Gå til innhold

Forslag til hvilken skinke til Tex Mex pizza - Santa Maria?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har det kommet ut en nyhet fra Santa Maria, pizza vi kan lage på tykke tortillas, med pizzasaus og topping/dressing: http://www.santamariaworld.com/no/Tex-Mex/na-er-tex-mex-pizzaen-her/

Hadde lyst å prøve sånne til middag, og tenkte på å ha ost og skinke med litt tilbehør på. Så lurte jeg på hvilken skinke som kan brukes på pizza? Vet noen hvilken skinke som brukes på restaurantpizzaer, og som ikke er så dyr?

Kom gjerne også med andre forslag til hva man kan ha på den! :-)

Anonym poster: 60120266b1aa3743285ccb0b12b91d6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest om serranoskinke, parmaskinke og spekeskinke, har noen prøvd en av disse på pizza?

Skrevet

Du kan vel bruke det samme som du ville ha brukt på en vanlig pizza?

Anonym poster: 29cfc9f38b2e6ac7dbc3dd6a80b2f45e

Skrevet

Har lest om serranoskinke, parmaskinke og spekeskinke, har noen prøvd en av disse på pizza?

Jeg pleier å ha på serrano og parma :) Legger dem på etter at pizzaen er stekt.
Gjest gjest17
Skrevet

Parmaskinke er nydelig på pizza. Samme med serrano også. Ville unngått norske spekeskiner - altfor mye saltsmak!

:-)

Gjest gjest17
Skrevet

Helt enig! Legges på etter steking her også :-)

Skrevet

Serrano og parmaskinke på texmexpizza?

Nei, da hadde jeg nok heller gått for vanlig kokt skinke, som fikk steke med. Og så spist den gode skinka en annen gang.

• Liker 3
Skrevet

Nei, da hadde jeg nok heller gått for vanlig kokt skinke, som fikk steke med. Og så spist den gode skinka en annen gang.

Nå kan jeg finne på å bruke dem på brødskiver med smør til frokost, så ja :P TS må bare se hva hun foretrekker :)
Skrevet

Nå kan jeg finne på å bruke dem på brødskiver med smør til frokost, så ja :P TS må bare se hva hun foretrekker :)

Parmaskinke er knall på brødskive :) Helt enig!

Men jeg er helt sikker på at så god skinke blir mer eller mindre ødelagt av ferdig-texmex-saus.

• Liker 3
Gjest gjest17
Skrevet

Jeg svarte i grunn litt generelt. Som du sier er det kanskje ikke noe greier på tex-mex pizza? Men bruker man vanlig pizzasaus som TS skriver i første innlegg så tror jeg det fint kan funke.

Skrevet

Jeg syns ikke skinke har noe med tex-mex å gjøre, men all skinke kan brukes på vanlig pizza. Alt fra den billige hermetikkboks-skinka til dyrere italiensk skinke. Du kan sikkert også bruke smårettskinke, rester av påleggsskinke, eller rester etter middags-skinke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laget disse med serranoskinke og mozzarellaost på. Veldig godt, toppet med ruccola og den hvite sausen. Har også prøvd med chorizo, veldig godt det også. Og til de som lurte, dette er ikke texmex selv om det kommer fra Santa Maria.

Anonym poster: 36fa2bcb7e2c517f0142c1a111e74385

• Liker 1
Skrevet

Parmaskinke er knall på brødskive :) Helt enig!

Men jeg er helt sikker på at så god skinke blir mer eller mindre ødelagt av ferdig-texmex-saus.

Wow, tenk at jeg fant en annen person som liker det :ler: Tror jeg skal revurdere skinke på texmex da!
Skrevet

Hei alle, TS her!

Tror noen av dere misforsto det med texmex litt! Nyheten fra Santa Maria KALLES texmex pizza, men det er jo bare tykke tortillas som bunn, og pizzasaus og pizzatopping som er i den serien. Vet egentlig ikke hvorfor de kaller det texmex pizza :o

Går det an å bruke noen av skinkene på pizzaen før steking? Det er helst det jeg er ute etter:)

Har selv tenkt litt på mozarella, skinke, ruccula og noe annet tilbehør på pizzaen

Skrevet

Chorizo funker fint til steking. Men det er jo kjempegodt med parma/serrano etter steking, hvorfor så viktig at skinken også er i ovnen? Den beste skinken trenger ikke steking.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...