Gjest kiiitt Skrevet 13. oktober 2012 #1 Skrevet 13. oktober 2012 Har i en 6 mnd periode hatt et vanskelig forhold til søsteren til mannen min. De har hatt en vanskelig varndom, hvor det gikk hardest utover mannen min og hans eldre søster som nylig gikk bort. Yngste søsteren ble alltid skjermet for det som foregikk hjemme. Hun bodde hos oss i 3 mnd hvor hun løy, "husket" ting feil ang svigerfamilien og min mann.Hun har skjelt han ut på det groveste.terrorisert via mld tlf til alle døgnets tider. Vi har 2 småbarn under 2 år.Og hun sendte meg mld om han midt på natten og nærmest konstant. Ringer 10 ganger på rad om man ikke svarer første gangen. Pga hennes oppførsel brøt min mann og jeg kontakt med henne da vi ikke ønsket å utsette barna våre for det og stresset, dramaet hun skapte. Dette har i den siste tiden forandret seg for min mann sin del. Han har fått økonomisk hjelp av henne og følt seg ensom da min familie bor minutter ifra oss og hans familie bor i Nord. Jeg ønsker ikke å ha kontakt med henne av samme årsak som tidl. Barna våre blir 2 år i helgen og vi har invitert tanter og onkler og foreldre. Og dette var greit frem til i går. Hvor han synes det var vanskelig å ikke ha sin egen søster i selskapet. Så nå sitter jeg med dillemmaet om jeg skal invitere henne i sammen med kusiner og fettere, da faller hun litt inn i mengden. Og min mann blir kanskje fornøyd. Eller å bare holde henne unna? For min del så klarer jeg ikke å tilgi henne for det hun sa om barna våre og om min mann. Og hennes oppførsel. Jeg beskytter min familie fra alt vondt. Og slike ting skal ikke familie gjøre. Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2012 #2 Skrevet 13. oktober 2012 Har i en 6 mnd periode hatt et vanskelig forhold til søsteren til mannen min. De har hatt en vanskelig varndom, hvor det gikk hardest utover mannen min og hans eldre søster som nylig gikk bort. Yngste søsteren ble alltid skjermet for det som foregikk hjemme. Hun bodde hos oss i 3 mnd hvor hun løy, "husket" ting feil ang svigerfamilien og min mann.Hun har skjelt han ut på det groveste.terrorisert via mld tlf til alle døgnets tider. Vi har 2 småbarn under 2 år.Og hun sendte meg mld om han midt på natten og nærmest konstant. Ringer 10 ganger på rad om man ikke svarer første gangen. Pga hennes oppførsel brøt min mann og jeg kontakt med henne da vi ikke ønsket å utsette barna våre for det og stresset, dramaet hun skapte. Dette har i den siste tiden forandret seg for min mann sin del. Han har fått økonomisk hjelp av henne og følt seg ensom da min familie bor minutter ifra oss og hans familie bor i Nord. Jeg ønsker ikke å ha kontakt med henne av samme årsak som tidl. Barna våre blir 2 år i helgen og vi har invitert tanter og onkler og foreldre. Og dette var greit frem til i går. Hvor han synes det var vanskelig å ikke ha sin egen søster i selskapet. Så nå sitter jeg med dillemmaet om jeg skal invitere henne i sammen med kusiner og fettere, da faller hun litt inn i mengden. Og min mann blir kanskje fornøyd. Eller å bare holde henne unna? For min del så klarer jeg ikke å tilgi henne for det hun sa om barna våre og om min mann. Og hennes oppførsel. Jeg beskytter min familie fra alt vondt. Og slike ting skal ikke familie gjøre. Hva ville dere gjort? Hva tenker din mann om barnas sikkerhet/trygghet oppi det hele, da? En løsning er jo rett og slett at mannen holder kontakt med søsteren ved å møte henne på et offentlig sted (kafe e.l.) uten deg og barna (som det ikke er noen grunn til at hun skal møte fordi han savner sin søster). I en slik setting er det vanskeligere for henne å bli uhåndterlig. For telefonkontakt kan han ha en mobil tilknyttet et kontantkort, og så sperrer dere ute nr hennes fra andre telefoner, så slipper du være redd for å bli nedringt midt på natta. Den telefonen kan dere jo bare skru av. Om dere blir enige om at kontakt mellom hele familien og henne er ønskelig så må jo likevel en "tilvenningsperiode" til - der du og mannen din evaluerer om hun nå oppfører seg ok, så å invitere henne i selskap uten videre ville jeg ikke gjort. Be henne ut på kafe. Forklar situasjonen i forhold til barna. Etter 3-6 mnd om hun oppfører seg som folk kan dere invitere henne på kaffi eller noe. Anonym poster: 6518eda762ddaf7cc5ccfe8a9aa339be
Gjest kiiitt Skrevet 13. oktober 2012 #3 Skrevet 13. oktober 2012 Takk for svar:-) Til nå har vi egentlig vært enige om at det var det beste. For barna og oss. De har møttes uten oss. Og det har visst gått ok. Barna våre kjenner henne ikke igjen lenger. Vi har gått forbi henne ved flere n anledninger. Og de ser på henne men Går rett forbi. Vet hun vil treffe barna sender hilsen og mat osv. Jeg i protest og barnslig som jeg er lar være med å spise det.. Dette også pga hennes oppførsel tidligere da hun " spanderte" mat på meg. Så nå taker jeg heller nei:-) Folk rundt regner med at det er så oså godt å ha familie rundt som hjelpr med barna når min mann er borte( pendler i jobb) Men srlv når vi bodde sammen var hun ikke til hjelp. Jeg hadde fortsatt med meg tvillingene i dusjen, badet og la de alene. Hun lot til og med skitten opvask stå igjen hver dag. Aldri snakk om barnevakt siden hun ikke klarte å ha de i 5 minutter en gang.. Puh! Fikk ut litt steam også.. Har selv konkludert med at hun gjør mer vondt enn godt. men vil ikke være årsaken til splittelse i familien.. ( Beklager skriveleif, mobil:-P)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå