Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som har erfaring med bruk av romaskin. Hvor lenge til å begynne med og hvor godt er romaskin for kroppen. Er det spesielle legemsdeler som kan få for mye belastning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roing er vel noe av det bedre man kan trene - man bruker store deler av kroppen.

Teknikkfilm:

http://aktivtrening.com/trening/treningsformer/perfekt-roteknikk

Finnes masse mer på nett, vet ikke hva slags romaskin du har men søk gjerne på concept2 (den beste romaskinen)

Du bør passe på ryggen din, derfor viktig å studere teknikken.

Roing er veldig bra på den måten at du kan følge med på intensiteten (forh. har du det på din maskin) - du ser takten du ror i samt fart pr/500 m. Den synes jeg det er greit å følge med på. Jo lavere den er jo fortere ror du. Da vil du jo kunne merke forbedringen ganske greit også.

Du vil kunne følge normale treningsprinsipper - oppvaring (takt 22) så kan du ta noen raskere tak med litt lavere (bedre) snittfart mot slutten av oppvarmingen.

Intervaller ala 40sek ro 20 sek pause , 1 min ro 1 min pause er fine.

Skal du ro langkjøring kan du gjerne ta det på distanse 5000m/10000m.

Til å begynne med bør du terpe litt på teknikken !

Skrevet

Hei. Er det noen som har erfaring med bruk av romaskin. Hvor lenge til å begynne med og hvor godt er romaskin for kroppen. Er det spesielle legemsdeler som kan få for mye belastning?

Vet ikke så mye, på tross av at jeg ror jevnlig selv. Men det du MÅ gjøre er å studere veldig nøye bruksanvisningen som fulgte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...