men å ta notater på Note 10.1 er veldig gøy :) Det er også mulig å få tak i tastatur hvis man skulle bli lei skriblingen.

Skrevet

26 oktober slippes Windows 8. Vent til etter da (med andre ord, vent to uker). Da slippes det også en god del Windows-nettbrett.

Alt det du nevnte kan du gjøre med et Windows-nettbrett. Og mer der til! :)

Anonym poster: 7f698a74f81ec08d8b6a25186e760bb3

Skrevet

det finnes tastatur til ipad.

Anonym poster: a95bec1d5758c8d6d1e66181e3cfb025

Skrevet

og til og med trådløse headsett til ipad.

Anonym poster: a95bec1d5758c8d6d1e66181e3cfb025

Skrevet

Jeg ville nå ventet med Windows 8 til de har blitt kvitt barnesykdommene...

• Liker 3
Skrevet

Flash har sluttet å virke på android også, håper de kommer med en løsning snart!

Nei, flash har ikke slutta å virke på Android. Chrome er den eneste av de store nettleserne som ikke støtter flash på Android, så om du bruker en hvilken som helst annen, har du flash... Opera, Dolphin, den som kommer stadnard på de fleste telefoner osv.

Vent med nettbrett. til windows 8 kommer, siden det er et skikkelig operativsystem. Android og iOS er mobilplatform, som ikke kan måle seg med skikkelige operativsystemer som windows, osx, linux osv.

(Android-telefoner kommer "snart" med innebygd Linux, så du kan bruke telefonen din som en stasjonær PC)

• Liker 1
Skrevet

Forskjellen på en iPad og Android-brett er at du står mye friere til å gjøre hva du vil med Android. Brukervennligheten på iPaden er kanskje hakket høyere, men med mindre du er 75 år burde det ikke være noe problem :)

Android-brettet leser alle slags filer, om det er dokumenter, bilder eller filmer.

Personlig har jeg en Asus Transformer Infinity som er kjapp og i motsetning til iPaden kan benyttes sammen med eksterne harddisker via USB-inngang.

• Liker 2
Skrevet

Nei, flash har ikke slutta å virke på Android. Chrome er den eneste av de store nettleserne som ikke støtter flash på Android, så om du bruker en hvilken som helst annen, har du flash... Opera, Dolphin, den som kommer stadnard på de fleste telefoner osv.

Vent med nettbrett. til windows 8 kommer, siden det er et skikkelig operativsystem. Android og iOS er mobilplatform, som ikke kan måle seg med skikkelige operativsystemer som windows, osx, linux osv.

(Android-telefoner kommer "snart" med innebygd Linux, så du kan bruke telefonen din som en stasjonær PC)

Yey, jeg fant ut av det :) Måtte bare laste den ned manuelt... Men først stod det at den ikke var tilgjengelig i mitt land, og så ville den ikke virke.. og nå er den littegran ustabil. Men jaja.

Skrevet

Yey, jeg fant ut av det :) Måtte bare laste den ned manuelt... Men først stod det at den ikke var tilgjengelig i mitt land, og så ville den ikke virke.. og nå er den littegran ustabil. Men jaja.

Hvilken nettleser er det du bruker?

Skrevet

Oi, for en jungel! Takk for svar, folkens, da skal jeg iallefall drøye det til Windows kommer med et alternativ, og så får jeg vurdere det da.

• Liker 1
Skrevet

Hvilken nettleser er det du bruker?

Jeg bruker den originale. Prøvde med dolphin og opera, men det ble bare rot så holder meg til den originale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...